וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'רי טיגו 8: סינית אני מדברת אליך

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 20:49

המתמודד הטרי והמסקרן ביותר בקטגוריית ג'יפוני השבעה מושבים רק נחת בארץ וכבר גויס לצה"ל. מה הוא מציע לקצינים ולשאר הרוכשים חוץ משפע אבזור, מנוע חזק ומחיר מפתה?

צ'רי טיגו 8 פרו. קינן כהן
טיגו 8. נראה יקר ומכובד/קינן כהן

מחיר (בסיס/רכב מבחן): 168 אלף שקל/180 אלף שקל

ציון: 7/10
אהבנו: ג'יפון שבע המושבים הזול בארץ מרשים בעיצובו, מאובזר כמו מתחרים שעולים עשרות אלפי שקלים יותר, בנוי היטב, שימושי וזריז
לא אהבנו: הנדסת האנוש, נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש לא ברמה של המתחרים, תיבת ההילוכים איטית, צריכת הדלק לא חסכונית, אין אופציה היברידית או חשמלית

ישראל היא אחת המדינות הבודדות בעולם שג'יפוני שבעה מושבים, כמו מיצובישי אאוטלנדר וסקודה קודיאק, נכנסו בקביעות בשנים האחרונות לרשימת עשרת הדגמים הנמכרים ביותר שלה, עד לפרוץ הקורונה. המגפה ומשברי השבבים, הסחורות וחומרי הגלם שהגיעו בעקבותיה, שיבשו לגמרי את הייצור בתעשיית הרכב, והפכו את רשימת הדגמים הנמכרים לרשימת אלה שיש להם מלאי זמין. התוצאה: זמני ההמתנה לג'יפוני שבעה מקומות מתחרים כעת רק בזמני המתנה ללהיט התורן של השוק, מכוניות חשמליות, כלומר חודשים ארוכים.
עיתוי מצוין להשקת מתחרה חדש שהוא גם חלק ממותג סיני שזה עתה עשה עלייה לישראל, עם מחיר שובר שוק, ומלאי זמין. מתחרה שעוד לפני שהגיע כבר זכה במכרז הרכב הצמוד החדש לקצינים עם משפחות גדולות. אבל מה הוא שווה באמת?

צ'רי טיגו 8 פרו. קינן כהן
טיגו 8. איכותי ומאובזר, אבל להנדסת האנוש דרושים שיפורים/קינן כהן

עיצוב: האלמנט הכי בולט בנראות של הטיגו 8 הוא מכובדות, עם שימוש בניקלים, ובסמל שמזכיר מאוד את זה של אינפיניטי, חטיבת היוקרה של ניסאן. הוא דומה בממדים לקודיאק ולאאוטלנדר, אבל נראה לפחות כמו איזה יונדאי סנטה פה.
תא נוסעים: סביבת הנהג מודרנית מאוד, עם מסך מולטימדיה צף בגודל 12.3 אינץ', ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל זהה. העיצוב נקי, עם משטחים דמויי אלומיניום, ושימוש בפלסטיק שחור מבריק שקולט בקלות סימני תביעות אצבע ואבק. המושבים מצוידים בריפודים דמויי עור, איכותיים למדי.
הישיבה לנהג ולנוסע גבוהה, אך התמיכה לגב התחתון אינה מספיקה. המרווח בשורת המושבים גמיש, משום שהיא נעה על מסילה, כך שאפשר לצמצם את המרווח בה לטובת השורה השלישית. נוסע שלישי יסבול מרצפה שאינה שטוחה, ומושב קצר וצר. לפחות יש יציאת מזגן ושקע USB.
השורה שלישית מיועדת כמקובל בז'אנר רק לילדים או למבוגרים קטני קומה. הגישה נוחה רק מצידו הימני של הרכב, ומסורבלת מצד שמאל, כנראה כדי לעודד כניסה מהמדרכה. ומה עם חנינו בחניון, או בחנייה פרטית? ברכב המבחן, ברמת הגימור הגבוהה, הייתה גם לשורה השלישית יציאת מזגן. הנדסת האנוש לעומת זאת פחות מרשימה: הרכב ממשיך להתריע על נוסעים לא חגורים גם כאשר הנהג נוסע לבדו, תפעול בקרת הקלים ומערכות נוספת מתבצע מכפתורי מגע המחייבים הסטת מבט מסוכנת מהכביש, והמראה המרכזית היא סוג של מראה פנורמית, שמעוותת את מה שמשתקף בה ומטשטשת מרחקים.
תא מטען: רק 193 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש, פחות ממכונית מיני ממוצעת כיום, אבל זו בעיה שגם המתחרים סובלים ממנה.

מחפשים ג'יפון 5 מקומות זול יותר?
נהיגה ראשונה בצ'רי FX, מ-140 אלף שקל

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
צ'רי טיגו 8 פרו. קינן כהן
שורת המושבים השנייה. נעה על מסילה, לטובת מרווח הרגליים של יושביה, או של יושבי השורה השלישית/קינן כהן
צ'רי טיגו 8 פרו. קינן כהן
שורת המושבים השלישית. גישה מוגבלת מצד שמאל, יציאת מזגן רק באמת האבזור היקרה/קינן כהן

אבזור: נביא כאן רק רשימה מקוצרת, המפרט המלא ארוך מהחומה הסינית. כבר בגרסת הבסיס "לקשרי" ב-168 אלף שקל יש לצד צמד מסכי ה-12.3 אינץ' גם חישוקי 18 אינץ' קלים, חלון שמש פנורמי גדול, טעינה אלחוטית לנייד, מושבי נהג ונוסע בכוונון חשמלי, מצלמות וחיישני חנייה 360 מעלות ודלת תא מטען חשמלית.
הגרסה הבכירה "נובל", בתוספת 12 אלף שקל, מוסיפה כאמור פתחי מיזוג לשורה השלישית, פתיחת דלק תא המטען ללא מגע - רק לעמוד מאחוריה כמה שניות כאשר המפתח החכם בכיסכם, והרכב יתחיל להבהב באיתות החירום כדי לסמן שזיהה אתכם, והדלת החמישית תתחיל להתרומם חשמלית. יש גם הפעלה קולית למרבית המערכות וחימום למושבים הקדמיים.
בטיחות: הטיגו 8 קיבל את ציון חמשת הכוכבים המרבי במבחן הריסוק הסיני, שבדרך כלל תואם את הציון במבחן האירופי, אך טרם השתתף באחרון. חבילת הבטיחות האקטיבית מלאה, כולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור רכב בשטח מת במראות, התרעות על תנועה חוצה מאחור ועל רכב חולף בעת פתיחת דלת.

צ'רי טיגו 8 פרו. קינן כהן
תא המטען. רק 193 ליטר נפח כשכל המושבים בשימוש/קינן כהן

ביצועים: עם 186 כ"ס ממנוע 1,600 סמ"ק-טורבו הטיגו חזק מהסקודה קודיאק 1,500 סמ"ק (150 כ"ס), מהפיג'ו 5008 בגרסת ה-1,600סמ"ק (180 כ"ס) ואפילו מהמיצובישי אאוטלנדר עם מנוע גדול משמעותית (2,500 סמ"ק, 181 כ"ס). הביצועים אכן זריזים, אך תיבה רובוטית כפולת מצמדים איטית הופכת אוטו איטי מהמתחרים בזינוק ברמזור. תפעול ידית ההילוכים מבלבל ולא מדויק, לפחות יש משוטי הורדת והעלאת הילוך מההגה.
צריכת דלק: את המבחן סיים הטיגו 8 עם 10.6 ק"מ לליטר. אפשר להשיג בנהיגה רגועה ביום יום נתונים טובים יותר, אבל לא מדובר בנתון מרשים. המתחרים חסכוניים יותר.
נוחות והתנהגות: אף אחד לא מצפה מג'יפון משפחתי להפגין כאן מאפיינים של מכונית ספורט, אבל הטיגו בינוני אפילו ביחס לג'יפונים אחרים. שילוב של מתלים רכים וחוסר ריסון לתנודות המרכב הופך את הנסיעה ללא נוחה מספיק, גם בעיר וגם בכביש המהיר ברגע שהכביש קצת גלי. שלא לדבר על כניסה קצת מהירה לסיבוב, שתעניק מהר מאוד בחילה לנוסעים. צמיגי "באטמן" האלמונים לא ממש מפגינים כישורי על, ויש להם גם חלק מהנסיעה הרועשת.
השורה התחתונה: בימים שבהם המתחרים לא מצליחים לענות על הביקוש, טוב שהטיגו כאן עם מלאי זמין. עם כל הכבוד, קודיאק, אאוטלנדר ו-5008 הם לא מכוניות על שהלקוחות צריכים להמתין להן חודשים ארוכים.
הטיגו הוא ניסיון ראשון מוצלח של יצרן סיני בבניית ג'יפון לשוק האירופי המאתגר. הוא מצליח באבזור, בבטיחות ובתמורה, מכובד למראה, ונהנה מהאחריות הארוכה בשוק, לחמש שנים או 150 אלף ק"מ. אבל הוא מרשים פחות בדברים המורכבים יותר, תיבת ההילוכים וכיול השלדה. בנוסף, ב-2022 היינו מצפים מרכב חדש לפחות להנעה היברידית קלה. בסיס טוב לעדכונים שעוד יבואו.

צ'רי טיגו 8 פרו. קינן כהן
טיגו 8. ג'יפון 7 המושבים הכי זול בארץ מפתיע לטובה, אבל יש מה לשפר/קינן כהן

נתונים טכניים:

מנוע, הנעה: 1,598 סמ"ק, טורבו בנזין, הנעה קדמית
הספק/מומנט: 186 כ"ס, 28 קג"מ
תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמד, 7 הילוכים

ממדים:
אורך/רוחב/גובה (מטר): 1.71/1.85/4.72
בסיס גלגלים (מטר): 2.71
תא מטען: 193 ליטר

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש: 9.1 שניות
מהירות מירבית: 190 קמ"ש
צריכת דלק: 12.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 10.6 קמ"ל

בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי: טרם נבחן. קיבל 5 מ-5 במבחן הסיני המקביל
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום, בקרת שיוט, שמירה על נתיב, התרעה על רכב בשטח מת וחוצה מאחור. אורות גבוהים אוטומטיים בדגם היקר.

זיהום אוויר:
דירוג 13 מ-15

אחריות:
5 שנים או 150 אלף ק"מ

מתחרים:
סקודה קודיאק, מיצובישי אאוטלנדר, פיג'ו 5008, ניסאן אקסטרייל

  • עוד באותו נושא:
  • צ'רי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully