וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסלה מורידה מחירים ב-4 עד 9 אחוז

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 20:41

מחירי מודל S ומודל X הוזלו בארה"ב ב-5,000 עד 10,000 דולר. מה הרמז שנתן אילון מאסק למהלך בשבוע שעבר, והאם הוא יגיע לישראל

טסלה מודל S פלייד. אודי עציון, מערכת וואלה!
טסלה מודל S. בארץ הוזלה כזאת משמעותה הפחתה של כ-40 אלף שקל במחיר/מערכת וואלה!, אודי עציון

אחרי שהוזילה ב-20% בינואר את שני הדגמים הנמכרים ביותר שלה, מודל 3 ומודל Y ברחבי העולם, הוזילה היום טסלה גם את מחירי שני הדגמים היקרים, מודל S ומודל X, בינתיים רק בארה"ב. שיעור ההוזלה: בין 4% ל-9%.

מודל S הבסיסי עולה כעת בארה"ב 90 אלף דולר, ירידה של 5,000 דולר. גרסת הביצועים, הפלייד, הוזלה בסכום זהה ועולה כעת 110 אלף דולר.

מודל X, הקרוסאובר עם דלתות כנפי השחף מאחור שמבוסס על מודל S, הוזל בסכום כפול. הדגם הבסיסי הוזל ב-10,000 דולר ל-100 אלף דולר, וגרסת הפלייד בסכום זהה, ל-110 אלף דולר.

טסלה לא דיוחה מראש על ההוזלה, שעודכנה ללא התרעה באתר האמריקאי שלה. אולם אפשר לראות רמז למהלך בדבריו של אילון מאסק ביום המשקיעים של החברה בשבוע שעבר, לפיהם "שיעור השאיפה של אנשים לרכוש טסלה גבוה מאוד. הפקטור העיקרי שמגביל אותם הוא היכולת שלהם לשלם על טסלה", אמר אז מאסק.

טסלה מודל X. יצרן, אתר יצרן
מודל X. בארץ הוזלה כזאת תהיה שווה 80 אלף שקל/אתר יצרן, יצרן

בישראל נמכר כעת מודל S ב-738 אלף שקל בדגם הרגיל וב-825 אלף שקל בגרסת הפלייד, לפני תוספות. מודל X נמכר ב-777 אלף שקל ו-849 אלף שקל, בהתאמה. אם תגיע ההוזלה מארה"ב גם לשוק המקומי, היא עשויה להפחית את מחיר מודל S בכ-40 אלף שקל ואת זה של מודל X בכ-80 אלף שקל.

מהלך כזה יוכל לאושש את מכירות שני הדגמים שמתקשים להתרומם מאז הגיע סוף סוף המשלוח הראשון שלהם לארץ בסוף 2022. רוב המכוניות הוזמנו כבר לפני כמעט שנתיים עם השקת טסלה בארץ, והמזמינים הראשונים שילמו עליהן הרבה פחות - מודל S עלה בתחילה בישראל מ-420 אלף שקל בלבד ומודל X - מ-446 אלף שקל.

כעת רבים מהמזמינים הראשונים מציעים את המכוניות למכירה כמשומשות כמעט חדשות, בהנחה של כ-200 אלף שקל מהמחיר אצל היבואן, שעדיין מותירה בידם רווחים משמעותיים. המצב הזה מקשה על מכירת מודל S ומודל X חדשים, ומהלך של הוזלת מחירים יכול להתניע מחדש את המכירות, כשם שעשה לשני הדגמים הזולים יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully