וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי Q8-e-tron 55: הרענון שגרתי, השידרוג מסיבי

עודכן לאחרונה: 23.12.2022 / 10:43

לאחר ארבע שנים, הגיע הזמן לרענן את החשמלית הראשונה של אודי. e-tron המחודשת דומה מאוד לדגם היוצא אבל מתחת לקליפה, מצאנו שיפורים משמעותיים. לצערנו, גם המחיר עומד להשתנות

אודי Q8 ETRON/אודי Q8 ETRON

מחיר (משוער): מעל 550,000 שקלים ל-Q8-e-tron 55; ל'ספורטבק' הוסיפו כ-25,000 שקלים.

אהבנו: ביצועים חשמליים, עידון ונוחות נסיעה, טכנולוגיה, התנהגות משופרת
לא אהבנו: מחיר, נוחות נסיעה SQ8, מראות צד וירטואליות (אלקטרוניות)


משך מאות שנים הייתה אצולת אירופה מגיעה לאולמות הקונצרטים בכרכרות סוסים מפוארות; הקולות היחידים שנשמעו היו צהלות הסוסים, צליל בטישת פרסות, ושיח העגלונים המשועממים. לקראת סוף המאה ה-19 החלו כרכרות ממונעות להחליף את עגלות העץ והקטיפה; צליל מפלטים החליף את צהלות הסוסים, ריחות בנזין החליפו את ניחוח גללי הסוסים. לא עברו אלא מאה ועשרים שנה, וכרכרות מסוג חדש החלו להציף את רחובות הערים הגדולות; חסל סדר מפלטים וצילינדרים, קבלו את זמזום המנועים החשמלים, המיית מפוחי הקירור, הכרכרות? הן כבר יודעות להחנות את עצמן.

אודי Q8 e-tron. אתר יצרן
כ-1,000 איטרון'ים נמכרו בישראל בשלוש השנים האחרונות. עיצוב הדגם החדש ריענן קלות את המראה, רוב השיפורים התבצעו מתחת לקליפה/אתר יצרן

לתוך סביבה זו הוצגה אודי e-tron ב-2018; היתה זו החשמלית הראשונה של אודי, קרובה במידותיה לאלה של Q7 הבכירה. e-tron הראשונה התהדרה בהספק של כ-400 כ"ס, וטווח נסיעה לא סנסציוני של כ-300 קילומטרים. ארבע שנים חלפו והגיע הזמן למתיחת פנים. הדגם המחודש קיבל כינוי חדש והוא נקרא מעכשיו Q8 e-tron. זוהי מתיחת פנים של אמצע חיי הדגם ואת עיקר המאמצים השקיעה אודי בשיפור מערכת החשמל, שינויי עיצוב קלים ועבודה על מערכת המתלים וההיגוי.

עיצוב: מידות e-tron לא השתנו, זהו עדיין קרוסאובר משפחתי מרווח באורך 4.9 מטרים. הוא מופיע בשתי תצורות מרכב: SUV קלאסי-שימושי עם דופן אחורית זקופה יחסית, ו-Sportback 'קופה' ספורטיבי, בעל גג המשתפל לאחור. קדמת הגג והחרטום זהים בשני המרכבים. הספורטבק אלגנטי ונחשק יותר, הוא גם יקר מה-SUV בכ-25,000 שקלים. זה לא מעט כסף עבור מראית עין, אבל מסתבר שהקהל הישראלי מוכן לשלם עבור כך.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אודי Q8 e-tron. אתר יצרן
גרסת ה-SUV שימושית ופרקטית, עם חישוקי 21 אינץ' המוצבים בפינות המרכב המגולף/אתר יצרן

במסגרת מתיחת הפנים הוכנסו שינויים בסבכה הקדמית והיא מתוחכמת למראה. הגריל החדש מרוכך יותר מהקודם, מזכיר חלת דבש. אודי בחרה שלא לאטום לגמרי את החרטום כמקובל בסגמנט, מכיוון שהסבכה הפתוחה מתקבלת טוב יותר אצל לקוחות שמרניים. יתרה מזאת, יש בכונסי האוויר חרכים הנפתחים ונסגרים על פי הצורך, כדי לקרר את המצבר ואת מערכות ניהול החשמל. שינויים קלים נוספים הוכנסו ביחידות התאורה ובישבן המכונית, חפשו את ההבדלים. חישוקי 21 אינץ' מוצבים בפינות המרכב. שינויי העיצוב סייעו בהורדת מקדם הגרר של הe-tron מ-0.26 ל-0.24; זה לא נשמע הרבה אבל הדרך לחיסכון גדול, מורכבת מהרבה חסכונות קטנים.

אודי Q8 e-tron. אתר יצרן
תא הנוסעים מפנק ומרווח, טכנולוגי ומבוצע היטב. גם בעיניים עצומות תרגיש שאתה במכונית אודי/אתר יצרן

תא נוסעים: מרחב הפנים כמעט ולא השתנה, הוא נעים, עשיר וטכנולוגי. לקוחות חוזרים ירגישו בסביבה ביתית, עם הנדסת אנוש מצויינת וחומרים משובחים - עור, פלסטיק ואלומיניום, חומרים ממוחזרים. לוח המחוונים זוויתי וגיאומטרי, ובו משובצים שני מסכי מגע בגודל 10.1 ו-8.6 אינץ'. מול הנהג מוצב לוח מחוונים 12.3 אינץ' בהיר וצלול. עדיין, חסרים לי פקדים פיזיים להפעלת המזגן. מכוניות ההשקה צויידו במראות צד וירטואליות, כלומר - מצלמות חיצוניות וצגים קטנים המשובצים בדלתות. זה נשמע מדליק אבל אני ממש לא אוהב - התצוגה נמוכה מדי, קטנה יותר ממראה אופטית, ועצמת התצוגה אינה מספקת לנהיגה תחת שמש. בארץ תהיה זו אופציה בתשלום, אני ממליץ לחסוך את הכסף הזה.

ידית ה"הילוכים" קצת מוזרה לתפעול, אבל קל להתרגל אליה. מושבי העור מעניקים תמיכה צידית במידה שכבר פחות מקובלת היום, אהבתי מאוד. מאחור יש שפע מקום לשני מבוגרים + נוסע קומפקטי; גם בגרסת ספורטבק עם הגג המשתפל לא חסר מרחב ראש לנוסעים גבוהים, למרות שהגג נמוך בסנטימטרים ספורים.

אודי Q8 e-tron. אתר יצרן
מרווח לא חסר, אפילו בגרסת הספורטבק קצוצת הגג/אתר יצרן

תא מטען: בתא המטען של גרסת ה-SUV יש נפח מכובד של 569 ליטרים, הספורטבק מסתפק ב-528 ליטרים. תא המטען רחב אך רדוד יחסית, עקב מיקומו מעל המצבר. קרסי עיגון ורשת גומי מאפשרים ניצול טוב ואבטחת המטען. הרכב מגיע עם ערכת תיקון תקרים, באירופה ניתן להזמין אותו עם גלגל רזרבי מוקטן. בחרטום יש תא נוסף בנפח 62 ליטרים, לאיחסון כבלי הטעינה.

אבזור: כמצופה מחשמלית יוקרה העולה מעל חצי מיליון שקלים, רמת האבזור גבוהה מאוד. שלושת צגי המגע מגיבים היטב ללחיצות האצבע, התצוגה מצויינת, כולל תצוגה עלית. יש חימום למושבים הקדמיים, שקעי טעינה ויציאות מזגן בכל מקום. מערכת הצליל Bang & Olufsen מצוינת, יש גם אפליקציה ייעודית לכניסה או יציאה מחניה.

אודי Q8 e-tron. אתר יצרן
בכל הגרסאות, איטרון החדש בולע כבישים במהירות ובנוחות. טווח הנסיעה גדל ל-600 קילומטרים תיאורטיים/אתר יצרן

ביצועים וטווח חשמלי: אחת הביקורות על e-tron הראשון הייתה טווח נסיעה שהיה עלול להתכווץ בקלות ל-300 קילומטרים ואף פחות, מה שחייב את הנהג להסתמך על רשת הטעינה הדלילה והמקרטעת של ישראל. מהנדסי אודי תקפו את הבעיה משלושה כיוונים שהגדילו את הטווח הרשמי בכ-200 קילומטרים משמעותיים מאוד: מצד אחד הוקטן מקדם הגרר ומצד שני הוגדלו המצברים; לדגם 55 שיגיע לישראל יש מצבר בנפח 114 קוט"ש. משקלו של המצבר עלה בכ-20 קילוגרם בלבד הודות לתכנון משופר של מבנהו, וטיב החומרים שבתוכו. יעילותם האנרגטית של המנועים שופרה עקב המעבר מ-12 ל-14 סלילים; זה מגביר את הכוח או את הטווח, על פי סגנון הנהיגה. מהירות הטעינה המרבית הוגדלה ל-170DC, מאפשרת להגיע מ-10% ל-80% טעינה בכחצי שעה. טעינה ביתית תימשך כתשע שעות. במהלך ההשקה לא התאפשר לנו לבדוק את טווח הנסיעה הריאלי, זה יחכה למבחן המקומי.

אודי Q8 e-tron. אתר יצרן
בניגוד לחזית האטומה המקובלת אצל יצרנים אחרים, אודי העדיפה לשמור על שבכה מסורתית יותר/אתר יצרן

ל-Q8-e-tron 55 יש הספק של 402 כ"ס ו-66.4 קג"מ. התאוצה מאפס ל-100 נמשכת 5.6 שניות בלבד, די והותר עבור קרוסאובר משפחתי השוקל 2.6 טונות. טווח הנסיעה התיאורטי הוא 582 קילומטרים (600 ק"מ למרכב Sportback האירודינמי יותר). זה כבר מאפשר נסיעה רגועה לצפון הארץ בלי לבקר בתחנת טעינה, תענוג מפוקפק לטעמי האישי. לקראת סוף 2023 תגיע לארץ גרסת הביצועים SQ8 המופיעה רק במרכב Sportback הספורטיבי. גם ל-SQ8 יש מצבר 114 קוט"ש אבל הוא חמוש בשלושה מנועים, שני אחוריים ואחד קדמי. התאוצה ל-100 מתקצרת ל-4.5 שניות בלבד, טווח הנסיעה יורד ל-513 קילומטרים רשמיים. דגם הכניסה "50'' מייצר 335 כ"ס ו-6.0 שניות מאפס ל-100, הוא לא יגיע לארץ בעתיד הקרוב.

אודי Q8 e-tron. אתר יצרן
עם טווח ריאלי של 300 ק"מ ה-e tron הקודם כבר היה רחוק מאטרקטיביות בעידן החשמלי החדש/אתר יצרן

את נסיעת ההשקה פתחתי עם דגם הביניים 55. זוהי מכונה מהירה ושרירית המאיצה אותך בקלי קלות, מעמידה ובתאוצות ביניים. טיפוסים תלולים נבלעים בקלילות מתחת לגלגלים והכוח משוחרר קצר ומיידי, כמקובל בעולם החשמלי. לבחירת הנהג עומדים שבעה מצבי נהיגה, 'דינמי' הוא העליז מכולם. יש גם שני מצבי 'שטח' בהם בחרתי כשהפלגתי לגיחות קצרות על שבילים עפר ואף דיונה מזדמנת. ה-55 לא התקשה להתקדם אבל מהר מאוד חזרתי למחוזות הבטוחים של עולם האספלט, בו אין סכנה לתלישת פגושים וקריעת צמיגים. זה לא רכב שטח.

המעבר ל-SQ8 e-tron הספורטיבית הוסיף לי 94 כ"ס ו-33 קג"מ, חותך יותר מ-1 שניה מהמיאוץ ל-100 קמ"ש. זה מרשים, זה מרגש, תגובות תיבת ההילוכים במצב Dynamic חדות ומיידיות. גם התנהגות הכביש מדוייקת יותר הודות למתלים אדפטיביים והעברת כוח וקטורית לארבעת הגלגלים. הבעיה היא שעם המהירות מגיעה גם קשיחות מתלים מוגברת, וצמיגים ספורטיביים מאוד בחתך 40. נוחות הנסיעה הייתה סבירה בזמן ההשקה, אבל על אספלט ישראלי? אתה צריך להיות נהג בעל דרישות מאוד ספורטיביות כדי להצדיק את הירידה בנוחות הנסיעה, שלא לדבר על הפער במחיר - העלול להגיע לכ-150,000 שקלים ואף יותר, על פי מקורות זרים.

אודי Q8 e-tron. אתר יצרן
הישבן המחודד מקנה ל- SQ8מראה דינמי וצעיר יותר. שלושה מנועים ומערכת מתלים משודרגת מעניקים לו יכולת ספורטיבית משמעותית/אתר יצרן

בטיחות: עם כל הסוסים האלה, Q8 e-tron מחוייבת להגן על נוסעיה במיטב הטכנולוגיה העדכנית; בקרת סטייה מנתיב ובלימה אוטונומית (כולל בנסיעה לאחור), בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב ב"שטח מת", זיהוי שלטי מהירות, מצלמות 360 מעלות ועוד.

נוחות והתנהגות: עבודה רבה הושקעה בהשבחת התנהגות הכביש ונוחות הנסיעה. גרסת הכניסה 55 (במרכב רגיל או ספורטבק) נועלת צמיגי 275/45 על חישוק 21 החתך נמוך יחסית אבל בעזרת מתלי אוויר מתכווננים, היא מצליחה לספק נסיעה נוחה ומבוקרת מאוד. על כבישים באיכות סבירה היא נוחה, סופגת ברכות שיבושי כביש - עד שאתה מגיע למהמורה אלימה במיוחד והמכה מגיעה לישבנך, אם כי אף פעם לא באלימות. נוחות הנסיעה מתאימה להגדרה של רכב משפחתי מהיר, אני מאמין שגם על כבישי ישראל היא תהיה מספקת. הבידוד האקוסטי שודרג והנסיעה שקטה ונינוחה, אם כי ניתן לשמוע המיית מנוע מזדמנת.

אודי Q8 e-tron. אתר יצרן
מצלמות במקום מראות, סיבוך לשם ההתחכמות והתוצאה לא משכנעת/אתר יצרן

שיפורים רבים הוכנסו במערכת המתלים ובהיגוי, לקבלת התנהגות מחודדת ומגיבה יותר. השיפור ביחס לדגם היוצא מורגש; עם משקל עצמי של 2,650 קילוגרם אין מה לצפות לרכב ספורטיבי באמת, אבל מעטפת הביצועים תספק לחלוטין את הלקוח הטיפוסי. רכינת המרכב בפניות חדות מבוקרת היטב, גם בלימה חריפה אינה מלווה בצלילת חרטום. אתה פחות מרגיש את 720 הקילוגרמים של המצבר המשתרע מתחת לרגלייך אבל הוא עדיין נמצא שם, ומשפיע.

ב-SQ8 הכל חד ומדויק יותר. היא ששה לצלול לפניות חדות, בולמי האוויר מתכווננים מראש כדי לפתור בעיות שעוד לא התרחשו; לדוגמא, המחשב המרכזי מעבד ברציפות את נתוני המהירות ואת זווית הפניית ההגה. בכניסה לפנייה שמאלה למשל, תוך 3 מאיות השניה יקשיח המחשב את הבולמים הימניים, כדי לקזז מראש רכינת מרכב שעוד לא התרחשה אפילו. לכך מצטרפת העברת כוח דינמית (טורק-וקטורינג) המעבירה יותר כוח לגלגלים הראויים, לקבלת היגוי חד עוד יותר. קל לזגזג את ה-SQ8 ברצף של פניות חדות, זה מרשים, זה מדליק אבל בינינו - אם ההתנהגות הדינאמית של ה'55' אינה מספקת אותך ואתה מחפש יכולות עוד יותר ספורטיביות, כנראה שאתה לא צריך קרוסאובר מוגבה השוקל 2,650 קילוגרם - אתה צריך מכונית ספורטיבית קטנה וממזרה...

אודי Q8 e-tron. רמי גלבוע
לקוחות צעירים יעדיפו את המראה הדינמי של מרכב ספורטבק/רמי גלבוע

השורה התחתונה: בדרך כלל מסתפקים יצרנים בשינויים קוסמטיים מינוריים, בזמן מתיחת פנים של אמצע-חיי-הדגם. אודי ניצלה את ההזדמנות להכנסת שינויים משמעותיים יותר, בעיקר שידרוג מערך ההנעה החשמלי. המהנדסים פתרו את מגבלת הטווח של הדור הראשון, הוסיפו ביצועים, עידון ותפנוקים בתא הנוסעים. המבחר של שתי גרסאות מרכב נותן מענה ללקוחות שמרניים-פרקטיים, וגם לצעירים דינמיים יותר. זמני הטעינה השתפרו וניתן לומר שגם אם אין כאן מהפיכה, זוהי צמיחה ראוייה ונחשקת. הבעיה היא שכמו תמיד, גם המחירים ימשיכו לצמוח; המחירים בישראל עוד לא נקבעו, וכך גם רמות האיבזור. אבל בהתחשב באיכויות הפרימיום של Q8-e-tron 55 המחודש, הוא בוודאי יותיר את חותמו בפלח השוק המבעבע בישראל.

אודי Q8 e-tron. אתר יצרן
במרכב מסורתי או ספורטבק - עניין של טעם ו-25 אלף שקלים/אתר יצרן

על הצד הטכני: אודי Q8-e-tron 55

מנוע, הנעה: שני מנועים חשמליים, הנעה 4X4
הספק/מומנט: 402 כ"ס, 66.4 קג"מ
מצבר: 114 קוט"ש
טווח נסיעה מירבי: 600 ק"מ WLTP

מידות:
אורך (מטרים):
4.9
רוחב (מטרים): 1.9
גובה (מטרים): 1.6
בסיס גלגלים (מטרים): 2.9
תא מטען (ליטרים): 569 (SUV), 528 (ספורטבק), ועוד 62 ליטרים מלפנים
משקל עצמי (ק"ג): עד 2,650

ביצועים (יצרן):
תאוצה 0-100 (שניות):
5.6
מהירות מירבית (קמ"ש): 200 (מוגבלת אלקטרונית)

אבזור בולט: מושבים מחושמלים ומחוממים, פתיחה חשמלית לתא המטען, טעינה אלחוטית, מערכת סיוע לחניה עם מצלמות 360 מעלות, תאורת לד-מטריקס, תצוגה עילית.

בטיחות אקטיבית: בלימה אוטונומית, התראה ותיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת", זיהוי שלטי מהירות, מצלמות 360 מעלות ועוד

אחריות: 3 שנים, או 100 אלף ק"מ

מתחרים: מרצדס EQE, ב.מ.וו iX

הכותב היה אורח חברת אודי בספרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully