וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית החשמליות הסינית איווייז נקלעה לקשיים

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 15:37

החברה עצרה את הייצור, פינתה את משרדיה בשנגחאי ומאחרת בתשלום משכורות, בעודה מחפשת רוכש או מקור מימון חדש

איווייז U6 בניסויי נהיגה במינוס 19 מעלות בסין/איווייז

מלחמת המחירים שמובילה טסלה בשוק הסיני לא מקלה על יצרניות הרכב הקטנות במדינה, בעיקר סטארט אפים שהוקמו בשנים האחרונות לייצור רכב חשמלי.

איוויז, שהוקמה ב-2017 והושקה בארץ ב-2021, נקלעה בחודשים האחרונים לקשיים כלכליים מאמירים. התכנית העסקית שלה שכללה הנפקה בבורסה בהונג קונג ספגה מכה בגלל המשבר בשוק ההון העולמי, והיא עדיין לא הצליחה לגייס כסף כתחליף. החברה גייסה עד היום 1.4 מיליארד דולר מחברות סיניות גדולות כמו טנסנסט ודידי גלובל.

בפברואר עצרה החברה את הייצור בגלל מחסור במזומנים לרכישת חומרי גלם, מאז אפריל היא מאחרת בתשלום משכורות, ובחודש שעבר היא פינתה את משרדי המטה שלה בשנגחאי כדי לחסוך בהוצאות.

מבחן דרך: AIWAYS U5. קינן כהן
U5. המוצר הראשון של איוויז דווקא הותיר רושם חיובי/קינן כהן

כפי שפורסם בוואלה, רוב מכירותה של איווייז התבצעו עד עכשיו מחוץ לסין, בעיקר בשוק האירופי ובישראל. החברה השקיעה בהקמת מערך מכירות ושירות באירופה, בהשקת אפליקציה לשליטה ברכב, אך בשנה שעברה מכרה רק כ-10,000 מכוניות - הרבה פחות מהרף הנדרש כדי להגיע לאיזון כלכלי.

גורמים בחברה טוענים כי המשבר הוא תוצאה של עיכוב במהלך להעברת השליטה באיוויז, אם כי עד כה לא נודע על מציאת רוכש, שיזרים לה כסף. בסין יש כיום כ-75 יצרני רכב פעילים, שעתידם של רבים מהם לא ברור, וכבר נרשמו פשיטות רגל בתחום.

מאז 2021 מכרה בארץ קבוצת בליליוס, יבואנית איווייז, כ-2,000 קרוסאברים מדגם U5. החברה הייתה אמורה להשיק כעת דגם נוסף, U6 המתקדם יותר, וחמש מכוניות ראשונות עלו כבר לכביש, אבל בהיעדר ייצור מתעכב המהלך.

מתחילת השנה מסרה איווייז בארץ 355 דגמי U5 ללקוחות, אך כעת היא לא מקבלת הזמנות חדשות בהיעדר תכנית ייצור, ורק מנהלת רישום למזמינים פוטנציאלים. במקביל נדחו האספקות לקוחות שכבר הזמינו. בחברה מאפשרים למעוניינים לבטל את ההזמנה ולקבל בחזרה את 1,000 השקלים ששילמו כדמי קדימה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מבחן דרך: AIWAYS U5. אתר יצרן
הפלטפורמה שפיתחה איוויז. לאחרונה השיקה גם מנוע חשמלי מתוצרתה/אתר יצרן

גורם בחברה אמר כי לאיווייז ישראל מלאי גדל של חלפים ומערך השירות שלה ממשיך לפעול כרגיל. קבוצת בליליוס פועלת בתחומי הנדל"ן והתחבורה הציבורית, מייבאת את אוטובוסי גולדן דראגון הסיניים, ומשמשת כנציגה המקומית של יצרנית הסוללות הסינית CATL - שהיא גם ספקית הסוללות של איווייז. הקבוצה אמורה להשיק בהמשך השנה יצרן חשמלי נוסף, NETTA, שזוכה להצלחה גדולה יותר בסין מאיווייז.

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully