וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פורד ברונקו יתגייס לצה"ל?

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 15:27

מאז שהופסק ייצור ג'יפ הסופה-4 הישראלי רוכש משרד הביטחון את הג'יפ רנגלר. מכרז הרכש הקרוב יהיה הראשון שבו יוכל להתמודד גם רכב השטח החדש, המבוקש והבטוח יותר של פורד

פורד ברונקו החדש/פורד
פורד ברונקו בקרב משולש. רמי גלבוע
רנגלר וברונקו. קצינים בצה"ל קיבלו במשך שנים פורד אסקורט כרכב צמוד/רמי גלבוע

בימים שבהם מדברים על המאמץ להשאיר בקבע קצינים מצטיינים, בעיקר בצבא היבשה, עומדת משלחת הרכש של משרד הביטחון בניו יורק לפרסם מכרז שיכול אפילו להחזיר לקבע כמה קצינים שכבר השתחררו.
ייצור הדור האחרון של הג'יפ הישראלי בתעשיות רכב נצרת עילית (סליחה, נוף הגליל), הסופה-4, הופסק בשנת 2017, אחרי יותר מ-60 שנה של ייצור רכבי ג'יפ בארץ. מאז רוכש משרד הביטחון עבור צה"ל את הג'יפ רנגלר שעליו התבסס הסופה-4, שמגיע מורכב מארה"ב, ועובר בארץ סדרת התקנות לפי צרכי הצבא.

מאז גויסו מאות רכבי ג'יפ רנגלר ספורט, המשמשים את יחידות צבא היבשה וגם כרכבים צמודים למפקדי גדודים בדרגת סא"ל. לפני שנה נרכשו גם כמה עשרות בודדות של רנגלר רוביקון היקר יותר ובעל ביצועי השטח המשופרים, עבור מפקדי חטיבות בדרגת אל"מ. יצוין כי הרכש כולו מתבצע מכספי הסיוע הביטחוני האמריקאי, וכי רכש כזה פטור ממסים, כך שצה"ל מקבל את הג'יפים במחיר נמוך משמעותית מאשר משלמים עבורם באולמות התצוגה בארץ.

ומה פסק דסק השטח שלנו?
רנגלר מול ברונקו במבחן השוואתי
מכות בבית: איזו גרסה של הברונקו הכי טובה?

השוואתי: פורד ברונקו מול ג'יפ רנגלר. דודי מוסקוביץ,
רנגלר וברונקו. תחרות יכולה גם להוזיל את המחיר שישלם משרד הביטחון/דודי מוסקוביץ

בטיחות: ציון "טוב" לברונקו לעומת "גבולי" לרנגלר

במכרזים הקודמים התמודד הרנגלר כאופציה יחידה לרכב שטח אמריקאי שאפשר לרכוש בכספי הסיוע. אולם במכרז החדש להחלפת חלק מדגמי הרנגלר ספורט יוכל להתמודד גם פורד ברונקו, רכב השטח שהשיקה פורד לפני שנתיים כמתחרה מודרני ברנגלר.

הברונקו מציע יכולת שטח גבוהה, ובעיקר שיפור גדול ברמת הבטיחות, תחום שבו הרנגלר אינו מצטיין. במבחן הריסוק האירופי למשל זכה הרנגלר בכוכב אחד מתוך חמישה, משום שהוא אינו מצויד בבלימת חירום אוטונומית, ויש לו רק 4 כריות אוויר. הברונקו טרם נבחן באירופה, אך במבחן המחמיר במכון חברות הביטוח האמריקאיות, ה-IIHS, הוא קיבל ציון "טוב", בזמן שהרגנלר זכה לציון "גבולי" בשני תחומים חשובים, כמו בטיחות לנהג בריסוק חזיתי, ובהגנה מפגיעות צד.

השאלה הגדולה היא האם פורד תגיש הצעה במכרז. היצרנית סיפקה בעבר טנדרים לצה"ל, ואת השלדה עבור הרכב הממוגן החדש שירכוש מחברת פלסן, אך היא רחוקה כרגע מלענות על הביקוש לברונקו בשוק האמריקאי, והלקוחות נדרשים להמתין לו חודשים. לרנגלר, שהשקת הברונקו הורידה את המכירות שלו בארה"ב ב-11% השנה, אין בעיות כאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully