וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קרה לסקייוול ET5 במבחן הריסוק?

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 14:41

ארגון הבטיחות הסיני C-NCAP ערך מבחן ריסוק לקרוסאובר הסיני ותוצאות המבחן לא מעודדות. הבואנית: "הדגם בישראל שונה בתכלית מזה הנבחן". האמנם?

מבחן ריסוק סקייוול ET5 בסין. C-NCAP, אתר רשמי
הסקייוול במבחן הריסוק בסין. ציון נמוך בהגנה מפגיעת צד ועל ילדים/אתר רשמי, C-NCAP

בגל המכוניות הסיניות ששוטף את כבישי ישראל בשנים האחרונות, נותרת הרבה פעמים סוגיית הבטיחות של המכוניות הללו כנעלם משמעותי. העובדה שאין היכרות מוקדמת עם היצרניות וההיסטוריה הבטיחותית שלהן משאירה את נתון תוצאות מבחני הריסוק תלויים באוויר עד שנערך להן כזה מערבי מוכר.

בחודשים האחרונים פגשנו כבר כמה וכמה מכוניות סיניות שנבחנו במבחן הריסוק האירופי, גם זה המחמיר וקיבלו תוצאות מצוינות של 5 כוכבים. דגמים כמו ה-WEY קופי 01 או BYD אטו 3 וגם אורה פאנקי קאט ששיווקה יתחיל פה בקרוב הן דוגמאות עדכניות, כאשר בעבר בסבבים הקודמים היה זה MG ZS החשמלי שזכה גם הוא ל-5 כוכבי בטיחות.

השוואתי: איוניק 5, סקייוול, אניאק. דודי מוסקוביץ,
לא הרשים במבחני הריסוק/דודי מוסקוביץ

כעת, מפורסמות בסין תוצאות מבחן הריסוק שנערכו לדגם חשמלי נוסף של סקייוול. שם הם מכנים אותו EV6, אולם בשווקי אירופה וגם אצלנו, הוא מיוצר תחת תקינה אירופית מלאה, שונה השם שלו ל-ET5 - על מנת שלא לשווק דגם בעל שם זהה לחשמלית של קיה.

והתוצאות לא ממש מעודדות. הדגם קיבל כוכב בודד מחמישה אפשריים, עם ציון כולל של 39.9% בעוד הציון הממוצע של כלי רכב במבחן זה עומד על 71.6%.

בפירוק לסעיפי הבדיקה הוא קיבל ציון נמוך של 38.45% בהגנה על הנוסעים, 61.46% בהגנה על הולכי הרגל ומערכות הבטיחות המתקדמות מקבלות ציון נמוך עוד יותר של 30.26%. לשם ההשוואה ממוצע הדגמים שנבדקו ב-C-NCAP עומד בסעיפים הללו על 69.7%, 69.2% ו-73% בהתאמה.

בפירוט של סעיפי הניקוד בהגנה על הנוסעים, בעוד ההגנה על ראשי וצוואר הנוסעים מלפנים בפגיעה חזיתית הייתה טובה, איבד הרכב ניקוד על ההגנה על החזה, השוק והירך. במקרה של פגיעת צד היה הניקוד נמוך אפילו יותר. בהגנה על הנוסעים במושב האחורי ההגנה על הראש קיבלה ציונים טובים, אבל הצוואר והחזה נפגעו באופן משמעותי. אולם הניקוד הבעייתי ביותר היה לילדים קטנים במושב האחורי, שם לא הצליח לרשום כל ניקוד.

עד כמה הציון הזה רלוונטי לישראל? אחרי שהסיניות הראשונות שנבחנו בידי היורואנקאפ הציגו תוצאות גרועות וסרטוני אימה, החמירו מאוד השלטונות הסינים את דרישות מבחן הריסוק המקומי. הסיניות שקיבלו בחודשים האחרונים 5 כוכבים באירופה, השיגו לפני כן ציון זהה במבחן הסיני, שהתגלה כאחד שמנבא היטב את התוצאות באירופה.

כך למשל, בעקבות העלאת רף המבחן ה-C-NCAP והוא קרוב מאוד לתקן האירופי המקובל ב-EURO NCAP להוציא מספר הבדלים כמו המהירות בבדיקה המדמה פגיעת צד, שעומדת על 50 קמ"ש ולא 60 כמו במבחן האירופי, או פער קל של 20 במקום 24 קמ"ש בבדיקת פגיעה מסוג "צליפת שוט" (כינוי לפגיעה מאחור על ידי רכב).

הסיבה היחידה להקלה במקרה של הסקייוול הוא ציון מערכות הבטיחות המתקדמות, שאותו יש לקחת בערבון מוגבל, שכן הדגם הסיני וזה שמשווק באירופה ובישראל מכיל מערכות בטיחות שונות במקצת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
השוואתי: איוניק 5, סקייוול, אניאק. דודי מוסקוביץ,
לטענת היבואנית הדגם הישראלי שונה לחלוטין/דודי מוסקוביץ

מקבוצת כדורי, יבואנית סקייוול לישראל נמסר: "הדגם שנבחן מדגם skyworth ev6 נמכר רק בשוק המקומי הסיני ואינו מיוצא למדינות באירופה, כמו כן נבחן על-ידי חברה סינית שאינה מייצגת את העולם המערבי . יודגש כי הדגם אשר מיובא לישראל מדגם skywell et5 הינו עם תקינה אירופאית (WVTA) מלאה ושונה בתכלית מהדגם שנבחן. על פי היצרן הדגם שמשווק בסין שונה מהותית מהדגם שמיוצא לחו"ל. בדגש על המפרט בטיחות ובהיבטים נוספים. בסין הרכב נמכר גם עם סוללה קטנה יותר לדוגמא. הדגם שמגיע לארץ ולאירופה עבר תקינה אירופאית מלאה ויעבור בקרוב גם את מבחני הריסוק באירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully