וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה ממש לא ניסאן קשקאי רגיל ויש לו מחיר

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 19:53

גרסת ה-e-POWER של ניסאן קשקאי הגיעה לישראל. בגרסה זו הוא למעשה מכונית חשמלית עם מנוע בנזין. מבולבלים? נעשה לכם סדר

ניסאן קשקאי e-Power. ששי כהן,
190 סוסים חשמליים/ששי כהן

ניסאן מרחיבה את ההיצע ההיברידי שלה בישראל בעוד דגם. אחרי הג'וק והאקסטרייל, גם דגם הביניים - הקשקאי מקבל גרסה היברידית ייחודית למדי בשם e-POWER. הרעיון מאחורי שיטת ההנעה הלא מאוד נפוצה הזו המכונה "היברידי טורי" היא שמנוע בנזין עובד ללא קשר ישיר לגלגלים ומשמש למעשה רק כגנרטור שטוען את הסוללות. בדומה לסידור שיש בהונדה ג'אז הנוכחית למשל.

יתרונות השיטה? היא מאפשרת למנוע לעבוד בסל"ד אחיד ויעיל, ללא הפסדי כוח משמעותיים, חוסכת בצורך בתיבת הילוכים, מאפשרת להסתפק בסוללה קטנה יחסית, פוטרת מהצורך לטעון את הרכב ולקבל הרבה מחווית הנסיעה החשמלית ועוד. החיסרון היא לא באמת פוטרת ממנוע הבנזין בכל הקשור לזיהום אוויר ותחזוקה (שנה או 15,000 ק"מ) ויקרה יותר.

ניסאן קשקאי e-Power. ששי כהן,
הבולמים מוקשחים כדי לתמוך בתוספת המשקל/ששי כהן

את החשמל לסוללות מספק כאמור מנוע בנזין, כאן בנפח 1.5 ליטרים שלושה צילינדרים ומוגדש טורבו. הן בתורן מניעות מנוע חשמלי בהספק 190 כ"ס שמחובר לגלגלים הקדמיים. ומצויד גם במצב החזרת אנרגיה ונהיגה בדוושה אחת. לדברי היצרנית השימוש במיכל הדלק המקורי של דגם הבנזין מאפשר לגרסה זו לנסוע 1,000 ק"מ ללא צורך בתדלוק.

תוספת המשקל למכונית לא ממש מפריעה לביצועים והוא מזנק ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות, מהיר יותר מקשקאי 1.5 ליטרים ב-1.3 שניות. מצד שני היא כן דרשה הקשחה של הבולמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ניסאן קשקאי. אתר יצרן
מנוע הבנזין הוא רק גנרטור/אתר יצרן

הקשקאי e-POWER מגיע בשלוש רמות גימור. הבסיסית "אסנטה טופ" מתחילה עם מסך 8 אינץ', גג פנורמי, קישוריות לאפל ואנדרואיד ועוד. מעליה "אסנטה טק" מגדילה את מסך המולטימדיה ל-12.3 אינץ' ולוח המחוונים גם הוא דיגיטלי בגודל זהה ונוספים פתחי מיזוג למושבים האחוריים. רמת הגימור "טקנה" מוסיפה משטח טעינה אלחוטי, תצוגה עילית, מושב נהג חשמלי, חישוקי 19 אינץ', ריפודים משולבים עור-בד ומעליה גם גרסת ה-TT עם אותו אבזור וצביעה בשני גוונים.

מערכות הבטיחות כוללת בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב ב"שטח מת". ברמת הגימור הגבוהה יותר נוספת גם שמירה על מרכז נתיב ומצב פקקים לבקרת השיוט.

ניסאן קשקאי. אתר יצרן
לוח מחוונים דיגיטלי רק ברמות הגימור הגבוהות יותר/אתר יצרן

הרחבת ההיצע ההיברידי של ניסאן היא מהלך טוב מאוד שבוודאי יעזור לה בעולם שהולך ונהייה ירוק, מכיוון שבמקרה הזה לא נראה שנעשות פשרות ברמת המכונית לעומת דגם הבנזין, למי שרוצה את חווית הנסיעה במכונית חשמלית אבל לא יכול או רוצה לוותר על הנוחות ב"תדלוק" בדקות ספורות או לא יכול להקים עמדת טעינה הוא גם עשוי להיות פתרון מעניין.

הבעיה היא המחיר. בסכום שמתחיל ב-208 אלף שקלים לגרסת הכניסה הוא יקר ב-28 אלף שקלים מהקשקאי 1.3 ליטרים המקביל לו. זהו פער משמעותי מאוד שבו אפשר לקנות הרבה מאוד דלק להרבה מאוד שנות אחזקה. רמת הגימור אסנטה טק תעלה 220 אלף שקלים. עבור הטקנה תתבקשו לשלם 233 אלף שקלים ולצביעה בשני גוונים 236 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully