וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמליות? ג'נרל מוטורס תשקיע מיליארד דולר במנועי V8

עודכן לאחרונה: 29.1.2023 / 17:30

בעוד העולם כולו מתחבר לעמדות הטעינה, ב-GM מכריזים על השקעות ענק בפסי ייצור לדור החדש של מנוע הבנזין ה-V8. מה הם יודעים שאנחנו לא?

השקעה במפעלי מנועי V8 של GM. אתר יצרן
קורבט, קמארו וסילבראדו - נושאי הדגל של מנועי ה-V8 המהוללים/אתר יצרן

באירופה מנועי ה-V8, שעד לא מזמן היו סמל לרכבי ביצועים ויוקרה, הולכים ונכחדים בגלל תקנות הזיהום. אפילו בארה"ב חשפה בתחילת החודש ג'נרל מוטורס גרסה היברידית חדשה לשברולט קורבט, שמנוע עם 8 צילינדרים הוא אחד הסמלים המסחריים שלה.

כי עם כל הכבוד לחשמל, אמרתם מכונית אמריקנית אמרתם V8 ואם כבר V8 אין הרבה יצרניות שבהן הוא יושב טוב יותר מאשר ג'נרל מוטורס. התצורה הזו מלווה את שברולט מאז 1917 (עם הסדרה D) ונותר פחות או יותר באותה קונפגורציה עד שנת 1954, אז פרש מהשירות כאשר מי שהחליף אותו הוא ה-V8 small block סדרת המנועים שהניעה ומניעה כמה מהמכוניות האייקוניות ביותר של היצרנית.

וב-GM עדיין מאמינים במנועי ה-V8 ומשקיעים כעת לא פחות מ-918 מיליון דולר ב-4 מפעלי ייצור למנועים הללו. מתוך הארבעה, זה בפלינט מישיגן ייצר את הדור הבא של מנועי ה-V8 לטנדרים ורכבי הכביש-שטח של היצרנית, שלושת המפעלים האחרים ייצרו רכיבים למנועי V8 לצד חלקים למכוניות החשמליות של GM.

השקעה במפעלי מנועי V8 של GM. אתר יצרן
מאמינים ב-V8 - הדור החדש של מנועי ה-small-block ב-GM/אתר יצרן

אוהבים מנועים גדולים: תראו מה הכנו לכם ב"וואלה!רכב":
- מבחן מקומי לשברולט קמארו ZL1: שלא ייגמר לעולם
- כמו סוס לקאובוי: שברולט סילברדו החדש במבחן
- בתמרות עשן: נהגנו במפלצות החדשות של קאדילק
- ואולי הגיע הזמן להיכנס לפרויקט המהפכה החשמלית שלנו

דור המנועים החדש, השישי במספר של משפחת ה-V8 small-block של החברה מיועד כאמור לדור הבא של טנדרים ורכבי כביש-שטח של היצרנית. ולמרות שנראה שהעולם הפסיק להאמין במנועי הבנזין הגדולים האלו, מבחינת היצרנית האמריקנית, מה שנראה כמו הליכה לכיוון הלא נכון, הוא עניין כלכלי פשוט מאוד.

עם כל הכבוד למכוניות החשמליות, מי שמשמשים מכונת המזומנים הגדולה יותר של היצרנית הם אותם טנדרים ורכבי כביש שטח עליהם ממשיכים האמריקנים להסתער הרבה יותר מאשר על המכוניות החשמליות. לכך יש להוסיף את העובדה שמתח הרווחים על מכוניות חשמליות הוא נמוך מאשר זה של מכוניות בנזין. לגבי הדור החדש של המנועים האלו, זו תוצאה של דרישות מחמירות והולכות של עמידה בתקני זיהום אוויר חדשים בארצות הברית החל מ-2024.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
השקעה במפעלי מנועי V8 של GM. אתר יצרן
ה-small-block, עם שברולט מאז 1955, עכשיו בדור השישי/אתר יצרן

למרות הצהרות קודמות של GM לגבי המעבר לייצור מכוניות נוסעים חשמליות בלבד עד שנת 2035, צריך לזכור כי בארצות הברית קיימת חלוקה היסטורית מאוד ברורה בין "מכוניות נוסעים", טנדרים - "PICK UP" ורכבי כביש שטח - "SUV". כך שמעבר מכוניות הנוסעים להנעה חשמלית ממש לא אומרת שרעם שמונה הבוכנות לא יישמע בכבישים. מעבר לכך, מדובר על 12 שנים קדימה, 12 שנים של מכירות של מיליוני כלי רכב בעלי מנוע V8.

"אנחנו יודעים שזה באופק", אמר ג'ראלד ג'ונסון, ראש מחלקת הייצור של GM כאשר הוא מתייחס לסוגיית ההשקעה במפעלים, "אבל בינו לבינינו יש המון לקוחות של מנועי בעירה פנימית שאנחו לא רוצים להפסיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully