וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד הפעימה החשמלית: פורשה קאיין מתחדש

עודכן לאחרונה: 21.4.2023 / 8:10

עד שגם הוא יהפוך לחשמלי, פורשה מכניסה את הקאיין לעוד סבב עדכונים שיתנו לו זריקת מרץ להמשך מחזור החיים שלו. לישראל הוא יגיע כבר בחודשים הקרובים, אלו הפרטים עליו

פורשה קאיין המחודש/יצרן

במידה רבה פורשה קאיין הוא הדגם המאתגר ביותר של פורשה. עם כל הכבוד לטייקאן הכל-חשמלית, לבוסקטר המעולה וכמובן ה-911 המיתולוגית - הקאיין צריך להיות זה שמשלב בין התצורה הבלתי אפשרית של קרוסאובר לבין המצופה מיצרנית של מכוניות ספורט.

במסגרת החידושים שמציג הדגם ניתן למצוא מנועים חדשים או משופרים, עדכונים לבקרות הנהיגה, ההנעה הכפולה ועד עדכוני עיצוב וכן מיני מהפכה בתא הנוסעים וסביבת הנהג שלו.

בעיצוב החיצוני השינויים הבולטים הם הפנסים הקדמיים במראה מעט יותר חד ובהם תאורת המטריקס לד שהפכה לסטנדרט בדור הנוכחי. פחות אפשר לשים לב למכסה המנוע והפגושים החדשים.

פורשה קאיין המחודש. אתר יצרן
פנסים, פגושים ומכסה מנוע חדשים/אתר יצרן

אבל השינוי המשמעותי ביותר שעובר הקאיין הוא בתא הנוסעים, שם לוח המחוונים הוא צג מעוקל בגודל 12.6 אינץ' ולימינו מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' כאשר ביניהם נמצא בורר ההילוכים שעבר מהקונסולה המרכזית ונראה כמו זה שב-911.

כמו כן נוספת כאופציה התקנת מסך מולטימדיה נוסף בגודל 10.9 אינץ' מול הנוסע ובו ניתן לשלוט על מערכת המולטימדיה, הניווט או לצרוך וידאו, כאשר טכניקה מיוחדת של זווית החיפוי שלה מונעת מהנהג לראות את מה שמוצג שם.

ככלל המראה שלו מציג את מה שאנחנו צפויים לראות בתאי הנוסעים הבאים של היצרנית מבחינת טכנולוגיות ופריסת תצוגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פורשה קאיין המחודש. אתר יצרן
תא הנוסעים עובר את הריענון המשמעותי ביותר/אתר יצרן

השינויים בתחום המנועים כוללים תגבור כוח של כלל יחידות הכוח, כראוי לריענון שלפני המעבר שלו לגרסה כל חשמלית בעתיד. מנוע הבסיס הוא עדיין ה-3.0 ליטרים V6, אבל הפעם עם 354 כ"ס (340 בעבר).

מעליו נמצאת הגרסה ההיברידית, עם אותו מנוע ותגבור חשמלי שתספק 470 כ"ס לעומת 462 עד כה כאשר העלייה נובעת משיפור בהספק המנוע החשמלי. הגדלת הסוללה מ-17.9 קוט"ש ל-25.9 קוט"ש גם מאריכה את הטווח החשמלי, שיעמוד על לא פחות מ-90 ק"מ לפי תקן WLTP. מטען של 11 קילווטאט אומר שהוא יהיה מוכן לנסיעה בתוך פחות משעתיים וחצי.

באגף השרירים נמצא מנוע ה-4.0 ליטרים V8 כאשר ב-S יהיו לו 474 כ"ס (440 כ"ס ממנוע ה-2.9 ליטרים בעבר). ל-100 קמ"ש הוא יגיע ב-4.7 שניות ולמהירות מירבית של 273 קמ"ש.

בתצורת הקופה שלו תוצע הטורבו GT שמשרגת 659 סוסים (תוספת של 20 ביחס לגרסה הקודמת). הביצועים כאן - 3.3 שניות ל-100 ועד 305 קמ"ש מירביים.

פורשה קאיין המחודש. אתר יצרן
הטורבו GT יוצע רק בגרסת הקופה ואנחנו ניקח שניים תודה/אתר יצרן

באגף השלדה וההתנהגות הוא מקבל את מערכת הבולמים האדפטיביים של פורשה, עם שני שסתומים לבולם - מה שמאפשר להפריד בין פעולת השיכוך וההחזרה. המשמעות היא גם שליטה טובה יותר בנוחות הנסיעה כאשר נוסעים בעיר או במהירות נמוכה ושליטה על זוויות המרכב במהירות גבוהה. מעל הבולמים האלו וקפיצי הברזל תוצע כאופציה גם פה חבילת בולמי האוויר, לדברי היצרנית שופרו ההבדלים במשוב שמתקבל בין מצבי הנהיגה השונים.

כבעבר יוצא הקאיין בתצורה הקלאסית לצד תצורת הקופה קצוצת הזנב בעלת ההופעה הספורטיבית והמעט יותר יקרה. ואם דיברנו על מחירים, לישראל צפוי הקאיין המחודש להגיע כבר ברבעון השלישי של 2023, כלומר בחודשים הקרובים. לראשונה בישראל ובאופן לא שגרתי בתחום הפרימיום, תציע היבואנית אורכיד ספורטס קארס אחריות מורחבת של 4 שנים, שתיים מהיצרנית ושתיים נוספות של אחריות מורחבת מהיבואנית. כאשר זו האחרונה כמובן רק למכוניות שנרכשו דרכה.

פורשה קאיין המחודש. אתר יצרן
גרסת הקופה, אופנתית יותר, יקרה יותר/אתר יצרן

מחירים, מתחרים

מחירי הקאיין יתחילו ב-780,000 שקלים, ל-3.0 ליטרים שיכלול את הבולמים האדפטיביים, חישוקי 20 אינץ', גג פנורמי, פנסי מטריקס לד ועוד. מדובר בהתייקרות של 5,000 שקלים בלבד ביחס לדור היוצא. עבור תצורת הקופה תתבקשו להוסיף 15,000 שקלים ל-795,000 שקלים.

הקאיין E הייבריד יעלה 975,000 שקלים ועוד 10,000 שקלים לתצורת הקופה, מגרסה זו ומעלה נוספים בולמי האוויר כסטנדרט.

עבור הקאיין S מטפס המחיר ל-1.025 מיליון שקלים ובגרסת הקופה שלו -1.050 מיליון שקלים.

טווח המתחרים שלו, בקרב הקרוסאוברים המוכוונים יותר לנהיגה, משתרע בהתאם לגרסאות והמחירם מב.מ.וו X5 ו-X6 (מול הקאיין הרגיל והקופה בהתאמה), עבור בריינג' רובר ספורט (שפחות ספורט ממה שהשם שלו רומז) וגם אסטון מרטין DBX, אולם זה יקר ממנו משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully