וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבנזין, דיזל וחשמל: סיטרואן C4X בישראל

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 16:46

סיטרואן חוזרת למגרש המשפחתיות אחרי היעדרות ארוכה מאוד עם ה-C4X החדשה. תצורת הסדאן-ליפטבק של ה-C4 שתתמודד מול המשפחתיות המסורתיות. המחירים: החל מ-164 אלף שקל

סיטרואן C4X. רונן טופלברג,
תוספת תא מטען ל-C4 והתמודדות מול המשפחתיות המסורתיות בשוק/רונן טופלברג

לשוק המשפחתיות שמזה שנים נשלט על ידי טויוטה קורולה, יונדאי אלנטרה וסקודה אוקטביה מצטרפת היום מתחרה חדשה - סיטרואן C4X שמגיעה לתחרות עם גישה שונה מאוד למושג המשפחתית המסורתית. הפתרון של סיטרואן לנוכחות בשדה הזה מגיע בדמות גרסת סדאן-ליפטבק של ה-C4 הקומפקטית. זו עברה ניתוח להשתלת תא מטען נפרד עם דלת תא מטען נפרדת שמאפשרת לה צללית של סדאן, תא מטען גדול וכבונוס תנוחת נהיגה שולטת כשל קרוסאובר.

באורך כללי של 4.6 מטר, רוחב של 1.8 מטר ו-1.5 מטר לגובה ובסיס גלגלים של 2.67 מטר היא נמצאת קצת מתחת למתחרות הישירות שלה בקטגוריה. אבל תא המטען בנפח של 510 ליטר מציב אותה במיקום גבוה יחסית כאשר זו רק האוקטביה שעולה עליה עם נפח של 553 ליטר, לעומת 474 ליטר באלנטרה ו-471 ליטר בקורולה.

סיטרואן C4X. רונן טופלברג,
רמת גימור אחת ומאובזרת מאוד/רונן טופלברג

ה-C4X מגיעה ברמת גימור אחת גבוהה למדי בשם SHINE וברשימת האבזור ניתן למצוא לוח מחוונים דיגיטלי וצבעוני ומעליו גם תצוגה עילית על גבי מסך, שליטה על ההילוכים מההגה בדיזל ובבנזין, חיישני חניה, פנסי לד, מסך מולטימדיה 10 אינץ' עם תאימות אנדרואיד ואייפון, מגירת אחסון מעל תא הכפפות והתקן ייעודי לטאבלט, יציאות מיזוג ושקעי USB מאחור ועוד.

היא גם מציידת את המכונית במערכת המתלים ההידראולית פרוגרסיבית של סיטרואן ומושבי הנוחות שלה. בכל הגרסאות תוצע מערכת ניווט של TOMTOM בעברית ועם אפשרות לערוך ולשלוח מסלולי נסיעה ישירות לרכב באמצעות האפליקציה. כמו כן, מופיעה כאן לראשונה מערכת המולטימדיה החדשה של היצרנית עם אפשרות עדכון דרך האוויר (OTA). בגרסה החשמלית מקבלת המכונית גם אפשרות לתזמן את קירור וחימום הרכב בזמן טעינה כדי לחסוך בשימוש בחשמל מהסוללה אחר כך.

מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורי מהירות עם סנכרון לבקרת השיוט וזיהוי שלטי עצור, אין כניסה, איסור עקיפה והתרעת רכב ב"שטח מת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
סיטרואן C4X. רונן טופלברג,
510 ליטרים בתא המטען שנוסף/רונן טופלברג

על הנעת הדגם שלוש מערכות הנעה, כולן ממדף מערכות ההנעה המוכרות לנו בקבוצת סטלנטיס. בגרסת הבנזין מדובר במנוע ה-1.2 ליטר טורבו שלושה צילינדרים שמגיע עם 130 כ"ס. לדיזל מנוע 1.5 ליטר בהספק זהה, שתיהן עם תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. הגרסה החשמלית עם מנוע בודד הנעה קדמית ו-136 כ"ס. הביצועים הם 10.9 שניות ל-100 בבנזין ועם מהירות מירבית של 200 קמ"ש, 11.7 שניות ו-206 קמ"ש מירביים בדיזל והחשמלי עם 10.8 שניות ו-150 קמ"ש מירביים.

לגרסה החשמלית שלהערכת היבואנית תהווה כ-40% ממכירות הדגם (לצד 40% מגרסת הבנזין והשאר דיזל) יש סוללת 50 קוט"ש, שאמורה לספק טווח מוצהר של 358 ק"מ. נתון צנוע למדי ודומה לזה שמציעים הקרוסאוברים הסיניים כמו האטו 3 של BYD והג'ילי גיאומטרי C, ובעיקר לעומת טסלה מודל 3, שיקרה ממנה רק בכמה אלפי שקלים, אבל מגיעה עם טווח רשמי של 491 ק"מ. המכונית תומכת בטעינה מהירה בהספק של עד 100 קילוואט בעמדות DC שתביא את המכונית ל-80% ב-30 דקות.

עדכון ידיעה:
למחרת מסיבת העיתונאים, פרסמה סיטרואן העולמית כי היא מוסיפה להיצע של ה-C4 וה-C4X החשמליות גרסה נוספת עם יחידת ההנעה החשמלית החדשה של היצרנית. המערכת החדשה יעילה יותר מהנוכחית ולצד תגבור משמעותי של ההספק ל-156 כ"ס, מאפשרת טווח של 420 ק"מ מוצהרים מסוללת 54 קוט"ש. לדברי היבואנית, גרסה זו תגיע לישראל באמצע שנת 2024.

סיטרואן C4X. רונן טופלברג,
רק 358 ק"מ טווח לחשמלית. לטסלה מודל 3 יש 491 ק"מ, והיא עולה רק 6,000 שקל יותר/רונן טופלברג

מבחינת המחירים, ה-C4X בגרסת הבנזין מתחילה ב-164 אלף שקל, יקרה יותר מגרסאות הבסיס של האלנטרה (ב-158 ו-160 אלף שקל), מגרסאות הכניסה של טויוטה קורולה ב-158 אלף ו-160 אלף שקל ודומה לאוקטביה עם מנוע ה-1.0 ליטרים (ב-156 ו-164 אלף שקל). היא אמנם מאובזרת מהן, אבל נקודת הפתיחה מול מתחרות וותיקות ומבוססות לא תעשה לה חיים קלים.

גרסת הדיזל מתומחרת ב-175 אלף שקל ותתמקד בציי רכב ושוק המוניות. וגרסת החשמל שתהיה היקרה ביותר מגביהה את הרף עוד יותר עם 185 אלף שקל - מחיר גבוה משמעותית מזה של הסיניות החשמליות הדומות לה בטווח וקרוב מדי מכדי להיות אטרקטיבי למכוניות כמו טסלה מודל 3 שעולה כרגע 192.6 אלף שקל. הסיטרואן אמורה להיות נוחה יותר ולהציע תנוחת ישיבה יותר גבוהה, ספק אם זה יספיק לה מול יתרון הטווח, הביצועים והאבזור של החשמלית האמריקאית.

עוד הודיעה היבואנית כי לקוחות ה-C4X יקבלו שלוש שנות טיפולים חינם, טרייד אין עתידי במחיר מחירון ו-5 שנות אחריות או 120 אלף ק"מ. לגרסה החשמלית עם אחריות של 8 שנים ו-160 אלף ק"מ על הסוללות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully