וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איוניק 6: סוף סוף מתחרה לטסלה שלא מנסה להעתיק אותה

עודכן לאחרונה: 9.5.2023 / 20:59

יונדאי איוניק 6 מבוססת מכאנית על איוניק 5 המצליחה, אבל היא מכונית שונה כמעט לגמרי. מול טסלה היא רושמת יתרון אחד ברור, וגם כמה חסרונות

יונדאי איוניק 6. אודי עציון, מערכת וואלה!
עיצוב עגלגל, גם יעיל אווירודינמית וגם שונה/מערכת וואלה!, אודי עציון

מחיר בסיס/מבחן: 214 אלף שקל/259 אלף שקל
מתחרות: טסלה מודל 3, BYD סיל
אהבנו: עיצוב, תא נוסעים, טווח
לא אהבנו: נוחות, ביצועים, תא מטען
ציון: 8.5/10

פעם בחודש נחשפת, בדרך כלל בסין, עוד חשמלית סדאן והכותרות מהדהדות "התשובה לטסלה מודל 3". ככה זה כשאתה הבנצ'מארק של השוק.

אבל יונדאי איוניק 6 באמת ראויה לתואר הזה. מבין חמשת הדגמים שכבר הושקו על בסיס אותה פלטפורמה של יונדאי-קיה-ג'נסיס, היא כרגע הסדאן היחידה, זו שהממדים, הטווחים וטווח המחירים מראים שבאולם הדיונים של צוות הפיתוח שלה הייתה תלויה רק תמונה אחת, אולי עם אילון מאסק מחייך לצידה.

עכשיו, אחרי איוניק 5, ג'נסיס GV60 וקיה EV6 שכבר צברו לעצמן מוניטין מוצלח כאן, וקיה EV9, שיגיע בסוף השנה, אנחנו פוגשים לראשונה את הסדאן מנהלים החשמלית מקוריאה. איך היא?

יונדאי איוניק 6. אודי עציון, מערכת וואלה!
רק החזית מזכירה קצת את יונדאי באיון וסונטה החדשים/מערכת וואלה!, אודי עציון

עיצוב: ארט דקו הוא זרם עיצובי שפרץ בתחילת המאה ה-20. בתחום הרכב הוא הגיע לשיא בשנות ה-30 של המאה הקודמת, מקדם עיצוב זורם על חשבון הצטעצעות, שמקדם מהירות ויעילות.

בשביל מה התרבות יום א' הזאת? כי 100 שנים מאוחר יותר הרעיונות האלה אופפים את האיוניק 6.
היא לא נראית כמו איוניק 5 שהוסיפו לה "תחת". מדובר בעיצוב חדש לגמרי, החזית קצת מזכירה את הקו החדש של יונדאי, שנראה בבאיון, בסונטה המחודשת ובקונה החדשה, אבל שאר העיצוב העגלגל והסופר יעיל מבחינה אווירודינמית - מקדם גרר של 0.21 - עם שני ספוילרים מאחור מעניק לה צורה שאין כיום לאף סדאן אחרת.

שילוב מהרהיב בין מכונית קלאסית מימי הארט דקו, לחשמלית של היום. כבר הרבה זמן לא נהגנו בסדאן שסובבה ככה ראשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יונדאי איוניק 6. אודי עציון, מערכת וואלה!
סביבת נהג נעימה יותר מאשר באיוניק 5, אבל למה מתגי החלונות ונעילה לא בדלתות?/מערכת וואלה!, אודי עציון

תא נוסעים: גם כאן לקחה יונדאי את רכיבי האיוניק 5 והשתמשה בהם אחרת. סביבת הנהג מוכרת, מבוססת על תצורת צמד מסכי ה-12.3 אינץ' של ה-5, אבל עם חומרים איכותיים יותר שמטמיעים אותם בצורה נקייה יותר בדשבורד. ובכלל, יפה שיונדאי לא מצטרפת למירוץ הסיני בעיקר של למי יש יותר גדול, ותיכף יהפוך את המכוניות למסך ענקי על גלגלים.

יש צג תפעול נפרד לבקרת האקלים מתחת לצג המולטימדיה, יש כפתורי תפעול יעילים על ההגה לבקרת השיוט, מחשב הדרך ואפילו משוטים לקביעת דרגת הרגנרציה, עד למצב של נהיגה בדוושה אחת.

אבל לא הכל טוב. בצעד של קמצנות מרגיזה מיקמה יונדאי את מתגי החלונות והנעילה בין הנוסע לנהג במקום בדלתות כאילו הייתה דאצ'יה שמנסה לחסוך קצת בכבלי חשמל. אז העיצוב הפנימי של הדלתות נקי יותר, אבל זה פחות נוח ושימושי.

יונדאי איוניק 6. אודי עציון, מערכת וואלה!
המושב האחורי מרווח והרצפה שטוחה, אבל מרווח הראש אינו נדיב ובסוף איוניק 5 מרווחת יותר/מערכת וואלה!, אודי עציון

מרווח: בנוסף חסר המרווח המצוין של האיוניק 5. ל-6 יש בסיס גלגלים ארוך בפני עצמו, 2.95 מטר, אבל הוא קצר ב-5 ס"מ.

הרוחב (1.88 מטר) כמעט זהה, אבל ה-6 נמוכה יותר ב-12 ס"מ.

מדובר בסדאן מפנקת, אבל מרווח הרגליים אינו לימוזיני כמו ב-5, מרווח הראש פחות טוב, חסר הגג הפנורמי של גרסת ההאצ'בק/פנאי, ותא המטען קטן ב-130 ליטר, רק 401 ליטר נפח, והגישה אליו פחות נוחה בהיעדר דלת האצ'בקית חמישית.

המרווח לשלושה במשוב האחורי בסדר.

יונדאי איוניק 6. אודי עציון, מערכת וואלה!
הנפח מוגבל, הפתח צר/מערכת וואלה!, אודי עציון

האבזור בגרסת הלקצ'רי הנעה אחורית שבה נהגנו כולל רמות הגימור הבסיסיות תאימות אנדרואיד אוטו ואפל קארפלי למולטימדיה, טעינה אלחוטית לנייד שקע v220 במושב האחורי, קיפול מראות חשמלי, יציאת מזגן למושב האחורי, דלת תא מטען חשמלית, חיישני תאורה וגשם וכניסה והתנעה וכניסה ללא מפתח, לצד גלגל הגה עם חימום, חימום למושבים הקדמיים, וכוון גבוה למושבי הנהג והנוסע. יש גם תצוגה עילית (HUD) מצוינת, חלון שמש רגיל, תאורת מטריקס LED קדמית, ריפודי עור, אוורור מושבים קדמיים וחימום מושבים אחוריים.

יונדאי איוניק 6. אודי עציון, מערכת וואלה!
הביצועים טובים, והטווח המעשי במבחן הגיע לקרוב ל-500 ק"מ/מערכת וואלה!, אודי עציון

ביצועים וטעינה: מכונית המבחן, בגרסה ארוכת הטווח, עם סוללת 77 קוט"ש, הנעה אחורית ו-228 כ"ס לא התקשתה להציג ביצועים טובים מאוד, עוקפת בזריזות בכל מקום אפילו במצב "חסכון", ועוד יותר ב"רגיל" ובעיקר ב"ספורט".

כמובן שלחיצות על הדוושה עולות בצריכת חשמל, אבל לאיוניק 6 יש ממה לקחת. בסיום הנהיגה היא רשמה צריכה משולבת של 17.8 קוט"ש ל-100 ק"מ, מה שאומר קרוב ל-500 ק"מ, שזה נתון מצוין. נכון, גם מרצדס EQE ו-EQS יגיעו אליו, אבל הן עולות פי 2.5 עד פי 4.

טעינה מהירה אפשרית עד להספק של 350 קילוואט, שלא יהיה זמין לנהגי ה-6 לפחות עד סוף השנה, כאשר אמורות לפעול עמדות ראשונות של פז בהספק כזה. אז יספיקו 18 דקות בלבד לטעינה מ-10% ל-80%.

יונדאי איוניק 6. אודי עציון, מערכת וואלה!
שני ספויילרים מסייעים לצריכת החשמל הנמוכה/מערכת וואלה!, אודי עציון

למרות שבסיס הגלגלים שלה קצר מהאיוניק 5, ה-6 ארוכה ב-22 ס"מ. זה טוב לצללית ולצריכת החשמל, אבל מקהה קצת את התנהגות הכביש המצוינת של ה-5. ה-6 קצת יותר מגושמת, וקצת יותר רכה בסיבובים, עם הגה מהיר אך אילם. עדיין מצוין לחשמלית, אבל אחרי נהיגה ב-5 ובקיה EV6, הפלטפורמה הזאת מסוגלת ליותר.

וגם בנוחות הנסיעה: קיצור בסיס הגלגלים והקשחת המתלים פוגעים בנוחות הנסיעה בעיר ועל שיבושים קטנים. במהירות בין עירונית המצב משתפר מאוד.

יונדאי איוניק 6. אודי עציון, מערכת וואלה!
פרופיל שאין דומה לו/מערכת וואלה!, אודי עציון

השורה התחתונה: בזמן שבגרסת הבסיס סובלת האיוניק 6 מתג מחיר גבוה ב-22 אלף שקל ונחיתות של 62 ק"מ בטווח הרשמי, הרי שכאן היא זוכה ליתרון נדיר על טסלה. מחיר זהה לדגם הלונג ריינג' שלה, ועדיין טווח עדיף, בשילוב תא נוסעים נעים יותר, ועיצוב מרהיב.

איוניק 6 לא תעביר אליה רוכשי קרוסאוברים חשמליים, אבל היא בשורה רעה מאוד לסונטה ולסופרב שעוד הצליחו עד כה לשמר לקוחות בעידן החשמלי, ואתגר ראשון מסוגו למודל 3, לפחות עד להגעת הסיל. ובעיקר היא ראויה למחמאות על האופי ובעיקר על העיצוב הייחודי, שאמנם גובה מחיר מתא המטען וממרווח הראש, אבל מצליח לחדש ולבלוט מול שפע החשמליות האחרות.

על הצד הטכני: יונדאי איוניק 6 לקצ'רי

מנוע, הנעה: חשמלי, הנעה אחורית
הספק/מומנט: 228 כ"ס, 35.6 קג"מ
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה

מידות:
אורך (מ'):
4.86
רוחב (מ'): 1.88
גובה (מ'): 1.5
בסיס גלגלים (מ'): 2.95
תא מטען (ליטרים): 401 ליטר באחורי, 45 ליטר בקדמי

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
7.4
מהירות מירבית (קמ"ש): 185
טווח משולב (יצרן): 614 ק"מ
טווח משולב (מבחן): 497 ק"מ

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: 5 מ-5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: תיקון סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית משולבת זיהוי תמרורים וזחילה בפקקים, התראת רכב ב"שטח מת" ומניעת סטייה מנתיב כאשר יש סכנת התנגשות. התרעה נגד שכחת ילדים

זיהום אוויר:
1/15

אחריות:
5 שנים או 100 אלף ק"מ למכונית, 7 שנים או 150 אלף ק"מ לסוללה

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully