וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס משיקה את רכב השטח היפני הכי יקר בארץ

עודכן לאחרונה: 29.11.2022 / 17:23

עם מכלולי שטח חסונים ועל בסיס דגם רב מוניטין של טיוטה, הלקסוס LX600 יהיה קריאת התיגר הכי רצינית של מותג יוקרה בשטח מאז לנד רובר. אבל מי יוריד מיליון שקלים לבוץ?

לקסוס LX600 החדש סרטון יצרן/לקסוס
לקסוס LX600 בישראל. אתר יצרן
זו חזית שדורשת הסתגלות/אתר יצרן

הענק של לקסוס נחת באולמות התצוגה לקראת תחילת עלייה על הכביש בינואר 2023. הכירו את ה-LX600 שהינו דור רביעי לרכבי השטח הגדולים של לקסוס המבוססים על הגדולים והיקרים במשפחת רכבי השטח של טויוטה הלנד קרוזר וככזה הוא מחליף את קודמו ה-LX570.

מהבחינה הזו, בתור תוספת לחבורת החוד של רכבי הכביש-שטח היוקרתיים כמו מרצדס GLS, ב.מ.וו X7, קאדילק אסקלייד וריינג' רובר הוא נמצא יחד עם הבריטי בקצה הקרבי יותר של הסקאלה כאשר מתחת לעיצוב ה.. איך נאמר, מאתגר שלו, נמצאים מכלולי שטח חסונים ועליהם שכבת מערכות ובקרות לנהיגת שטח.

לקסוס LX600 בישראל. אתר יצרן
כמו רוב מתחריו, גם הוא יציע 7 מושבים/אתר יצרן

עם אורך של 510 ס"מ, רוחב של 199 ס"מ וגובה של 190 ס"מ, מדובר ברכב לא קטן בכלל. לעומת זאת בסיס הגלגלים של 285 ס"מ קטן משמעותית משל יריביו. זה טוב לרכב שטח, זה פחות מבשר טובות לגבי מרווח הפנים. מרווח הגחון הוא עד 20.5 ס"מ. המשקל ינוע בין 2,525 ל-2,680 בהתאם לגרסת האבזור.

ה-LX יגיע בשתי תצורות מושבים, ל-7 או 4 נוסעים, כאשר זו האחרונה תהייה ברמת הגימור הגבוהה ביותר ותציע שתי כורסאות מחלקה ראשונה ליושבים מאחור, כולל הטיית מושב, הדום לרגליים, עיסוי, אוורור ומולטימדיה נפרדת. בגרסת 7 המושבים נפח תא המטען עומד על 174 ליטרים בשימוש בכל המושבים ו-590 ליטרים בקיפול השורה השלישית.

לקסוס LX600 בישראל. אתר יצרן
ויש גם גרסת VIP מהודרת/אתר יצרן

כאמור הבסיס הוא של רכב שטח חסון והפלטפורמה כאן היא ה-TNGA-F של טויוטה עם שלדת סולם, נעילת דיפרנציאל מרכזי והילוך כוח. מאחור יש לו סרן חי ובולמי הזעזועים האדפטיביים מאפשרים לשנות את גובה המרכב באמצעות מערכת הידראולית. על אלו מתווספים עזרים אלקטרוניים כמו מצבי נהיגת שטח (6 מהם), מערכת שמאפשרת לבלום את הגלגל האחורי על מנת להקטין את רדיוס הפנייה, בקרת נסיעה במדרון ועוד.

ההנעה עצמה מגיעה ממנוע בנזין 3.5 ליטרים V6 עם שני מגדשי טורבו, 409 כ"ס ו-66.2 קג"מ (5.7 ליטרים V8 בדור היוצא). תיבת ההילוכים היא אוטומטית עם 10 יחסי העברה. הביצועים הם 6.9 שניות ל-100 ו-210 קמ"ש מירביים.

לקסוס LX600 בישראל. אתר יצרן
המון מסכים, וזה עוד בלי האחוריים/אתר יצרן

ה-LX יגיע בשלוש רמות גימור, קיושו, הדורי וטאקומי VIP.
ברמת הכניסה שמחירה עומד על 890 אלף שקלים יש בין השאר גג פנורמי, חלונות אקוסטיים, חישוקי 20 אינץ', דלת תא מטען חשמלית, אוורור וחימום למושבים הקדמיים, מצלמות שמייצרות הדמייה של מה קורה מתחת לכלי הרכב, לוח מחוונים דיגיטלי, צג מולטימדיה של 12.3 אינץ' ותחתיו צג 7 אינץ' המשמש את בקרות הנהיגה והאקלים.

ברמת הגימור הדורי במחיר של 950 אלף שקלים החישוקים עולים ל-22 אינץ', תצוגה עילית, מערכת השמע היא של מארק לוינסון, אוורור למושבים האחוריים, סגירה רכב לדלתות, קיפול חשמלי לשורות המושבים, מסכים נפרדים ליושבי השורה השנייה ועוד.

בראש ההיצע ה"טאקומי VIP" מיועדת לספק חווית שינוע לימוזינית לשני נוסעים בשורה השנייה שיישבו בכורסאות נפרדות עם עיסוי ואוורור, דיפוני עץ טבעי ותפירה במלאכת יד, משטח טעינה אלחוטי ועוד. המחיר? 1,049,000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully