וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך: טסלה מודל Y היא המכונית הנמכרת ביותר בעולם

עודכן לאחרונה: 27.5.2023 / 16:06

לראשונה חשמלית מובילה את טבלת מכירות הרכב ומדיחה את האלופה הנצחית, טויוטה קורולה. אבל צלילה למספרים מראה גם למה טסלה צריכה לדאוג, ודוווקא טויוטה יכולה להירגע. בינתיים

מבחן השוואתי
טסלה מודל Y לונג ריינג'
קיה EV6 GT line. קינן כהן, מערכת וואלה!
פער של פחות מ-10,000 יחידות העניק למודל 3 את המקום הראשון/מערכת וואלה!, קינן כהן

באוגוסט האחרון אמר אילון מאסק, המנכ"ל הדומיננטי של טסלה, שמודל Y יהיה הרכב הנמכר ביותר בעולם ב-2023. כמו הרבה הצהרות של מאסק, לא היה ברור אם הוא שוב מפנטז ומנסה לחזק את המנייה של טסלה בנאסד"ק, או ששוב הוא רואה משהו הרבה לפני כולם. שני דברים קרו לא פעם.

הפעם מתברר שזו הייתה אמירה מהסוג השני. לפי נתוני חברת המחקר לשוק הרכב JATO טסלה מודל Y אכן הייתה המכונית הנמכרת ביותר בעולם ברבעון הראשון של 2023. מודל Y מכרה 267,200 יחידות בשלושת החודשים הראשונים של השנה, ואילו טויוטה קורולה מכרה 256,400 יחידות.

מדובר בציון דרך: זו הפעם הראשונה שבה מכונית חשמלית מטפסת לראשות טבלת המכירות העולם, והפעם הראשונה מזה שנים שקורולה מודחת מהפסגה. המשפחתית היפנית שמיוצרת מאז 1969 ב-12 דורות, עקפה ב-1997 את הפולקסווגן חיפושית והפכה למכונית הנמכרת ביותר אי פעם, מכרה עד היום יותר מ-50 מיליון עותקים. מודל Y מיוצרת מאז 2020 ומכרה עד היום כ-1.5 מיליון עותקים בלבד.

הוא הכי נמכר, אבל האם הוא גם הכי טוב?
מודל Y בנהיגה ראשונה
מבחן השוואתי: מודל Y מול קיה EV6

המכוניות הכי נמכרות בעולם ב-2023 (רבעון ראשון)

דירוג | דגם | יחידות

1. טסלה מודל Y | כ-266,200
2. טויוטה קורולה | 256,400
3. טויוטה היילקס | 214,700
4. טויוטה ראב 4 | 211,000
5. טויוטה קאמרי | 166,200

טויוטה קרולה סדאן סטיישן קומפקטית 2023. טויוטה,
בזמן שהעולם פונה לרכב חשמלי ולקרוסאוברים, קורולה נשארת עם הלקוחות השמרנים/טויוטה

מודל Y מיוצרת כעת במקביל בארה"ב, בסין ובגרמניה, וצפויה להימכר השנה ביותר ממיליון יחידות. מדובר בשיפור של כ-30% מ-2022, שבה הספקו לה 759 אלף יחידות כדי לתפוס את המקום הרביעי בעולם.

ה-Y נמצאת בשתי קבוצות השוק החשובות, קבוצת הקרוסאוברים וקבוצת החשמליות, מה שמגביר את הפופולריות שלה. בשנה הקרובה היא צפויה לעבור מתיחת פנים ראשונה, בדומה לעדכון שיעבור מודל 3 בחודשים הקרובים.

אבל ה-Y היא גם הוכחה לסל המוצרים המוגבל של טסלה, שעדיין לא מכסה את רוב השוק. ה-Y וה-3 עדיין יקרות מדי לרוב רוכשי המכוניות, טסלה עדיין לא החלה לייצר את טנדר הסייברטראק, לא מייצרת מסחריות אחרות, ולא מכוניות או קרוסאוברים זולים.

יצרנים אחרים נשענים על הרבה יותר דגמים כדי לכסות כמה שיותר נישות שוק, תוך שימוש במותגים שונים, לרמות מחיר שונות. טויוטה מייצרת מכוניות עממית תחת שמה, יוקרתיות תחת מותג לקסוס, ומשאיות בחטיבת הינו. יש לה גם מותג עממי נוסף, דייהטסו, שבעבר נמכר היטב גם בישראל, אבל כיום מתמקד בשווקי מזרח אסיה. פולקסווגן מייצרת מכוניות תחת שמה, ותחת אודי, סקודה, סיאט, קופרה, פורשה ובנטלי ומשאיות סקניה ומאן.

מודל Y אמנם עקף את הקורולה, אבל שאר החמישייה הראשונה שייך גם כן לטויוטה: היילקס מדורג שלישי עם 214,700 יחידות, ראב4 רביעי עם 211 אלף וקאמרי חמישית עם 166 אלף יחידות.
מבחינת טויוטה זה סימן ארגעה לשנים הקרובות, אבל גם סימן אזהרה להאיץ את קצב ייצור והשקת החשמליות שלה. ה-bZ4x שלה, שמקביל בגודל ובמחיר למודל Y, ייוצר השנה בפחות מ-100 אלף עותקים ועם אופציית סוללה אחת בלבד לעומת שלוש בטסלה, הוא נחות בטווח הנסיעה אפילו מה-Y הבסיסי ביותר.

טסלה צפויה לסיים את 2023 לראשונה עם ייצור של יותר מ-2 מיליון מכוניות, וטויוטה פולקסווגן עם כ-9-10 מיליון כל אחת, כולל כל החטיבות שלהן. בינתיים הכריזה טסלה, כלומר מאסק הכריז, רק על השקת טנדר הסייברטראק בחודשים הקרובים, ורמז על דגם זול חדש, שייוצר במפעל החדש שתבנה החברה במקסיקו.

דגמי BYD מימין לשמאל: האן, אטו 3, דולפין, טאנג. BYD,
בישראל BYD אטו 3 (שנייה מימין) היא הרכב הנמכר ביותר, והחברה זריזה יותר מטסלה בהשקת דגמים חדשים/BYD

גם בישראל הרכב הנמכר ביותר מתחיל השנה הוא חשמלי, אבל מדובר ב-BYD אטו 3, שעם מחיר בסיסי של 163.5 אלף שקל זול ביותר מ-20% ממודל Y הבסיסי, שעולה 224 אלף שקל.

זאת אחת הסיבות העיקריות לכך שאטו 3 מסר השנה 8,000 יחידות ומודל Y רק 1,200. בנוסף הדגם הזול ביותר של ה-Y נפתח למכירות בארץ רק בתחילת השנה ולפי נתוני משרד התחבורה טרם נמסרו ממנו יחידות ראשונות. כשזה יקרה, המספרים של הדגם צפויים לגידול משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully