וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים לאסון? עוד נהג אוטובוס תועד מביט בטלפון בזמן נהיגה

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 17:14

רק לפני חודש וחצי התהדרה חברת אלקטרה אפיקים בהתקנת מערכות המונעות מנהגיה שימוש בנייד בזמן הנסיעה. כנראה שלקו 143 מגבעת התחמושת לירושלים זה עוד לא הגיע. צפו בתיעוד

נהג אוטובוס מסתכל בנייד/אור ירוק

אם מישהו חשב שהמשבר בענף נהגי התחבורה הציבורית נוגע רק ליכולת לאייש את האוטובוסים בנהגים פיזית, הנה ההוכחה שהמחסור החמור הזה עשוי לעלות ביוקר לא רק בנוחות שלנו אלא גם בבטיחות, כאשר נהגים מרשים לעצמם לנהוג תוך כדי היסח דעת ושימוש בטלפון הנייד, אולי מתוך ההנחה כי חברות התחבורה הציבורית זקוקות להם ולא ימהרו לפטר נהג שעושה זאת. הפעם, לא בדמות קריאה ושליחת הודעות, אלא הגנבת מבטים במסך הנייד, כל זאת תוך כדי נהיגה בשכונת מגורים.

זה בדיוק מה שקרה ל-י', נוסע בקו 143 של חברת אלקטרה אפיקים מגבעת התחמושת לישוב כוכב יעקב צפונית לירושלים. בסרטון שצולם בראשית אפריל נראה הנהג מציץ לסרוגין במסך הנייד, גם במהלך חציית מעגלי תנועה. "הנסיעה באוטובוס ארכה כ-45 ולכל אורכה הנהג צפה במשהו שנראה כמו חדשות בווידאו. הטלפון שלו הונח בצד שמאל שלו וכל הזמן הוא הגניב מבטים לכיוון הטלפון, מדי פעם גם נגע בטלפון.
כך לדברי הנוסע ששלח את הסרטון לעמותת "אור ירוק", "בתוך כוכב יעקב הוא כל הזמן הסתכל על הטלפון בתדירות גבוהה. בכבישים המהירים הוא פחות הסתכל עליו וכן היה עם העינים על הכביש".

לאחר הנסיעה פונה י' לחברה ומגיש תלונה אודות הנהג, לדבריו החברה כלל לא השיבה לו או התייחסה לתלונה שלו, יותר מכך "זו לא פעם ראשונה שאני מתלונן על נהגים שעושים עבירות תנועה והחברה כלל לא מתייחסת" הוא מספר, "אולי דרך התקשורת אצליח להגיע אליהם כדי שיטפלו לפני שתקרה תאונה".

יצויין כי אך לפני כחודש וחצי, בראשית מרץ התהדרה אותה אלקטרה אפיקים בהתקנה של מערכת מניעת השימוש בנייד ב-1,200 אוטובוסים בצי שלה בעלות הנאמדת ב-2.5 מיליון שקלים. המערכת מבית SaverOne יוצרת "מיסוך" אלקטרוני, המונע שימוש בנייד שאינו ניווט, האזנה למוזיקה או קיום שיחות.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה מסית את עיני הנהג מהכביש וכך גם את הקשב והריכוז שלו. נהג שלא מרוכז בכביש באופן מלא מגדיל את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים. נהג מקצועי אמור לשמש דוגמא לשאר הנהגים בכביש. נהג אוטובוס מסיע עשרות נוסעים בכל נסיעה ועל טעות קטנה שלו בכביש עלולה להוביל לתאונת רבת נפגעים. הנהג למעשה מפר את ההסכם בין הנוסעים לבינו, הקובע כי הם משלמים עבור הנסיעה והנהג יוביל אותם בבטחה אל מחוז חפצם. מדובר בתופעה רחבת היקף ומסוכנת, ולכן במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לקדם חוק אשר יחייב את כל חברות האוטובוסים להתקין מערכות בטיחות שימנעו שימוש בטלפון הסלולארי באוטובוסים בזמן נהיגה. בדרך זו נוכל לצמצם את היסחי הדעת שאיתם מתמודדים הנהגים ולהפחית את תאונות הדרכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully