וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקו האדום יפתח במאי, העלויות יגדלו

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 20:46

בעקבות ניסויי ההפעלה הוסיפה נתע דרישות חדשות מתבל, שתפעיל את הקו הראשון של הרכבת הקלה במרכז, והשתיים דנות כעת בתוספת המחיר שתשלם המדינה

נסיעת מבחן של הרכבת הקלה ביפו. 21 באוקטובר 2021/נת"ע

חברת נתע שבנתה את הקו האדום של הרכבת הקלה במרכז העלתה דרישות חדשות מתבל, שזכתה במכרז להפעיל אותו. בעקבות ניסויי ההפעלה זיהו נטע צורך בתוספת אנשי תפעול בתחנות וצורך בשינויים נוספים מעבר לאלה שנקבעו במכרז שבו זכתה תבל, וכעת דנים צוותי החברות בתוספת העלות למדינה של השינויים. חתימה על הסכם ההפעלה המעודכן, שנדרשת לפני מסירת הפרויקט לחברת ההפעלה, צפויה רק בעוד שבועיים.

הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה במרכז ממשיכה להתעכב. האירוע שבמקור נקבע לאוקטובר 2022 ונדחה לנובמבר 2023. וכפי שפורסם בוואלה, התאריך העדכני הוא בחודש מאי, ככל הנראה בחצי השני של החודש. זאת למרות ששרת התחבורה מירי רגב הודיעה לפני כחודשיים שהקו יפתח עד יום העצמאות, או שינקטו צעדים נגד נתע.

חניון ומוסך הרכבת הקלה, פתח תקווה, 10 במרץ 2023. ראובן קסטרו
קרונות הרכבת הקלה ממתינים לאישור ההפעלה במרכז הטכני שלה בפתח תקווה/ראובן קסטרו

לאחר חתימת הסכם ההפעלה הסופי אמור לאשר משרד התחבורה את מסירת הפרויקט לידי תבל, שאמורה לקבל 45 ימי הפעלה מלאים שלו לפני המעבר להפעלה מסחרית. באותם חודש וחצי אמורה החברה לתרגל את הפעלת התחנות, מכשירי התיקוף, לצד הפעלה בתדירות גבוהה יותר של הרכבות.

לוח הזמנים הנוכחי מציב את תאריך הפתיחה בחודש כחודשיים ושבוע מעכשיו, לקראת חופשת הקיץ של בתי הספר, ונסיעה של ישראלים רבים לחופשה בחו"ל, מה שאמור לסייע לתבל להתמודד עם הביקוש לנסיעות בקו, שיפעל בתחילה בקצב של כ-50% מהמתוכנן.

הקו האדום יפעל בין פתח תקווה לבת ים, כאשר בין פ"ת לגבול ת"א-יפו הוא יעבור בנתיב תת קרקעי כרכבת תחתית. 10 מבין 34 התחנות שלו הן תת קרקעיות, המסוגלות בשעת חירום לשמש גם כמקלטי ענק לאלפי אנשים.

בנתע כבר עובדים על הארכת הקו לראשון לציון, עד לתחנת משה דיין, כדי שיוכל לשמש גם את הבאים לאזור התעסוקה החדש במתחם האלף. משרד התחבורה כבר הקציב 100 מיליון שקל לתכנון ההארכה, שתכלול מסלול נוסף באורך של 2.5 ק"מ ו-4 תחנות נוספות. עלות הבנייה תהיה מעל למיליארד שקל.

כפי שנחשף בוואלה, עיכוב נוסף נרשם גם בפתיחת הארכות הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים. תחילת הפעלת הקטעים החדשים בין הר הרצל לבית החולים הדסה עין כרם, ובין פסגת זאב לנווה יעקב, מתוכננת כעת לחודש יולי, דחייה נוספת של חודש ימים.

  • עוד באותו נושא:
  • הקו האדום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully