וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה: פורד ברונקו ראפטור בישראל

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 17:36

עם 400 כ"ס שיורדים לשטח באמצעות מערכת הנעה ייעודית, בולמי מירוצים ועל צמיגי 37 אינץ' אימתניים, פורד ברונקו ראפטור מתחיל להימכר בישראל. הרכב קשוח, גם המחיר

פורד ברונקו ראפטור. אתר יצרן
הכי פרוע שיש, ברונקו ראפטור/אתר יצרן

זה לא שנרגענו לגמרי מיכולות השטח שגילינו בפורד ברונקו שבא עלינו לטובה בשנה שעברה, אבל אל מול הנתונים שמציעה גרסת ה"ראפטור" הקיצונית שלו, אנחנו כנראה נצטרך לכייל מחדש את מה שחשבנו שאנחנו חושבים עליו.

רגע לפני הצלילה למה שהוא מציע, נעשה יישור קו לגבי מיהו הברונקו ומהו הראפטור. אז הברונקו הוא רכב השטח הבכיר של פורד, שמחזיר לחיים את שם הדגם שליווה את היצרנית מאז שנות ה-60, יצא לגמלאות וחזר בדגם חדש. החזרה שלו לחיים לוותה במחמאות רבות ליכולות השטח שלו לצד לא מעט מהמורות בחזרה שלו לייצור, חלקן בשל היקפי בנייה מצומצמים ביחס לביקוש, אבל גם חבלי לידה שדרשו ריקולים ועצירת שיווק עד פתרון בעיות כמו אלו של פאנל הגג שלו.

פורד ברונקו ראפטור. אתר יצרן
3 ליטרים, עם שני מגדשי טורבו ו-400 סוסים/אתר יצרן

ראפטור, הוא הכינוי לכל גרסאות הקצה של רכבי השטח של פורד. מה שהתחיל ב-F150, הפך לקו דגמים עצמאי שמוציאה חטיבת ה"פרפורמנס" של היצרנית. כלי הרכב שעוברים את השבחת הגזע מקבלים טיפול שמשפר את כל הרכיבים שאמורים לגרום לו לנוע מהר יותר מכמעט כל גרסה אחרת שלו, על פני כל תוואי שטח, או כביש. כאן, בברונקו ראפטור לוקחת היצרנית את הדגם שאנחנו כבר מכירים ושותלת בו מנוע, בולמים, צמיגים ומערכות סיוע נהיגה שאמורות להפוך גם אותו לחלק מהמשפחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פורד ברונקו ראפטור. אתר יצרן
שיפור של זוויות הגישה והנטישה ועם מהלכי בולמים ארוכים יותר/אתר יצרן

הוא מגיע בתצורת המרכב הארוכה ומוסיף 3 ס"מ לאורך הכללי ביחס לגרסת ה"ווילדטראק" של הברונקו הרגיל, לרוחב נוספים 18 ס"מ תמימים ל-218 ס"מ בשל הרחבת מפשק הגלגלים, והגובה הוא 197.5 ס"מ לעומת 191 ס"מ. השינויים האלו והאחרים בו מעלים את המשקל העצמי ל-2,620 ק"ג, כ-220 ק"ג יותר.
ההגבהות בשל הצמיגים והבולמים מעלים את מרווח הגחון מ-29.2 ס"מ ל-33.2, איתו משתפרת גם זווית הגישה ל-47.2 מעלות, וזווית הנטישה מ-37 ל-40.5 מעלות.

על ההנעה מופקד מנוע אקובוסט מוגדש בעל שני מגדשי טורבו בנפח 3 ליטרים ותצורת V6. ההספק הוא 400 כ"ס ונתון המומנט הוא 59.4 קג"מ (330 ו-57.4 בדגם בעל מנוע ה-2.7 ליטרים). ההנעה היא אחורית או כפולה קבועה אוטומטית והכוח יורד דרך תיבת 10 הילוכים אוטומטית.

מה חשבנו על הרפטור הרגיל?
נהיגה ראשונה בבברונקו
ברונקו מול פורד רנגלר

פורד ברונקו ראפטור. אתר יצרן
הנוסעים מתבקשים להדק את חגורות הבטיחות/אתר יצרן

כמו הווילדטראק, גם הוא עם נעילה קדמית, מרכזית ואחורית, מוט מייצב מתנתק להגדלת מהלך המתלים ומערכת הבלימה של הגלגל הפנימי לצמצום רדיוס הסיבוב בשטח. גם אצלו הצמיגים מורכבים על חישוקי "ביד-לוק" חישוקים בעלי טבעת נעילה שמונעת מהצמיג להתקלף מהחישוק במצבים של נהיגה בלחץ אוויר נמוך. החישוקים עצמם בקוטר 17 אינץ' ונועלים צמיגי 37 אינץ'.

עוד שינויים שמבדילים את הראפטור מהגרסאות האחרות הם שינויים בשלדה שעוברת שורת חיזוקים, בעיקר בבתי הבולמים, אלו עצמם משתדרגים לקוילאוברים של FOX עם מיכל חנקן חיצוני, מהלכים של 13 אינץ' (33 ס"מ)מלפנים ו-14 אינץ' (35.5) מאחור, הבולמים עצמם מצוידים בחיישנים שמתאימים את רמת השיכוך אוטומטית לפי תוואי השטח או ניתנים לקביעה מראש לפי מצב הנהיגה הנבחר. למערכת שאחראית למצבי הנהיגה מצטרף מצב ה"באחה" על שם מירוץ השטח המקסיקני. במצב זה מערכת הפליטה האקטיבית גם נכנסת למצב הקולני ביותר שלה.

פורד ברונקו ראפטור. אתר יצרן
תא הנוסעים לא מקבל שינויים דרמטיים/אתר יצרן

חיצונית מקבל הראפטור מכסה מנוע שונה, תפוח ושרירי יותר, גריל חדש ובו כיתוב גדול יותר של שם היצרנית במקום "ברונקו" בדגמים הרגילים, תאורת יום כתומה, פנסי ערפל וכמובן שלל סמלי ואזכורי "ראפטור" סביב. בתא הנוסעים תוספות בגימור סיבי פחמן, מושבים עם תמיכה טובה יותר לגוף, לוח מחוונים 8 אינץ', מערכת מולטימדיה 12 אינץ', חימום וכיוון חשמלי למושבי העור ועוד. מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת" ובקרת שיוט אדפטיבית.

פורד ברונקו ראפטור. אתר יצרן
ואתם חשבת שהברונקו הרגיל מפלצתי/אתר יצרן

המתחרה הישיר של הברונקו ראפטור יהיה הג'יפ רנגלר רוביקון 392 שעדיין לא משווק פה באופן סדיר. שם יש מנוע V8 בנפח 6.4 ליטרים ו-470 סוסים, שגם הם נתמכים בשורה של שיפורי שטח.

אצל היבואנית לא נוקבים במספר היחידות שהקצתה היצרנית לשוק הישראלי, אבל אלו באופן טבעי לא יהיו רבות. אולם לא בטוח שהמספר הזה הוא מה שיקבע את כמות הכלים על הכביש כמו העובדה שמוצמד אליו תג מחיר מבהיל לא פחות מהיכולות שהוא מציג - 775 אלף שקל שהם כ-300 אלף שקל יותר ממחירה של הגרסה היקרה ביותר של הברונקו הרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully