וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבארט משיקה חשמלית ספורטיבית ויש לנו ניחוש למחיר

עודכן לאחרונה: 27.11.2022 / 18:00

חטיבת הספורט של פיאט חושפת גרסה משלה ל-500e שתהיה החשמלית הספורטיבית הראשונה בישראל. עד שתגיע נקבל את הגרסה אחרונה והמחוזקת לדגם הבנזין

אבארט 500. אתר יצרן
זו שהולכת וזו שבאה. אבארט 500e (בצהוב) ו-595 היוצאת (בכתום)/אתר יצרן

אבארט 500 היא אחד הדגמים הוותיקים ביותר בשוק הרכב. כמה וותיק? בואו נגיד ככה, מאז שהיא הושקה בישראל ב-2010, טויוטה קורולה - נערת הפוסטר של השמרנות בתעשיית הרכב החליפה מאז שלושה דורות.

ועדיין, דווקא על רקע השיממון הכללי שנפל על פלח הספורטיביות הקטנות והזולות (יחסית) - גם היום היא עדיין אחת הקטנות המהנות יותר לנהיגה. לא בהכרח בגלל שהיא השתבחה עם השנים כמו שהתחרות הלכה והתרחקה מהקונספט של כיף גדול באריזה קטנה.

למה זה עובד לה כל כך טוב ומה אהבנו בה? אתם מוזמנים להיזכר במבחן האחרון שלנו דווקא לגרסת הבסיס שלה.

אבארט 500e. אתר יצרן
אבארט 500e מה יעשה המשקל לכיף?/אתר יצרן

אבל העולם לא עומד בצד ומחכה לזה שכולנו נמצה את חווית מכוניות הספורט הקטנות ויחד עם הפיאט 500 הרגילה שפינתה את מקומה ל-500e החשמלית, פינתה גם האבארט 500 את מקומה לאבארט 500e. חשיפת המכונית בנובמבר אינה מקרית, החודש שסמל המזל שלו הוא עקרב, שמופיע גם בסמלה של המכונית וחודש הולדתו של קרלו אבארט מייסד המותג (עוד על הלוגו בכתבה הזו).

האבארט תהיה מכונית ראשונה חשמלית למותג ותעשה שימוש במנוע עם 155 כ"ס, שאולי לא נשמעים כמו הרבה ביחס לשפע הסוסים שמציעות חשמליות וספורטיביות היום, אבל חזקה יותר ב-10 סוסים מהאבארט הנוכחית בגרסת הסקורפיונה מצד אחד אבל חלשה מ-180 הסוסים שהשיגו הגרסאות החזקות ביותר של הדגם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אבארט 500e. אתר יצרן
מאריכה את בסיס הגלגלים ביחס ל-500e/אתר יצרן

גם הביצועים לא בדיוק יגרמו לדפיקות לב ביחס למספרים אותם מפגינות חשמליות, אפילו לא כאלו ספורטיביות ממש. 7 שניות מ-0 ל-100 הן סך הכל 0.8 שניות מהר יותר מהסקורפיונה, אם כי השימוש בתיבה בעלת יחס העברה יחיד בטח תאפשר לנהג הממוצע לזנק טוב יותר מאשר תיבת ההילוכים הידנית.

באבארט אומרים שהתנהגות הכביש המהנה של המכונית המוחלפת הייתה אחד ההישגים הנדרשים במקרה של הדגם החדש. זה מושג באמצעות חלוקת משקל טובה יותר, מפשק גלגלים רחב יותר ומרכז כובד נמוך יותר הודות למיקום הסוללה. שלושה מצבי נהיגה יקבעו אם המכונית תגביל את ההספק לטובת טווח, תהייה במצב נהיגה נייטרלי או תבטל את ההגבלות ואת הבלימה הרגנרטיבית למקסימום יכולת.

אגב, סוללה, זו מגיעה בקיבולת של 42 קוט"ש ויכולת טעינה מהירה של עד 85 קילוואט מעמדת DC. יחד עם זאת, את הטווח הרשמי וגם את נתון המשקל היצרנית לא מפרסמת. ה-500e הרגילה מצהירה על 320 ק"מ, רק אומרים.

המחיר באירופה עומד על 43 אלף יורו, כ-25% יותר מה-500e הבסיסית, שעולה בארץ כבר 120 אלף שקל. אם היחס הזה יישמר גם בישראל, אז לאחר העלאות מס הקנייה על החשמליות שבדרך, מדובר על תג מחיר בסביבות 180 אלף שקל.

אבארט 500e. אתר יצרן
תא נוסעים דומה לזה של ה-500e אבל עם טוויסט/אתר יצרן

בשלב ראשון ולמהדורת ההשקה של האבארט החשמלית תוצע המכונית ב-1,949 יחידות (כמו שנת ההקמה של המותג) ובשני צבעים - ירוק חומצה או כחול רעל. את ההופעה משלימים חישוקי 18 אינץ' מושחרים ועליהם צמיגי ברידג'סטון פוטנזה בחתך 40. עוד קישוטים קרביים כוללים חצאיות נמוכות סביב המכונית, דיפיוזרים וספוילר.

בתא הנוסעים מושבי ספורט עם שילוב אלקנטרה ועור, הגה קטום בעל שלושה חישורים ו"פס ראלי" בחלקו העליון, מסך מולטימדיה 10.25 אינץ', טעינה אלחוטית, לוח מחוונים 7 אינץ', בקרת אקלים, מערכת שמע של JBL, גג פנורמי ועוד. אפרופו מערכת שמע, את צלילי האזהרה שלה היא תשמיע בקול של גיטרות חשמליות ולמי שיחסר גרגור האגזוז ניתן יהיה להשמיע כזה דרך הרמקולים.

לישראל צפויה האבארט 500 החשמלית להגיע רק בעוד כשנה.

אבארט 595. אתר יצרן
בינתיים, מהדורת פרידה של ה-595/אתר יצרן

ולמי שבכל זאת רוצה את ה-500 שלו מזמזמת ורועשת, יבואנית המותג לישראל סמלת משיקה את גרסת ה"נובולארי" על שם נהג המירוצים האגדי שהתחרה גם במכוניות הסינגל סיטר של אבארט.

הגרסה הזו מגיעה עם מנוע ה-165 כ"ס (145 באבארט סקורפיונה) ועם תיבת הילוכים ידנית. העליה בהספק מנוע ה-1.4 ליטרים מגיעה ממגדש טורבו גדול יותר, ההנעה היא כמובן קדמית ותוספת ההספק הביאה לגילוח של חצי שנייה בתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש וזו תעמוד על 7.3 שניות ועוד קצת קמ"שים למי שיעיז להדהיר את הטיל הקטן עד ל-218 הקמ"ש המירביים.

טזיו נובולארי באבארט. אתר יצרן
טזיו נובולארי נוהג במכונית המירוץ של אבארט/אתר יצרן

עוד שינויים במכונית כוללים בלמים מחוררים מלפנים עם רפידות של ברמבו, בולמי קוני FSD עם שיכוך פרוגרסיבי. מה שלא השתנה גם פה הוא הפער האדיר בתחום מערכות הבטיחות המתקדמות שגם הפעם מסתכמות במובילאיי פסיבי בלבד, ללא בלימת חירום אוטונומית.

המחיר: 136 אלף שקלים יקר יותר ב-6,000 מהסקורפיונה, אבל עדיין מהווה את העסקה הטובב ביותר של כיף לשקל על ארבעה גלגלים חוקיים לכביש הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully