וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוני סופרנו היה משתגע: אסקלייד חשמלי בדרך

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 12:42

קאדילק אסקלייד, הגדול ביותר מבין דגמי היצרנית ובחור גדול באופן כללי, עומד לקבל גרסה חשמלית להיצע. יקראו לה אסקלייד IQ והתחרות שלה תהייה לא פחות ממרצדס וטסלה מודל X

קאדילק אסקלייד. רמי גלבוע, מערכת וואלה
צריך המון סוללות כדי להזיז את הדבר הזה/מערכת וואלה, רמי גלבוע

כבר יותר מ-20 שנים שקאדילק מעמידה בהיצע הדגמים שלה את האסקלייד וכבר יותר מ-20 שנים שהוא הדגם הנמכר ביותר של היצרנית הזו. לא רק הנמכר ביותר, אלא כבר הפך לאייקון תרבות של ממש כאשר הדמות של טוני סופרנו בסדרת הפשע "הסופרנוס" בחרה בו כרכב החברה שלה.

אבל עכשיו הדגם הזה הולך לראות שינוי גדול מאוד, אם לאורך השנים היו אלו רק מנועי V8 שהלכו וצמחו מ-5.3, 5.7, 6.0 ליטר ועד הדור הנוכחי עם מנוע 6.2 ליטר - השלב הבא אצלו הוא חשמלי לגמרי. כן, קאדילק נכנסת לחשמל מגובה, עם הדגם החשוב ביותר עבורה.

השם הנבחר הוא אסקלייד IQ, בכך הוא ישלים דגם חשמלי שלישי בנוסף לליריק והסלסטיק - שלושתן יעשו שימוש בסיומת ה-IQ כדי לבדל אותם מהדגמים האחרים. נשמע מוכר? נכון, מרצדס עושה את זה עם אותיות דומות במשפחת ה-EQ.

קאדילק אסקלייד חשמלי. אתר יצרן
IQ: רעיון חכם שלא לייצר דגם נפרד?/אתר יצרן

נכון לעכשיו אין פרטים טכניים או למעשה פרטים בכלל לגבי הרכב הזה, ב-GM גם לא יודעים לומר מתי יתחיל הייצר או השיווק של המכונית. אבל הוא כן יהיה, כפי שהצהירה היצרנית בעבר, חלק משלושה דגמים חשמליים שאמורים להיחשף השנה. מהשניים האחרים יש קרוסאובר אחד, לא הימור מופרך מדי ואולי סדאן גדולה כדי להשתתף במשחק הגדול של טווח הנסיעה הכי הכי בתעשייה.

האם הוא יעשה שימש בדגם הקיים או ייבנה על פלטפורמה עצמאית ייעודית? גם זה לא ממש ברור. במידה ויצא לדרך נפרדת וישוווק כדגם בנזין ודגם חשמלי בעלי שמות דומים הגרסה החשמלית תעשה שימוש בסולולות ה"אלטיום" של GM, אלו שניתן למצוא גם בהאמר החשמלי. זה אומר שסוללה גדולה של 100 קוט"ש וצפונה, עד כדי סוללת 200 קוט"ש במקרה הקיצוני. כלומר, טווחים של 1,000 ק"מ ויתכן שגם צפונה.

מול קרוסאובר במימדי XL כאלו ועם הנעה חשמלית ניתן היום למנות רק את טסלה מודל X ומרצדס EQS SUV בשלב זה לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully