וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכנים למאזדה ביותר מ-300 אלף שקל? נחשף ה-CX-90

עודכן לאחרונה: 1.2.2023 / 6:49

תכירו את ההקרוסאובר שבאמצעותו מאזדה מתכננת להתחרות לראשונה בלקסוס, אינפיניטי, קאדילק וחברות אחרות במועדון היוקרה. מה שאפשר לספר על ה-CX-90 וגם מתי הוא פה - בפנים

מאזדה CX-90/יצרן

אחרי שנים של היעדרות מקטגוריית רבי המושבים בשוק המקומי, מאזדה עתידה לעשות קאמבק לקטגוריה הזו, אבל הפעם תשכחו מ-MPV או מאזדה 5 - הפעם היא הולכת על הביוקר. הכירו את מאזדה CX-90 קרוסאובר במימדי פלאס סייז כמו שהאמריקנים אוהבים והוצג היום לראשונה.

כבר שנים שמאזדה רוצה למחוק את השיוך העממי שלה ולהפוך למותג היוקרה היפני הראשון שלא מסתתר תחת שם מומצא כמו לקסוס או אינפיניטי. אז נכון שמאזדה 3 הנוכחית הראתה צעד מעניין בכיוון בקטגוריית המשפחתיות, אבל כאשר רבת המכר המקומית של ינואר בשוק הישראלי היא מאזדה 2, יכול להיות שיש לה עוד דרך ארוכה ליעד הנכסף הזה?

מאזדה CX-90. אתר יצרן
החזית היא מאזדה, אבל הפעם הספורטיביות נרמזת והמראה היוקרתי הוא העיקר/אתר יצרן

בגדול, ה-CX-90 מחליף בהיצע של מאזדה את ה-CX-9 שמעולם לא יובא לישראל באופן סדיר, אבל הפעם מכוון הרבה יותר גבוה למתחרות ממותגי הפרימיום המבוססים מאירופה, יפן וארצות הברית.

למה השוק צריך עוד קרוסאובר גדול ויוקרתי? ההבטחה של מאזדה היא כרגיל, מיקוד בנהג. כאן ההבטחה מתבססת על פלטפורמה חדשה, כאן עם הנעה כפולה קבועה עם העדפה להעברת כוח לגלגלים האחוריים, מנועי 6 צילינדרים בטור עם הגדשת טורבו ותגבור חשמלי קל או גרסת פלאג אין ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית חדשה בת 8 יחסי העברה.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
מאזדה CX-90. אתר יצרן
תא הנוסעים, לפחות על פי המראה גם מקפיץ את החברה לעולמות היוקרה/אתר יצרן

אגב, תיבת הילוכים, זו של מאזדה היא לא עוד תיבת הילוכים פלנטרית. אלא כזו שנשמעת מעניינת מאוד טכנולוגית, שכן מאזדה מספרת על כך שהיא אינה עושה שימוש בממיר מומנט. מכאן שנראה שהיא הלכה לכיוון של מצמד רב דיסקיות שמחליף אותו כדי לייצר "נעילה" של ההילוך.

ועוד משהו, אם יוצאים מנקודת הנחה שמאזדה הקטנה לא תעבור את הסאגה של פיתוח פלטפורמה ומנוע רק עבור מכונית אחת ובשל העובדה שהיא עושה פה שימוש במנוע אורכי - ההימור שלנו הוא שבקנה יש מכוניות נוסעים שיעשו שימוש בפלטפורמה הזו ועם הנעה אחורית.

מאזדה CX-90. אתר יצרן
שלוש שורות מושבים עם תצורת 6, 7 או 8 נוסעים/אתר יצרן

בניגוד לחלק מהמתחרים שלו, מכסה המנוע הארוך שלו הוא לא ליופי, אלא עם סיבה ממש טובה. גרסת הבנזין תעשה שימוש במנוע חדש לגמרי של מאזדה, 3.3 ליטרים מוגדש טורבו עם 340 כ"ס, מנוע הבנזין הסדרתי החזק ביותר של מאזדה. מה הביצועים? צריכת דלק? מאזדה לא מפרטת בשלב זה את הנתונים. היא כן מספרת שהרכב יעשה שימוש בתגבור חשמלי מתון ממנוע 48 וולט שנמצא בין מנוע הבנזין לתיבת ההילוכים.

מאזדה תציע את ה-CX-90 גם בגרסת פלאג אין. כאן מנוע ה-2.5 ליטרים מחובר ליחידת הנעה חשמלית שיוצרים יחד 323 כ"ס. הוא עושה שימוש בסוללת 17.8 קוט"ש. מאזדה לא מפרטת גם את הטווח החשמלי של גרסת הפלאג אין, אבל הנה כלל אצבע - כשיצרנית לא מתפארת בנתון מסוים, הוא לרוב לא כזה שיש מה להתפאר בו.

מאזדה CX-90. אתר יצרן
מאזדה הולכת על יוקרה יפנית בלי להתחבא מאחורי מותג מומצא/אתר יצרן

עם השאיפה לעלות בסולם המיצוב, מאזדה מאבזרת את ה-CX-90 בתא נוסעים יוקרתי מאוד למראה לפחות. בין האבזור שמצוין בהודעה לעיתונות, חישוקי 21 אינץ', מסך 12.3 אינץ', מצלמות היקפיות, תצוגה עילית, בקרת אקלים נפרדת לשורה השנייה, יציאות מיזוג ושקעי USB לשורה השלישית. מערכות הבטיחות יכללו בין השאר בלימה אוטומטית, התרעת רכב ב"שטח מת" ובקרת שיוט אדפטיבית. מאדזה גם לא הלכה במסלול העכשווי של החלפת כל פקדי השליטה במסכי מגע ומשאירה את בקרת האקלים, השמע והשליטה בתפריטים גם באמצעות חוגות ומתגים פיזיים.

מה המרווח מאחור, כמה מקום יש בשורה השלישית וכמה נפח מטען נותר אחרי השימוש בה? אנחנו לא יודעים, שכן גם פה, מאזדה לא מפרסמת את הנתון או אפילו תמונה של השורה השלישית ותא המטען. אבל זוכרים את כלל האצבע? הוא כנראה חל גם פה.

בשוק התחרותי (והרווחי) אליו מכוונת מאזדה, היא תנסה לאתגר את קאדילק XT6, לקסוס RX, ג'נסיס GV80 ואחרים. מתי? מדלק מוטורס יבואנית מאזדה לישראל נמסר כי ה-CX-90 צפוי להגיע לכאן ברבעון השלישי של שנת 2023.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully