וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משכמו ומעלה: קדילאק אסקלייד במבחן ראשון

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 9:48

הדור החמישי של Escalade הוצג בארה"ב ב-2021 והוא מגיע אלינו היום, במלוא הדרו ומידותיו, אבזורו, ומנוע V8 בנפח 6.2 ליטר ותג מחיר שנושק למיליון שקלים

קאדילק אסקלייד. רמי גלבוע, מערכת וואלה
גבוה מעל כולם מתנשא קדילאק אסקלייד, משדר עוצמה ויוקרה של המותג/מערכת וואלה, רמי גלבוע

מחיר: 950 אלף שקל
ציון: 8.5/10
אהבנו: מימדים, 'אמריקני' ללא פשרות, מרחב פנים ואיבזור, ביצועי מנוע, טכנולוגיה
לא אהבנו: נוחות נסיעה בכביש משובש, תצרוכת דלק, רמת עידון ביחס למחיר

כשאתה ניצב למרגלות מכסה המנוע של אסקלייד, אתה כבר לא יודע מי אתה; האם הפכת פתאום לראפר מלוס אנג'לס? האם אתה סוכן FBI המאבטח את הנשיא ביידן? הדבר הברור הוא שקשה להתחרות ב'אפקט ההגעה' של קדילאק אסקלייד. האסקלייד מגיע אלינו באיחור אופנתי של כשנתיים, אבל כשהוא נוחת פה הוא עדיין עדכני ומרשים מאוד.

עם 5.4 מטרים בין הפגושים ומרכב קובייתי האסקלייד לא מנסה להיות תקין פוליטית, בוודאי לא עם ה-V8 המגרגר מתחת למכסה המנוע. דונמים של כרום ומתכת, חישוקי 22 אינץ', אלה ממקמים אותו בקטגוריית ה-SUV האמריקנים אקסטרה-אקסטרה-לארג' כמו לינקולן נוויגייטור ושברולט סברבן. אבל לאסקלייד יש נשק נוסף והוא הלוגו הצבעוני של קדילאק על מכסה המנוע; זהו לוגו הנושא איתו יוקרה ארוכת שנים, גאווה אמריקנית המוכרת בעולם כולו.

קאדילק אסקלייד. רמי גלבוע, מערכת וואלה
קדילאק הוא אחד המותגים האמריקנים הנכספים ביותר, וזהו הגדול והמתוחכם ביותר/מערכת וואלה, רמי גלבוע

עיצוב: אסקלייד מעוצב בקווים רבועים ובוטים, מחרטומו הגבוה ועד ישבנו המאונך. הגריל הקדמי ענקי, במרכזו מתנוסס לוגו קדילאק ובצידו יחידות תאורה קטנות ופסי LED אנכיים, מאפיין משפחתי של קדילאקים מהשנים האחרונות. למרות מידות הענק והמבנה הקובייתי, העיצוב אינו מוגזם ועמוס. רצועת חלונות שחורה נמתחת מקורת A ועד לדלת האחורית, הגג הלבן 'צף' מעליה. יש באסקלייד איזה שקט מופנם האומר: "עם הגודל שלי אני לא צריך להתאמץ" כך שהוא לא צעקני, אהבתי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
קאדילק אסקלייד. רמי גלבוע, מערכת וואלה
קובייה גדולה ומסוגננת. הדלת האחורית נפתחת חשמלית, אפשר להרים רק את השמשה האחורית/מערכת וואלה, רמי גלבוע

מדרגות הצד השחורות נפתחות החוצה ברגע שאתה פותח דלת, מאפשרות טיפוס של פעוטות וקצרי קומה אל הסיפון הגבוה. זה נוח לאיסוף הילדים מבתי הספר, ולא מפריע לנסיעת שטח - עבור מי שינסה אי פעם להוריד את האוטו הזה לשטח טכני. דלת תא המטען רבועה וחשמלית, מגולפת וניתן לפתוח בה רק את החלון. מתחת לפגוש מבצבצים צינורות מפלט רבועים, הבטחה לבאות. בארצות הברית נמכר אסקלייד גם בגרסת ESV הארוכה בעוד 43 סנטימטרים, לא אצלנו.

קאדילק אסקלייד. רמי גלבוע, מערכת וואלה
כורסאות העור נוחות ומשוכללות, אך לא מושלמות. צגי ה-OLED מציגים שפע מידע, יש הרבה מתגים פיזיים. בקונסולה מרכזית, מקרר קטן/מערכת וואלה, רמי גלבוע

תא נוסעים: מהממדים החיצוניים נגזר גם תא הנוסעים הענקי. אסקלייד מיובא לארץ עם ארבע כורסאות נפרדות בשתי שורות המושבים הקדמיות, בשורה השלישית מוצב ספסל בן שלושה מושבים. המרחב הפנימי ענק אבל בסופו של דבר ולמרות עיסוי ושפע כוונונים, הכורסאות אינן מעניקות תמיכה ארגונומית מושלמת. תנוחת הישיבה טובה אבל קורת A המונומנטלית מגבילה את התצפית באלכסון-קדימה.

לוח המחוונים נשלט על ידי מסך OLED מקומר ברוחב כולל של 38 אינץ'; משובצים בו שלושה צגים נפרדים, צבעוניים, חדים ומהירי תגובה. מבחר האופציות יסחרר את דעתו של כל נהג חדש אבל אני מניח שלאחר פז"ם הסתגלות, תלמד לשלוט בחלק מהאופציות. יש באסקלייד שפע מצלמות איכותיות (כולל מצלמת לילה לא מרשימה), ומערכת צליל AKG משובחת ביותר, המתגאה ב-36 רמקולים ושלושה מגברים. יש אפילו 4 מיקרופונים המגבירים את טיב התקשורת בין המושבים הקדמיים לאחוריים, הזוי.

קאדילק אסקלייד. רמי גלבוע, מערכת וואלה
גם עם 7 המושבים במקומם, נותר מאחור תא מטען גדול. בגב המושבים הקדמיים מותקנים שני טאבלטים גדולים./מערכת וואלה, רמי גלבוע

יש קישוריות מלאה, שקעי טעינה ופתחי מיזוג לכל דורש, וגם 220 וולט. האסקלייד מאפשר שליטה על מערכות הרכב בעזרת צגי המגע הגדולים, ובצידם מותקנים מתגים פיזיים; המזגן לבדו מקבל פסנתר של 14 מתגי מתכת איכותיים אבל מה, בלילה קשה להפעיל אותם. הקונסולה המרכזית ענקית ובתוכה תא קירור שימושי, על גב המושבים הקדמיים יש שני טאבלטים 12.6-אינץ' לילדים משועממים, לא חסר כלום.

לוח המחוונים מרופד עור, מתכת ועץ, וכל המושבים מרופדי עור. זה מרשים מאוד ואין סיבה להתלונן אבל בינינו, ותמורת מחיר הנושק למיליון שקלים - הייתי יכול לצפות לאיכות ולעידון, איך אומר זאת, קצת יותר אירופית? הנקודה היא שהאסקלייד בכלל לא רוצה להתחרות ברמת הגימור של אצולת אירופה; "אני אמריקני" הוא קובע בביטחון; יש לי דונמים של עור ומיילים של ניקל, תראו איזה מנוע! המושבים האחוריים מתקפלים חשמלית, מותירים נפח ענקי לתא המטען; 722 ליטרים עם 7 המושבים במקומם, עד 3,427 ליטרים כאשר כל המושבים מקופלים.

קאדילק אסקלייד. רמי גלבוע, מערכת וואלה
בלי הגדשה או חיזוק חשמלי, מנוע ה-V8 חזק ונעים מאוד, לא חסכוני/מערכת וואלה, רמי גלבוע

ביצועים וצריכת דלק: תפארת האסקלייד נמצאת מתחת למכסה המנוע, שם פועם V8 אטמוספרי 6.2 ליטר, המספק 420 כ"ס ו-63.6 קג"מ בשרניים. זהו מנוע נטול התחכמויות המאיץ את הלווייתן הלבן מעמידה ל-100 קמ"ש תוך כ-6.2 שניות בלבד. תגובת הדוושה אינה מיידית אבל כאשר הוא מבין מה רוצים ממנו, הוא טס קדימה. התאוצה חזקה ומענגת, מלווה בצליל מחוספס וכוחני ורעד קל בכנף, תענוג גדול לשוחרי הפיסטונים. האסקלייד אינו מוצע בגרסה היברידית או חשמלית אבל תאמינו לי, יש המון עונג בהתנהלות ה-V8 הזה. לאחרונה הוצגה בארה"ב גרסת V של האסקלייד עם V8 מוגדש, המספק 682 כ"ס.

קאדילק אסקלייד. רמי גלבוע, מערכת וואלה
רכב כייפי לטיולים משפחתיים, עם אופציית שטח לשבילים נינוחים/מערכת וואלה, רמי גלבוע

לאסקלייד יש תיבת 10 הילוכים המתפקדת בסדר גמור, אם כי היא אינה זריזה מאוד. האמת היא שכאשר יש לך כל כך הרבה סוסים ועשרה הילוכים, לא צריך תפקוד מבריק וזריז. יש בתיבה מצב L המאפשר שליטה ידנית, אפקטיבי בעיקר לבלימה בזמן גרירה. כמחווה לזמנים המודרניים מסוגל האסקלייד לדומם חלק מבוכנותיו, כדי להשיג תצרוכת דלק טובה יחסית. הנתון הרשמי הוא 12.4 קילומטרים לליטר אבל אני לא הצלחתי להוציא יותר מאשר 7.5 קמ"ל, בנסיעה בינעירונית רגועה בסביבות 100-120 קמ"ש. זהו נתון טוב יחסית אבל קל מאוד לדרדר אותו - כמה עקיפות נמרצות, קטע הררי מאתגר, ואתה צונח למחוזות ה-5-6 קמ"ל. מערך הבטיחות כולל כל מה שצריך - בלימה אוטונומית מלאה ושמירת נתיב, התראה על כניסה לשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל, ועוד. דירוג NHTSA עומד על 4 מתוך 5 כוכבי בטיחות.

נוחות והתנהגות: הדור החמישי של אסקלייד נפטר מהסרן האחורי החי, וכעת הוא יושב על ארבעה מתלים עצמאיים. הוסף לכך בולמי זעזועים מגנטו-אקטיביים וכריות אוויר מתכווננות, ואתה רשאי לצפות למרבד קסמים בסגנון בריטי מפנק. האסקלייד נוח מאוד על כבישים איכותיים, אבל הוא פחות טוב על האספלט הקרוע שלנו. צמיגי ה-275/50R22 מעבירים את הגדודיות ומפגעי האספלט אל המרכב, והנסיעה אינה נינוחה לגמרי - בעיקר בסביבה עירונית משובשת.

קאדילק אסקלייד. רמי גלבוע, מערכת וואלה
10: פנסי ה-LED האנכיים בפינות המרכב הם מאפיין של דגמי קדילאק האחרונים. רק כאן, הם עוד יותר גדולים/מערכת וואלה, רמי גלבוע

הצירוף של מתלים רכים והגה בעל תגובה מהירה, דורש תקופת הסתגלות קצרה. מהר מאוד אתה לומד להיות מינימליסט בהפעלה ההגה, ונכנס לנהיגה רגועה ונינוחה, 'קרוזינג' עצלני כמו בסרטים אמריקניים קלישאתיים. אתה מתרווח במושבך, שומע מוזיקת קאונטרי טובה, צופה מלמעלה בעוברים והשבים. יש לשער שכך יעבור האסקלייד את רוב ימיו, אבל מדי פעם ייכנס בך השד. במצב TOUR הוא יתנודד יותר מדי, ואז תעביר ל-SPORT. המתלים יתקשחו מעט, טלטלות המרכב יצטמצמו. אחיזת הצמיגים מספקת לגמרי, וההיגוי עושה את שלו; עם 2.65 טון אין מה לדבר על נהיגה ספורטיבית, אבל האסקלייד יודע לתפור כביש הררי בקצב שהפתיע אותי לטובה. הבלמים לא אוהבים קצב מהיר כך שמהר מאוד אתה חוזר לקרוזינג נעים ומפנק, זה מה שהאוטו הזה יודע לעשות הכי טוב.

קאדילק אסקלייד. רמי גלבוע, מערכת וואלה
יצאנו לסיבוב בשטחי המרעה של החווה/מערכת וואלה, רמי גלבוע

שטח: אף אחד לא יחשוב על נהיגת שטח מאתגרת עם אסקלייד אבל לפעמים אתה חייב לסייר במרחבי החווה בטקסס, או לחלץ עגלת בקר שנתקעה בבוץ. לאסקלייד יש אוקיינוס של כוח, הנעת 4X4, ואפילו אפשרות להגביה את המרכב - מרווח הגחון הבסיסי של 20 סנטימטרים יגדל לכ-22.5 סנטימטרים. לכאורה הוא יכול להתקדם לא רע בשטח אבל המשקל, הגודל, היעדר הילוך כוח וזוויות מרכב בסיסיות, לא מעודדים הרפתקאות.

דגמתי עם האסקלייד שבילים נינוחים וגיליתי שהוא מגהץ לא רע את השטח למרות שכאשר המתלים מוגבהים, הוא נוקשה למדי. בקרת המשיכה אינה זריזה לנעול גלגל סרבן, אבל היא מאפשרת להתגבר על הצלבות קלות. יותר מזה לא ניסיתי, אני משער שגם 99% מהלקוחות לא ינסו.

קאדילר אסקלייד. רמי גלבוע, מערכת וואלה
אין יותר אמריקני מזה/מערכת וואלה, רמי גלבוע

השורה התחתונה: קדילאק אסקלייד הוא רכב חריג ויוצא דופן. זהו מוצר אמריקני הגאה להיות SUV אקסטרה-מגודל מפרברי אמריקה, ואינו מנסה להיות שום דבר אחר - לא לימוזינה אירופאית מעודנת, לא רכב שטח קשוח, לא פוליטיקלי קורקט. לקוחותיו אינם מחפשים תכונות אירופאיות שאם לא כן, היו קונים מרצדס GLS או ב.מ.וו X7 (הזולים מהאסקלייד בכ 20-30 אלף שקל).

אסקלייד מיועד ללקוחות המאוהבים במותג קדילאק ובהוויה האמריקנית ואינם מחפשים עודף תחכום או אלגנטיות עירונית, חיסכון באנרגיה או יכולת שטח אמיתית. תמורת 960,000 השקלים שלהם הם יקבלו עיצוב בוטה ואפקט הגעה מוחץ, מרחב פנימי אדיר ובכל זאת, חוויית נסיעה ייחודית ומפנקת מאוד.

על הצד הטכני: קאדילק אסקלייד

מנוע: בנזין אטמוספרי 6.2 ליטר, V8
הספק/סל"ד (כ"ס): 420/5,600
מומנט/סל"ד (קג"מ): 63.6/4,100
תיבת הילוכים: אוטומטית, 10 הילוכים
הנעה: אחורית, 4X4 לשטח ולכביש

עזרי עבירות: בקרת משיכה

ביצועים: (יצרן):
0-100 קמ"ש: 6.2 שניות
מהירות מרבית: 175 קמ"ש
צריכת דלק: 6.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 6.3 ק"מ לליטר בינעירוני

מימדים:
אורך (מ'):
5.4
רוחב (מ'): 2
גובה (מ'): 1.9
בסיס גלגלים (ס"מ): 307.1
מרווח גחון מרבי: 22.5 ס"מ
צמיגים: 275/50R22
משקל עצמי (ק"ג): 2,640

מתחרים:
לקסוס LX, מרצדס GLS, ב.מ.וו X7

  • עוד באותו נושא:
  • קאדילק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully