וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק הושקה וכבר חוזקה: עוד טווח ל-C4X

עודכן לאחרונה: 4.5.2023 / 15:30

בעוד בישראל הושקה בתחילת השבוע סיטרואן C4X עם טווח של 358 ק"מ, בחו"ל הודיעה היצרנית על הצגת גרסה חזקה ובעלת טווח נסיעה ארוך משמעותית. כמה ארוך ומתי אצלנו?

סיטרואן C4x. קינן כהן, מערכת וואלה!
יחידת הנעה משופרת עם סוללה גדולה יותר/מערכת וואלה!, קינן כהן

בין שאר הרכיבים עליהם מוותרת מכונית חשמלית לעומת מכונית בנזין בשל ההנעה השונה שלה, נמצאת גם רצועת הטיימניג, או בעברית רצועת תזמון - אבל יש טיימניג אחר לגמרי במציאות של תעשיית הרכב ובמקרה של סיטרואן C4X החשמלית, הוא בהחלט בא לביקור.

לפני שלושה ימים הושקה בישראל סיטרואן C4X, תצורת הסדאן של ה-C4 איתה מקווה היבואנית להיכנס לקטגוריית המשפחתיות סדאן ממנה היא נעדרת כבר שנים ארוכות. המכונית הושקה בישראל עם היצע של מנועי בנזין, דיזל וגם חשמל.אלא שממש עכשיו מפרסמת היצרנית כי היא מוציאה לשוק גרסה נוספת של ה-C4X החשמלית שמטפלת בנקודת התורפה של המכונית - ההספק והטווח.

כזכור, ה-C4X החשמלית משווקת עם מנוע בן 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ, המביא את המכונית ל-100 קמ"ש ב-10 שניות ועד מהירות מירבית של 150 קמ"ש. הסוללה במכונית היא של 50 קוט"ש ובעלת טווח נסיעה מוצהר של 358 ק"מ. זו באופן כללי יחידת ההנעה הגנרית בקבוצת סטלנטיס - חברת האם של סיטרואן ומופיע לאורך ורוחב ההיצע של מותגי פיג'ו ואופל למשל.

סיטרואן C4x. קינן כהן, מערכת וואלה!
עם תא מטען נפרד, כמו כולן/מערכת וואלה!, קינן כהן

כעת הכריזה היצרנית כי אחרי הופעת הבכורה ב-DS3 המחודשת, הדור המתקדם יותר של מערכת ההנעה החשמלית שלה נמצאת בדרך גם ל-C4X. המנוע שעובר להנעה חשמלית סינכרונית במקום מבנה של מגנט קבוע מביא לכך להעלאת ההספק ל-156 כ"ס, ללא שינוי בנתון המומנט. שימוש בסוללה גדולה יותר של 54 קוט"ש. המשמעות של הסוללה והמנוע המתקדם יותר הוא עלייה של 17% בטווח הנסיעה שכעת יעמוד על 420 ק"מ מוצהרים. הרכב הסוללה השונה גם במבחינת החומרים בו מבטיח לטענת היצרנית גם אורך חיים משופר. למרות הסוללה הגדולה יותר, אין שינוי בזמני הטעינה של המכונית.

לדברי היבואנית, לישראל צפויה להגיע ה-C4 החשמלית עם המנוע והסוללה החדשים רק באמצע 2024. כרגע אין צפי למחירי הדגם, אולם נכון לעכשיו מחירה של ה-C4X החשמלית עומד על 185 אלף שקל, אם לא יחול שינוי בתמחור, אפשר לצפות לעלייה במחירי הדגם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully