וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד למזמיני ברונקו: קחו 2,500 דולר ותקנו משהו אחר

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 16:19

היצרנית האמריקאית מנסה לצמצם את זמני ההמתנה הארוכים בארה"ב לרכב השטח החדש, במהלך לא שגרתי. איך מקבלים את הכסף, ומה הסיכוי שנראה מהלך כזה גם בארץ

פורד ברונקו החדש/פורד

בשיא ההצלחה של סובארו בישראל, בתחילת שנות ה-80, נהגו מנהלי הסוכנות המקומית לענות ללקוחות פוטנציאלים שהתמרמרו על זמני ההמתנה הארוכים או על כך שהרכב באולם התצוגה העמוס באולם המרכזי ברחוב המסגר בתל אביב נשמר נעול: "לא טוב לכם? לכו תקנו בפיאט".

פורד מתמודדת כעת בארה"ב עם מצב דומה: ביקוש שעולה בהרבה על כושר הייצור שלה לרכב השטח החדש ברונקו. הברונקו הוא רכב השטח החדש הראשון בקטגוריה מזה שנים, ונהנה כעת מביקוש גדול בהרבה משזוכה המתחרה העיקרי וכמעט היחידי, ג'יפ רנגלר.

במה שמקובל היום לראות ברכבים החשמליים, גם הברונקו בנזין סובל כעת מזמני המתנה שמגיעים לעתים ליותר משנה בארה"ב, בעיקר לדגמים המשופרים. המחסור בשבבי מחשב וברכיבים אחרים מקשה על פורד להאיץ את קצב הייצור ולהתאים אותו לביקושים.

אז כשלא מצליחים לטפל בצד האספקה מטפלים בצד הביקוש. בשבוע שעבר שלחה פורד לסוכנים שלה בארה"ב חוזר שמורה להם להציע 2,500 דולר לממתינים לברונקו מודל 2023, בתקווה שיבחרו באלטרנטיבות השונות שהיא מציעה להם והתור יתקצר. מחירו של הברונקו בארה"ב נע בין 34 ל-69 אלף דולר, ובימים שתעשיית הרכב כולה מצמצמת ייצור הנחות הולכות ונעשות נמוכות ונדירות.

כך למשל, לקוחות שהזמינו את חבילת ווילדטראק המבוקשת, שמגיעה עם צמיגי 35 ענקיים ורמת אבזור גבוה, אבל מוכנים לבחור בגרסה מבוקשת פחות יוכלו לקבל 2,500 דולר וזמן המתנה קצר יותר.

אופציה אחרת שמוצעת ללקוחות הברונקו היא לרכוש דגם אחר של פורד מהמלאי הקיים אצל הסוכנים, כמו מוסטאנג, טנדר המאבריק או טנדר השטח F150 טרמור, תוך פשרה על הצבע ורמת הגימור, ולקבל עליו הנחה של 2,500 דולר. לקוחות יכולים לקבל בחזרה את 100 הדולר ששילמו כדמי הזמנה עבור דגמי 2023, ולתפוס מקום טוב יותר בתור לדגמי 2024 של הברונקו.

למה לקוחות מוכנים לחכות שנה לברונקו? תקראו
פורד ברונקו נגד ג'יפ רנגלר
שלוש גרסאות הברונקו ראש בראש

בישראל: ממשיכים לחכות בתור

הברונקו הושק בישראל רק בשנה שעברה, ולמרות תג מחיר לא צנוע של 355 עד 480 אלף שקל, גם בישראל יש לו רשימת המתנה של חודשים ארוכים. עד כה עלו לכבישי ישראל 230 מדגמי הברונקו החדש, רוב הגדול באמצעות היבואנית הרשמית דלק מוטורס ומיעוטם באמצעות ערוצי הייבוא האישי והמקביל שמנצלים את הביקושים ומציעים פעמים רבות את הברונקו במחיר גבוה יוחר מאשר באולמות התצוגה של היבואן.

דלק מקבלת הקצאות מצומצמות, וברגע שמגיע משלוח היא פונה לרשימת ההמתנה ומציעה את הכלים שהגיעו לראשונים ברשימה. מי שמעדיף לחכות לגרסה אחרת נשאר ברשימה, ומי שמעדיף לקחת את מה שהגיע לארץ מקבל רכב ונמחק מהרשימה. ככל הידוע אין כרגע כוונה להציע מבצע הנחות דומה בארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully