וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הקשר בין תא טרור איראני למשפחתית החדשה של סיטרואן?

ששי כהן, WHEEL

עודכן לאחרונה: 1.7.2022 / 7:54

סיטרואן C4 X תשתלב בהיצע הדגמים מעל ל-C4 ומתחת ל-C5 X, ואמורה להגביר את מכירות המותג גם מחוץ לשווקי אירופה עם הבטחה להיות "חלופה אפשרית לקרוסאוברים ולמכוניות האצ'בק במחיר נגיש"

סיטרואן C4 X. אתר יצרן
זה קרוסאובר, זה משפחתית? היום כבר אי אפשר לדעת/אתר יצרן

כשקיבלתי את ההזמנה לצאת להשקה העולמית של דגם חדש של סיטרואן, לא היו שום פרטים אודות הדגם שעתידה החברה לחשוף, אך מה שבלט לעין היה דווקא הלו"ז הצפוף שכלל טיסת בוקר לאיסטנבול, הסעה להשקה סטטית (שאיננה כוללת נהיגת היכרות) וחזרה לארץ כבר באותו היום אחה"צ. האמת שדי לקחתי את זה בסבבה, לטוס לחו"ל ולחזור באותו היום? מעולם לא קרה לי, זה בטח יותר מעניין מאשר לנסוע למשרד ליום עבודה.

אבל, וזה אבל אחד גדול, התכנון המקורי החל להסתבך: הבעיה הביטחונית והאיומים על חטיפת ישראלים בטורקיה עלו לכותרות, והוחלט להזיז אותנו (הישראלים) להשקה בדנמרק (ההשקה העולמית התקיימה בו-זמנית בשתי מדינות). נשמע סבבה? בהחלט, רק שעדיין צריך לחזור לארץ תוך 24 שעות, ואת הלילה נצטרך להעביר במטוס ולא במלון. לרגע אף חשבתי אם כדאי לסרב בנימוס להזמנה, אך אז נזכרתי במשהו: לפני 6 שנים, נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה הגיע במיוחד לארץ להלוויה של שמעון פרס ז"ל, ומיד עם תום ההלוויה עלה למטוס הנשיאותי וחזר הביתה באותו היום. אז מי אני שאתלונן על קו ת"א-קופנהגן עם עצירת ביניים באיסטנבול וחזרה באותו היום, לא בטוח שחצייה של איילון בשעות העומס קלה יותר.

סיטרואן C4 X. אתר יצרן
מפה העסק נראה עדיין רגיל לגמרי/אתר יצרן

קרוסאובר שמתחזה למשפחתית?

למרות נהירת הלקוחות בעולם אחר שלל דגמי הקרוסאוברים שמציפים את השוק, בחרה סיטרואן לקחת את ה-C4 שבדור הנוכחי שלה הפכה ממשפחתית האצ'בק קומפקטית לקרוסאובר, ולפתח על הפלטפורמה שלה משפחתית חדשה ואחות קטנה ל-C5 X שאיננה משווקת בארץ. מבחינת הדגמים של סיטרואן היא תתמקם בינה ובין ה-C4. הדגם יוצע ב-2 גרסאות לבחירה: C4 X שמצוידת במנועי בעירה פנימית ו- ë-C4X המצוידת בהנעה חשמלית מלאה, ולמעשה מדובר גם באחות חורגת לפיג'ו 408 החדשה שפרטים ראשונים אודותיה נחשפו רק בשבוע שעבר. מעבר לכך עם 153 ס"מ לגובה, מדובר בנתון שמאפיין כיום דווקא לא מעט קרוסאוברים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
סיטרואן C4 X. אתר יצרן
מרכב בתצורת פאסטבק שאמור לאתגר את ההגדרות המסורתיות בשוק המשפחתיות/אתר יצרן

בסיטרואן מודעים לירידה בביקוש למשפחתיות סטנדרטיות בעולם ובעיצוב הדגם החדש בחרו להשתמש במרכב בתצורת פאסטבק המשלב בין הופעה ספורטיבית לשימושיות, ועיצוב המזכיר דווקא את דגמי הפנאי של החברה. מפגש במציאות עם הרכב, חושף מכונית מודרנית ונאה למראה, אך ההופעה אינה זורמת ואלגנטית כמו ב-C4, בשל תוספת של 24 ס"מ לחלקה האחורי של המכונית לסה"כ של 4.6 מטרים ועיצוב זנב שבמבט מהצד אולי דורש הסתגלות קלה. בסיס הגלגלים עומד על 267 ס"מ וזהה ל-C4 החדשה, אך בסיטרואן מתעקשים שהמרווח לרגלי הנוסעים מאחור צמח. את היתרון של המרכב הארוך יותר מציעה המכונית בסעיף השימושיות עם נפח תא מטען שעומד על 510 ליטר מכובדים.

סיטרואן C4 X. אתר יצרן
לפחות מקבלים תא מטען גדול/אתר יצרן

תא הנוסעים חולק את אותו עיצוב של ה-C4 בשינויים קלים, עם סביבת נהג ונוסעים די נעימה לשהייה. גם כאן תפגשו את מושבי סיטרואן המיוחדים והנוחים, ובחברה מתגאים במערכת מולטימדיה מהדור החדש של היצרן "MyCitroën Drive Plus" הכוללת מסך מגע של 10 אינץ' וחבילה מקיפה לקישוריות, תפעול קולי משודרג ושירותים אינטרנטיים. הדגמים שהוצגו בהשקה צוידו מן הסתם ברשימת אבזור ארוכה שכללה בין השאר ריפוד עור אמיתי למושבים, תאורה היקפית מלאה מסוג LED, גג זכוכית פנורמי, משטח טעינה אלחוטי לטלפון, מערכת ניווט מתעדכנת מהאוויר של TomTom ועוד שסיפקו אווירה בניחוח יוקרתי בתא הנוסעים, לצד רשימת אבזור בטיחותי נדיבה, אך נצטרך לחכות בסבלנות כדי לראות מה מתוך זה יוצע ללקוחות בארץ.

סיטרואן C4 X. אתר יצרן
כיתוב תמונה: ב-14 מדינות באירופה תשווק רק הגרסה החשמלית/אתר יצרן

הגרסה החשובה במשפחת ה-C4 X החדשה הינה הגרסה החשמלית שתהיה גם האופציה היחידה ב-14 מדינות באירופה. בסיטרואן מציינים ש-11% ממכירות הרכב החדש שלה במערב אירופה הם דגמים חשמליים והדגם החדש אמור לתמוך בשאיפות היצרן לצמוח במדינות אלו. יחד עם זאת, במרבית מדינות העולם תוצע המכונית גם בדגמי טורבו-דיזל 1.5 ליטר BlueHDi וטורבו בנזין 1.2 ליטר PureTech המפיקים 130 כ"ס ומוכרים לנו משלל דגמי קונצרן סטלנטיס, שיוצעו בשילוב לתיבה ידנית או אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים. בדנמרק הנמצאת כבר זמן רב בעמדת הובלה בין המדינות המנסות להילחם בשינויי האקלים, התייצבה להשקה ה- ë-C4X החשמלית בלבד, המצוידת במנוע חשמלי המפיק 136 כ"ס ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ, וסוללה בקיבולת 50 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה עד 360 ק"מ בתקן ה-WLTP. נתוני הביצועים טרם נחשפו, אולם סביר להניח שהתאוצה ל-100 קמ"ש תעמוד סביב ה-9 שניות והמהירות המרבית תוגבל ל-150 קמ"ש לטובת שמירה על טווח נסיעה ראוי.

סיטרואן C4 X. אתר יצרן
מסך 10 אינץ', כפתורים פיזיים לבקרת האקלים והשמע/אתר יצרן

השקה סטטית אמנם לא מאפשרת לנהוג במכונית, אבל זו הזדמנות לפגוש בעלי תפקידים בכירים בסיטרואן ולנהל איתם שיחה פתוחה. לשאלתנו מדוע הם מסתפקים בסוללה קומפקטית יחסית ולא עוברים לסוללה גדולה יותר שתספק טווח נסיעה של 400 ק"מ לפחות ואולי תקל מעט על "חרדת הטווח" של הלקוחות הפוטנציאלים, טען מר ארנו ריבו, מנהל המכירות באירופה של סיטרואן שלפי נתונים שאסף היצרן באירופה, 90% מהלקוחות של הדגמים החשמליים לא נוהגים יותר מ-50 ק"מ בממוצע ביום, כך שעם 360 ק"מ טווח רשמי, הם לא סובלים מחרדת טווח. בנוסף, בסיטרואן מעוניינים להגדיל משמעותית את מכירותיהם וכל ניסיון להגדיל את הסוללה (החלק היקר ביותר במכונית חשמלית), יפגע משמעותית בתג המחיר הנגיש שהם מתכננים לדגם. את הזינוק המשמעותי במכירות בשנים הקרובות, הם מתכננים דווקא מחוץ לשווקי אירופה המסורתיים, וזאת בעזרת דגמי הדיזל והבנזין ("יש לנו קהל לקוחות גדול שעדיין לא בשל למעבר לחשמלי") הוסיף ארנו, ובעזרת ה-C4 X הם מקווים להגדיל את נתח השוק של מדינות "שאר העולם" מ-11% כיום ל-30% בשנים הקרובות.

סיטרואן C4 X. אתר יצרן
בסיס הגלגלים זהה ל-C4, אבל בסיטרואן אומרים שהמרווח שופר/אתר יצרן

מתי בארץ?

מחברת לובינסקי יבואנית סיטרואן בישראל, נמסר שה-C4 X תגיע לארץ במהלך 2023, אך עדיין לא ידוע בדיוק מתי והיא תוצע כאן לבחירה בכל גרסאות ההנעה שלה (להערכתנו ייתכן ותגיע כבר ברבעון הראשון של השנה). על מחיר מקומי עדיין מוקדם לדבר אך בהתחשב בכך שהמילה "affordable" (נגיש) חזרה על עצמה לא מעט פעמים במהלך מסיבת העיתונאים, נותר לקוות שהתמחור בארץ יהיה רק מעט מעל ה-C4 הנוכחית ומתחת למדרגה הבאה בהיצע ה-C5 איירקרוס - כלומר, כל טווח המספרים בין 150 ל-160 או 184 אלף שקלים (במקרה של ה-C5 איירקרוס המאובזרת ביותר) בהתאם לרמת הגימור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully