וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה קורולה מחודשת: הכוח לחסוך

עודכן לאחרונה: 17.2.2023 / 6:17

המשפחתית הנמכרת בעולם מקבלת יחידה היברידית מחוזקת, תוך הפחתה נוספת בצריכת הדלק, אך מביאה גם בשורה רעה למשתמשי הליסינג. זו הקורולה הכי טובה שהייתה , השאלה אם זה עדיין מספיק היום

טויוטה קורולה סטיישן והאצ'בק, שישראלים יוכלו לראות רק בסרטון/טויוטה

מחיר משוער: מכ-150 אלף שקל לבנזין, מ-160 אלף שקל להיברידית
אהבנו: צריכת דלק וביצועים בהיברידית, קלות תפעול והנדסת אנוש
לא אהבנו: מרווח פנים, הפסקת ייבוא הסטיישן

בתחילת השבוע מת ביפן שויצ'ירו טויודה בן ה-97. בנו של מייסד החברה קיצ'ירו טויודה, ואביו של המנכ"ל והנשיא הנוכחי שלה, אקיו טויודה.

שויצ'ירו היה "מר טויוטה" שבתקופתו כיו"ר עקפה החברה את ג'נרל מוטורס האמריקאית והפכה ליצרנית הרכב הגדולה בעולם, מה שהיה נראה דמיוני כ-50 שנה לפני כן ביפן החרבה שאחרי הירושמה ונגסקי. עוד לפני כן הוא היה האיש שאישר בין השאר את הקמת לקסוס ואת פיתוח טויוטה פריוס, ההיברידית המצליחה הראשונה בעולם, שהפכה לאייקון של חובבי סביבה וטכנולוגיה.

הדור ה-12 של הקורולה היה מי שסימן שהפרויקט של שויצ'ירו טויודה הפך למיינסטרים, כאשר הייתה הקורולה הראשונה עם הנעה היברידית. כעת הוא זוכה למתיחת פנים ראשונה, שכוללת השתלת הדור החמישי של ההנעה ההיברידית של טויוטה, שנחשפה לעולם כבר בדגם הקרוסאובר החדש, קורולה קרוס.

טויוטה קורולה סביבת נהג. טויוטה,
חדש אבל מוכר? הקורולה סדאן קיבלה את סביבת הנהג של הקורולה קרוס/טויוטה

העיצוב כמעט לא השתנה, מלבד פנסים חדשים מלפנים ומאחור. סביבת הנהג שודרגה קצת יותר, במפרט שנלקח גם הוא מהקרוס, עם מסך מולטימדיה שגדל מ-9 אינץ' ל-10.5 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ'. התפעול פשוט ויעיל וטויוטה ממשיכה להיות אחת הצדיקות היחידות בתעשייה שלא מעבירה את תפעול בקרת האקלים למסך נסתר, אלא מותירה לו מתגים נפרדים במרכז ה מ קונסולה.

יש גם עדכוני צבעים שלא נקבל, כמו פלסטיקים בצבעים בהירים שמאירים קצת את תא הנוסעים. טויוטה משיקה בקורולה האירופית את ה-GR הספורטיבית כרמת גימור בלבד, בלי תוספת הכוח ושיפורי ההתנהגות מדגמים כמו יאריס GR, אלא רק חרטום שונה, תפירה אדומה בכיסאות, ועוד. גם היא לא תגיע אלינו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
טויוטה קורולה מושב אחורי. טויוטה,
יש יציאת מזגן ושקעי USB. מקום יש פחות/טויוטה

מאחר ומדובר במתיחת פנים אין שינוי במרווח הפנים למשל. מלפנים הכל בסדר, אבל מאחור הקורולה כבר מפסידה במירוץ הסנטימטרים מול יונדאי אלנטרה ומול סקודה אוקטביה, בעיקר ברוחב המושב, אך גם במרווח הברכיים. לתא המטען אותם 470 ליטר נפח, מכובדים לסדאן.

טויוטה קורולה סטיישן. טויוטה,
הפסד שלנו. הקורולה סטיישן שתפסיק להגיע/טויוטה

ולבשורות המאכזבות לרבים מהלקוחות הפוטנציאלים: רק הסדאן תגיע מעתה לארץ. הסטיישן השימושית, שזכתה להצלחה נאה בציי הרכב, לא תיובא עוד, בטויוטה ישראל טוענים שלא קיבלו הקצאה מהיצרן. רוצים קורולה עם תא מטען גדול ונוחה להובלת אופניים? תוסיפו כסף לקורולה קרוס. גם גרסת ההצ'בק לא תגיע עוד.

טויוטה קורולה. טויוטה,
שינוים קלים גם בפנסים האחוריים, כדי שתוכלו לזהות בפקק מי קיבל קורולה חדשה/טויוטה

לישראל תמשיך הקורולה להגיע בשלוש רמות אבזור. SUN תהיה היחידה שתוצע גם עם מנוע בנזין 1,500 סמ"ק (125 כ"ס) למי שמחפש את המשפחתית הכי זולה או שעדיין מפחד ממנועים חשמליים, עם חישוקי 16 אינץ' קלים, לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ', מסך מולטימדיה 9 אינץ' בהתקנה מקומית עם בלוטות', אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, בקרת אקלים מפוצלת מלפנים עם יציאת מזגן למושב האחורי, מפתח חכם, ו-2 יציאות USB מלפנים ושתיים מאחור. ויש גם גלגל רזרבי, שאין בגרסאות ההיברידיות.

SENSE כבר היברידית בלבד, כאמור. האבזור דומה ל-SUN, מלבד שדרוג למולטימדיה המקורית עם מסך 10.5 אינץ', למראות צד מתקפלות חשמלית ולאפל קארפליי אלחוטי.

הלימיטד היא ההיברידית המאובזרת, שמשדרגת לחישוקי 17 אינץ' קלים וחלון שמש חשמלי.
מפרט הבטיחות כולל בכולן בטיחות אקטיבית מלאה עם בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות לעקיפה באיתות, שמירת נתיב וזיהוי הולכי רגל ואופניים ביום ובלילה. בלימיטד יש גם זיהוי רכב בשטח מת. אבל גם כאן מראה הקורולה הקלאסית את גילה: יש לה 7 כריות אוויר אבל לא את השמינית שצצה בשעת תאונה בין הנהג לנוסע מלפנים, וקיימת בקורולה קרוס.

טויוטה קורולה. טויוטה,
תוספת של 14% בהספק בהחלט מורגשת/טויוטה

גרסת הבנזין לא התייצבה להשקה. ההיברידית 1,800 סמ"ק זכתה לשדרוג ההספק מ-121 ל-140 כ"ס, תשובה לביקורת על ביצועיה בגרסה המקורית, מה שקיצר את נתון התאוצה הרשמי מ-0 ל-100 קמ"ש מ-10.8 ל-9.1 קמ"ש נאים. המנוע פועל כעת ב-500 סל"ד נמוכים יותר, והטעינה החוזרת נכנסת לפעולה גם כאמצעי בטיחות, למשל כשהמערכת מזהה כניסה מהירה מדי לסיבוב ומשתמשת בה להאט את הרכב, תוך טעינת הסוללה.

על הכביש התוספת בהחלט מורגשת. גם בתגובה מהירה יותר ללחיצה על הדוושה, גם בתאוצות עקיפה זריזות יותר, ואפילו ברמת רעש פחות מוגזמת בתאוצות מהתיבה הרציפה.

טויוטה טוענת שתוספת הכוח לא מנעה שיפור בצריכת הדלק מ-22.2 ל-22.7 ק"מ לליטר. בנסיעת המבחן המשולבת המאתגרת יותר מנסיעה יומיומית היא השיגה 13.5 ק"מ לליטר.

גם בקרת השיוט האדפטיבית פועלת כעת חלק יותר, ודומה יותר לנהיגה של בן אנוש ולא של מחשב, בזכות הגדלת טווחי המצלמה והמכ"ם.

התנהגות הכביש ממשיכה להיות בטוחה ויעילה, אך עדיין חסרת ריגוש ותחושה. הקורולה תעשה כל מה שתבקשו כמעט בלי יללות צמיגים, אבל ספורטיביות ממשיכה להיות ממנה והלאה. נוחות הנסיעה טובה.

טויוטה קורולה. טויוטה,
היברידית מצוינת. אבל הגיע הזמן לחשמליות, טויוטה/טויוטה

אני לא יודע אם שויצ'ירו טויודה הספיק לנהוג בקורולה 12.1, אבל אני בטוח שהוא היה גאה בתוצאה. זו הקורולה הכי טובה שהייתה, יעילה וחסכונית מאי פעם. המחיר אמנם צפוי להמשיך ולהתייקר להחל מ-160 אלף שקל להיברידית, וקצת פחות מ-150 אלף שקל לבנזין.

אבל ב-2023 משפחתית היברידית היא כבר לא ממש חדשות. טויוטה ממשיכה להסביר שמערכת היברידית היא השיטה היעילה ביותר לנצל את יכולת הייצור העולמית המוגבלת של סוללות. שבמקום לייצר מכונית חשמלית אחת עם סוללת 100 קוט"ש, עדיף לבנות 90 מכוניות היברידיות עם סוללת 1.1 קוט"ש כמו בקורולה, ולשפר עוד יותר את ממוצע הפליטות.

זה נימוק שבטויוטה חוזרים עליו כבר שנים כחלק מהמנטרה שלא להשקיע ברכב חשמלי מלא, ולחכות למימן. וזה גם נימוק שתוקפו פג לאור המעבר המואץ של התעשייה, בעידוד הרגולטורים באירופה ובארה"ב, לרכב חשמלי. טויוטה בעצמה הראתה לנו את התוכניות שלה, להגדיל את מכירות החשמליות ל-10% מהמכירות ב-2025, ל-50% ב-2030 ול-100% ב-2035.

אפילו בארץ, כאשר תנחת הקורולה המחודשת באפריל, היא תצטרך לרדוף בין השאר אחרי חשמליות כמו BYD אטו 3 וג'ילי גיאומטרי C, שיותר ויותר נהגים משפחתיים מעדיפים כיום. האם יש היום בטויוטה שויצ'ירו טויודה חדש שמאשר כעת פרויקט לרכב ירוק מהפכני שיסחוף אחריו לקוחות ומתחרים? כרגע היא בהחלט צריכה כעת את שניהם.

הכותב היה אורח טויוטה בספרד

על הצד הטכני: טויוטה קורולה סדאן היברידית

מנוע, הנעה: 1,798 סמ"ק, בנזין-חשמל. הנעה קדמית
הספק/מומנט: 140 כ"ס, 18.5 קג"מ
תיבת הילוכים: אוט' רציפה. הנעה קדמית

ממדים:
אורך/רוחב/גובה (מטר): 1.435/1.78/4.63
בסיס גלגלים (מטר): 2.70
תא מטען: 471 ליטר

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש: 9.1 שניות
מהירות מירבית: 180 קמ"ש
צריכת דלק: 22.7 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן: 13.5 ק"מ לליטר

בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי: 5 מ-5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום, בקרת שיוט, שמירה על נתיב, אור גבוה אוטומטי

זיהום אוויר:
100 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 3 מ-15

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ לרכב, 5 שנים או 100 אלף ק"מ לסוללה

מתחרים:
יונדאי אלנטרה, סקודה אוקטביה

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully