וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולך על חשמל: הכירו את ניסאן אקסטרייל החדש

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 21:11

הדור הרביעי של ניסאן אקסטרייל כבר כאן, מסמן כיוון חדש לקרוסאובר 7 המושבים היפני, עם גרסת בנזין וגרסאות היברידיות עם מנגנון הנעה ייחודי. ואיך הוא ביחס לרף המחיר החדש של הקטגוריה, 200 אלף שקל?

ניסאן X טרייל/ניסאן
ניסאן אקסטרייל החדש. קינן כהן
ניסאן אקסטרייל החדש. תצורות 5 או 7 מושבים ומנועים מחושמלים/קינן כהן

אם למישהו היה ספק לגבי מגמת המחירים של המכוניות החדשות בישראל, ניסאן אקסטרייל החדש שהושק הבוקר הוא ההמחשה הברורה ביותר לכיוון אליו הולך שוק הרכב. פתרונות שינוע רבי מושבים בזול אאוט, קרוסאוברים מאובזרים ומחושמלים יקרים אין.

במחיר שמתחיל ב-199 אלף שקל לגרסת הכניסה, הוא מצטרף לשורת קרוסאוברים בעלי 7 מושבים שקובעים את טווח המחירים החל מכ-200 אלף שקל. מה שמשאיר את הצ'רי טיגו 8 כאלטרנטיבה היחידה מתחת לרף הזה למשפחות שזקוקות לפתרון הושבה מורחב. הסיני עולה 168 אלף שקל ויישאר הזול בקטגוריה עד להגעת דאצ'יה ג'וגר ההיברידי בקרוב, באיחור קל מהתכנית המקורית.

זהו הדור הרביעי לקרוסאובר של ניסאן והשני להציע את המתכון הנוכחי של תצורת 7 מושבים אותו החל הדור הקודם. אבל הוא מסמן גם מעבר של ניסאן למערכות הנעה חדשות לגמרי בהיצע.

ניסאן אקסטרייל החדש. קינן כהן
תצוגה עילית, לוח מחוונים דיגיטלי ומסך 12 אינץ' למערכת המולטימדיה/קינן כהן

האקסטרייל החדש יושב על פלטפורמה המשותפת לו ולמיצובישי אאוטלנדר הנוכחי. בניסאן מדברים על מרכב קל וקשיח יותר מקודמו עם שימוש במתלה אחורי רב חיבורי שאמור להעניק נוחות נסיעה טובה מבעבר.

מבחינת מידות, באורך כללי של 4.7 מטר, הוא מוסיף בסך הכל 4 ס"מ ביחס לדור היוצא וללא שינוי בבסיס הגלגלים שעומד על 2.7 מטר די צנועים ביחס לרכב 7 מושבים. המרווח בשורה השלישית - מצומצם בהתאם.

עבור הגישה הנוחה לשם שורת המושבים השנייה נעה על מסילה ודלתות הצד נפתחות בזווית של עד 86 מעלות. תא המטען מוסיף 40 ליטרים רשמית ל-485 ליטרים, אבל בשימוש בכל המושבים הוא נעצר על 120 ליטר, כ-15 ליטר פחות מאשר בעבר. בתא המטען יש מערכת מחיצות מודולריות שמאפשרות סידור שלו לאריזה נוחה של ציוד.

ניסאן אקסטרייל החדש. אתר יצרן
מערכות הנעה היברידיות טוריות/אתר יצרן

הדור החדש מושק בישראל עם שלוש תצורות הנעה, שלושתן מחושמלות ברמה זו או אחרת. בבסיס ההיצע תוצע גרסה היברידית קלה עם מצבר המספק אפשרות להאריך את זמני השהייה עם מנוע כבוי למערכת דימום המנוע בעמידה. כאן נעשה שימוש במנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים בעל יחס דחיסה משתנה, זו וורסיה של המנוע בעל הטכנולוגיה הדומה שנמצא באינפיניטי.

המנוע מספק 163 כ"ס ו-30.6 קג"מ. ההנעה היא קדמית ותיבת ההילוכים היא רציפה. הביצועים: 9.6 שניות ל-100 ו-200 קמ"ש מירביים. צריכת הדלק הרשמית: 13.5 ק"מ לליטר.

מעליה נמצאת גרסת ההנעה E-POWER. כאן מדובר במערכת הנעה המכונה היברידי טורי. מנוע הבנזין מגרסת הבסיס משמש כגנרטור בלבד, שטוען סוללת 1.73 קוט"ש, שמספקת חשמל ליחידת הכוח שמניעה את הגלגלים הקדמיים. ההספק מטפס ל-204 כ"ס והמומנט הוא 33.6 קג"מ. הביצועים: 8 שניות ל-100 ו-170 קמ"ש מירביים. גרסת הנעה זו מגיעה בתצורת 5 מושבים בלבד. צריכת הדלק הרשמית: 15 ק"מ לליטר.

בפסגת היצע ההנעה נמצאת גרסת ה-E FORCE. הרעיון הבסיסי דומה - אותו מנוע, אותו סידור של מנוע שמשמש כגנרטור, רק הפעם כזה שמניע שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, שיוצרים הנעה כפולה עם יכולת שליטה נפרדת בכל גלגל. ההספק המשולב הוא 213 כ"ס ו-33.6 קג"מ. צריכת הדלק הרשמית: 16.7 ק"מ לליטר.

הביצועים פה הם 7.2 שניות ל-100 ומהירות מירבית של 180 קמ"ש.

ניסאן אקסטרייל החדש. אתר יצרן
בסיס הגלגלים הוא 270 ס"מ/אתר יצרן

האקסטרייל יוצע בשלוש רמות גימור בשלוש תצורות ההנעה; אסנטה טופ, אסנטה טק וטקנה, כאשר לגרסה ההיברידית הקלה יש גם את גרסת הכניסה ויסיה.

מבחינת האבזור, מגיע הדגם בבסיס עם לוח מחוונים 7 אינץ', בקרת אקלים, יציאות מיזוג למושב האחורי, קונסולה מרכזית צפה ועוד. רמת הגימור מעליה, האסנטה טופ מוסיפה בין השאר מערכת מולטימדיה 8 אינץ' עם תאימות אפל ואנדרואיד, ציפוי עור להגה, בקרת אקלים מפוצלת, גג פנורמי כפול ומפתח חכם.
האסנטה טק מוסיפה אינצ'ים למערכת המולטימדיה לגודל של 12 אינץ', מערכת שמע של BOSE, לוח מחוונים 12.3 אינץ' ועוד.

רמת הגימור טקנה מוסיפה בקרת אקלים נפרדת למושבים האחוריים, ריפודי עור (טבעוניים), חומום למושבים הקדמיים שגם מתכווננים חשמלית, טעינה אלחוטית, תא מטען חשמלי, תצוגה עילית ועוד.

מערכות הבטיחות כוללות התרעת תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז נתיב, זיהוי תמרורים, התרעה על רכב ב"שטח מת", סיוע חניה ועוד.

ניסאן אקסטרייל החדש. אתר יצרן
מנוע הבנזין משמש כגנרטור למנועים החשמליים/אתר יצרן

מחירי הדגם מתחילים ב-199 אלף שקלים לרמת הגימור ויסיה 7 מושבים עם מנוע ה-1.5 ליטרים ההיברידי הקל, רמת הגימור אסנטה טופ תעלה 220 אלף שקלים, האסנטה טק 233 אלף שקלים ועד 245 אלף שקלים למנוע זה ברמת הגימור טקנה.

גרסת ה-E POWER בעלת המנוע החשמלי הבודד ו-5 מושבים מתחילה ב-234 אלף שקלים לאסנטה טופ, 243 אלף שקלים לאסנטה טק ועד 255 אלף שקלים לטקנה.

הגרסה הבכירה, בעלת שני המנועים החשמליים ה-E FORCE תתחיל ב-250 אלף שקלים לאסנטה טופ, עבור ב-263 אלף שקלים לאסנטה טק ועד 275 אלף שקלים לטקנה הבכירה.

אלו מחירים שדוחקים את האקסטרייל לתחרות מעל הגרסאות הבכירות של מתחריו הטבעיים כמו סקודה קודיאק, פולקסווגן טיגואן אולספייס ומיצובישי אאוטלנדר ונושקים לאלו של כלים גדולים יותר כמו יונדאי סנטה פה וקיה סורנטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully