וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ותודה על הפקקים: בזמן שמכירות המכוניות ירדו, הדו-גלגלי עלו

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 18:52

הפקקים עשו טוב לשוק הדו גלגלי, אבל גם הוא מושפע מעלויות ההובלה, ההתייקרויות אצל היצרניות וקשיי האספקה - ובכל זאת אצל היבואנית הגדולה בישראל אופטימיים

ימאהה X MAX 300. אתר יצרן
הפקקים ימשיכו להבריח אנשים לדו גלגלי/אתר יצרן

כמה זמן עמדתם היום בפקק? ואתמול? ושלשום? אולי התייאשתם והפסקתם לשים לב, אולי אתם עדיין מאמינים שמלחמת החפירות בגוש דן יהפכו לרכבת קלה יום אחד - עבור כמה אלפי ישראלים מדי שנה הייאוש מהעמידה בפקק, מחירי המכוניות וההבנה שתחבורה ציבורית נורמלית אין ולא תהייה פה הביא לשינוי כיוון אבולוציוני - מארבע לשניים.

ב-2022, בזמן שמכירות הרכב הארבעה גלגלי ירדו ב-9.8%, מכירות הדו-גלגלי עלו בשיעור צנוע של 1.2%. כשלוקחים בחשבון את המחסור בכלים חדשים אצל כל יבואני הדו"ג, בגלל אותן סיבות שהעיקו על שוק הרכב, מחסור בשבבים ובחומרי גלים, מדובר בהישג נאה.

בשנה החולפת עלו לכבישי ישראל 21,208 קטנועים ואופנועים, כאשר שיעור האחרונים מגיע ל-37%, עלייה נאה לעומת העשור הקודם, שמראה גם שיותר ישראלים בוחרים בדו-גלגלי גם לנסיעות ארוכות ולפנאי, לשמחת היבואנים ורשות המסים, כי מדובר בכלים יקרים יותר.

מטרו מוטור, יבואנית סאן יאנג, ימאהה, קאוואסקי), ממשיכה להוביל את השור עם נתח של 47% ממכירות הדו"גים, לפני מאיר (הונדה) עם 20%, עופר אבניר (קימקו, פיאג'ו, סוזוקי) שיורדת לראשונה למקום השלישי מבין היבואנים עם 17%, דלב (KTM) עם 6% ודלק מוטורס (ב-מ-וו) עם 2%. וכך נראית החלוקה לפי מותגים:

1. סאן יאנג (5,348)
2. הונדה (4,166)
3. ימאהה (3,465)
4. קימקו (2,109)
5. KTM (עם 961)
6. קאוואסקי (810)
7. פיאג'ו (639)
8. ב-מ-וו (403)
9. הוסקוורנה (292)
10. BETA (עם 185)
11. סוזוקי (161)

ימאהה MT125. אתר יצרן
ימאהה MT125 כרטיס הכניסה לנייקדים של החברה/אתר יצרן

מטרו מחזיקה ב-57% משוק הקטנועים, שעמד בשנה החולפת על 14,016 כלים. ימאהה וסאן יאנג שלה חולשים על הקצוות של השוק, עם כלים קטנים וזולים יחסית כמו DELIGHT 125 בימאהה (פה במרץ ובמחיר של 15 אלף שקלים) וה-ADX 125 מסאן יאנג שיגיע ברבעון השלישי.

ומצד שני עם הקצה העליון של כלים יקרים כמו ה-TMAX ממנו נמסרו השנה יותר מ-1,000 יחידות כאשר השיווק עצמו התחיל במאי. ועדיין, אומר תומר קומרוב, מנכ"ל מטרו, "הפוטנציאל הכללי השנה היה גבוה הרבה יותר. מדובר בחוסר בכ-1,000 כלים, רובם מדגמי ה-NMAX וה-XMAX של ימאהה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ימאהה T MAX. אתר יצרן
T MAX עדיין נהנה מביקוש גבוה מאוד למרות ההתייקרות/אתר יצרן

בכל הקשור לתחזיות, קומברוב מעריך כי הגידול בשוק יימשך גם ב-2023, למרות עליית הריבית ואי הוודאות הכלכלית. "הסיבות שהביאו לגידול ב-2022 לא השתנו: מצב התנועה בכבישים, מחירי המכוניות ועלויות הדלק המאמירות וכן היעדר אופק של תחבורה ציבורית אמינה ומותאמת לצרכים. מה שיכול לתת דחיפה גדולה לשוק, ולחופש התנועה של הרבה ישראלים, הוא שינוי רגולטורי ברישיונות הנהיגה שיאפשר לרכוב על כלי בנפח 125 סמ"ק גם ללא רישיון דו גלגלי ייעודי, כפי שקיים ברבות ממדינות אירופה".

ימאהה טנרה 700. אתר יצרן
טנרה 700 עכדון קל בלבד, כמו במרבית הדגמים/אתר יצרן

רק בנקודה אחת הם לא באמת מזהים מקום לשיפור - שיעור החדירה של כלים חשמליים לשוק. בניגוד לשוק הרכב שכבר צלח השנה את 10% כלי רכב חשמליים, בשוק הדו גלגלי שיעור החדירה לא עובר את 2% - מאות יחידות בודדות מתוך שוק של כאמור יותר מ-21 אלף יחידות. למטרו יש נכון להיום שני מותגים כל-חשמליים - ZERO וגוגורו המציעה קטנועים בעסקת חבילה הכוללת דמי מנוי חודשיים בתמורה לשימוש בסוללות.

גורם מעכב נוסף יהיה להערכתם תהליך חילופי השרים במשרדים הרלוונטיים כמו התחבורה, האוצר, בטחון הפנים ואחרים שאמורים להוות חלק ממהלך לקידום השימוש בדו גלגלי מאחוריו עומד איגוד היבואניות.

ימאהה MT09 טרייסר GT+. אתר יצרן
טרייסר 9 GT+ לראשונה בימאהה עם בקרת שיוט אדפטיבית/אתר יצרן

מבחינת הדגמים החדשים שנראה במהלך 2023 לא נרשמו בשורות גדולות. משבר הקורונה וחוסר הוודאות הכלכלית והכללית, הביא את יצרניות הדו גלגלי להקפיא, לבטל ולחשב מסלול מחדש בכל הקשור לתהליכי הפיתוח של דגמים חדשים, ובשל העובדה שמחזורים אלו אורכים בין 3-5 שנים, נוצר "בור" בקצב הצגת הדגמים.

כך שבכל הקשור לדגמים חדשים אצל היצרניות הגדולות הבשורות צנועות, ימאהה DELIGHT אותו כבר הזכרנו הוא קטנוע רטרו 125 סמ"ק שיצטרף להיצע החברה. צמד ה-XMAX בנפחי 125 ו-300 סמ"ק מקבלים שורת עדכונים בעיצוב ובאבזור. ה-MT07, ה-MT125 והטרייסר מקבלים מסך 5 אינץ' בלבד, הטנרה 700 מקבל את המסך החדש גם הוא לצד 3 מצבי ניתוק ל-ABS לרכיבת שטח וגרסת A1 למוגבלי רישיון. לרוכבי התיור לטווחים ארוכים מתווסף הטרייסר 9 GT+ עם מזוודות, מושב אחורי נוח יותר, מסך 7.2 אינץ' לראשונה בימאהה - בקרת שיוט אדפטיבית. גם הניקן - התלת גלגלי החדשני מקבל גרסת GT מאובזרת ועל הדרך שורת שיפורים למנוע שאמורה להקנות לו יותר כוח וגמישות בסל"ד נמוך.

סאן יאנג ADX 125. אתר יצרן
ה-ADX125 - הפרשנות של סאן יאנג לטרנד קטנועי האדוונצ'ר/אתר יצרן

בצד העממי יותר של הדברים, בסאן יאנג לא הולכים לתת לטרנד הקטנועים הקטנים במראה האדוונצ'ר לחלוף בלי שיחטפו גם הם איזו חתיכה והם מצטרפים לחגיגה עם ה-ADX125. עם עיצוב קרבי שכולל משקף גבוה, שלל פלסטיקה שחורה, צמיגי כאילו שטח ואבזור לא ממש שגרתי כמו פתיחת תא מטען והנעה ללא מפתח.

המחיר טרם נקבע, ומועד ההגעה הצפוי הוא הרבעון השלישי של 2023.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully