וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: איוויז U6, הסינים הכי אירופים

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 11:13

ה-U6 הוא הרבה יותר מאשר דגם שני בהיצע של איווייז הסינית, הוא גם הצהרה על כוונות החברה להתמודד באירופה מול אירופים בלי הנחות. כמה הוא קרוב להשגת היעד השאפתני הזה?

איוויז U6. קינן כהן
העיצוב החיצוני הנועז הוא כרטיס הביקור הראשוני שלו/קינן כהן

מחיר: 220 אלף שקל
מתחרות: סקודה אניאק קופה, יונדאי איוניק 5, טויוטה bZ4X, טסלה מודל Y
אהבנו: אבזור, נוחות, מרווח
לא אהבנו: תא נוסעים עמוס, מערכת מולטימדיה, תפקוד מערכות בטיחות

באוקטובר 2011 הייתי ממש פה בפורטוגל בהשקת המכונית החשמלית הראשונה בה נהגתי, זו הייתה הרנו פלואנס ZE, לימים זו שתשרת במיזם בטר פלייס. חוץ מלגרום לי להרגיש זקן מאוד, הסיטואציה הזו הביאה אותי לחשוב על הדרך שעשתה התעשייה הזו. הפלואנס ZE הייתה סדאן שהגיעה מיצרנית אירופית גדולה ומבוססת, הוציאה 180-200 ק"מ מוצהרים ו-120 ריאליים לטעינה.

איפה אנחנו היום? קרוסאובר קופה, מיצרנית סינית שהוקמה רק לפני 6 שנים, בעל היקף ייצור של לכל היותר 150 אלף יחידות בשנה, מצהיר על טווח של 405 ק"מ ומכיל אבזור נוחות שב-2011 אולי היה בספינת הדגל של רנו, בטח שלא בחשמלית שלה. וואוו, חתיכת דרך.

איוויז U6. קינן כהן
מגיעה בשלל צבעים נועזים, כן, יש שם U5 שהתפלחה לתמונה.../קינן כהן

זה גם לקח אותי למחשבות אחרות. קחו מכוניות אחרת מ-2011 היא כנראה תעשה ב-2023 את מה שעשתה בחודש הראשון שלה על הכביש מבחינת טווח וביצועים. קחו פלואנס חשמלית מאותו שנתון, אם היא על סוללות סבירות היא תגרד 70-100 ק"מ ופחות מזה עם תאים פעילים חלקית. אם זה קצב ההתקדמות שנראה בעתיד, לא בטוח שזה ממלא אופטימיות לגבי השרידות של המכוניות החשמליות בשוק המשומשות.

אבל באיוויז דווקא גדושים אופטימיות לגבי העתיד, אופטימיות והמון ביטחון עצמי. במידת מה השיח עם ד"ר אלכסנר קלוז, סגן הנשיא של היצרנית שאחראי על הפעילות שלה בשווקים שמחוץ לסין, לעיתים מעניק תחושה של תקשורת עם תוכנת צ'אט GPT בפסקנות הנחרצת שלו אודות העתיד החשמלי. העיקרים: לטענתו אין היתכנות לסוללות מצב מוצק או הנעת מימן, מכונית לא צריכה להיות חזקה יותר מ-214 הסוסים שיש ל-U6, או עם סוללות גדולות יותר מ-63 הקוט"ש שלה ושכלי הרכב החשמליים כיום מעניקים מענה לכל פרופיל משתמש ורק צריך להתאים את אורח החיים שלנו אליהן.

איוויז U6. קינן כהן
הקורה האחורית (קורה C) תופסת את מירב תשומת הלב בפרופיל/קינן כהן

עיצוב: גם הפעם, אין שום טעם להיכנס לסוגיית ה"יפה או לא יפה". מה שכן, הוא מעוצב, מאוד מעוצב ואני בהחלט יכול להעריך מאוד את הנכונות של איוויז ללכת על הנועזות במראה החיצוני. נועזות ושימוש בשלל כנפונים ומסיטי אוויר לשיפור האוורודינמיות. כאשר הבחירה הקלה היא להשתבלל במראה הקרוסאוברים הגנריים, הם באים וזורקים לשוק מכונית שבמבט חטוף בהחלט נראית כמו איזו מכונית קונספט ומסובבת מבטים לא רק בצהוב למבורגיני אורוס או הירוק מנטה-פיסטוק. יש לה זוויות שבה היא קצת "כבדה" כמו החלק האחורי, אבל בסך הכל, אם ההישג הנדרש היה לבלוט - המשימה הושלמה.

איוויז U6. אתר יצרן
תא הנוסעים צבעוני מאוד, אולי צבעוני מדי לחלק מהאנשים/אתר יצרן

תא נוסעים: כמו העיצוב החיצוני, גם בתא הנוסעים ניסו באייוויז להפגין נועזות וירידה לפרטים. שילוב הצבעים הזה של כחלחל, אפרפר, קרם עם פסים ורודים במושב הוא בהחלט לא משהו שיירד לכולם בגרון, אבל נכון לעכשיו זה השילוב היחידי שמוצע. איכות החומרים טובה מאוד, עם לוחיות אלומיניום קטנות עם כיתוב שם היצרנית בכל מיני מקומות לא צפויים כמו באמצע קורה B.

יש פה ושם כל מיני הפתעות קטנות כמו בורר ההילוכים במראה מצערת מטוס, אבל למעשה מתפקד כידית גז של אופנוע לבחירת מצב נסיעה. תנוחת הנהיגה טובה והנדסת האנוש הכללית בסדר. בעלי U5 ישמחו לגלות שב-U6 החברה הבינה שלמכור מכונית בלי תא כפפות זה לא ממש הגיוני והדגם מצטייד באחד.
הבעיה מתחילה כאשר צוללים קצת לתפעול השוטף. יותר מדי מהפונקציות שצריכות להיות זמינות במרחק לחיצה נמצאות בתפריטים, פחות מדי מהן ניתן להעביר לקיצורי הדרך. זה המקרה עם ביטול הסטייה מנתיב למשל, שבכבישי פורטוגל הצרים פשוט לא הייתה ברירה אלא לנתק אותה. מסך המולטימדיה עצמו גדול, 14.6 אינץ', עם רזולוציה מעולה, אבל יותר מדי פעמים היה איטי להגיב ודרש אתחול. לטענתם המערכת עדיין בשלבי כיול אחרונים ותעודכן גם בהמשך מרחוק.

איוויז U6. אתר יצרן
בורר ההילוכים בדמות מצערת המטוס. אבל שינוי מצבי הנהיגה באמצעות סיבוב שלו כמו ידי גז באופנוע/אתר יצרן

המושבים הקדמיים נדיבי המידות נוחים מאוד, ולמרבה ההפתעה, למרות הגודל שלהם עדיין מאפשרים מרווח מצוין מאחור. יש פה ניצול חכם של 280 הס"מ בבסיס הגלגלים שהם הרבה פחות ממה שמציעים מתחרים כמו יונדאי איוניק 5 על 300 הס"מ שם. בניגוד לאחיו המהוגן יותר למראה ה-U5, המושבים פה לא מתקפלים ליצירת רצפה שטוחה.

תא מטען: הוא קודם כל גדול מאוד, 472 ליטרים שגם מסודרים בצורה נוחה מאוד להעמסה ושימוש. הנפח הרשמי לא מספר את הסיפור האמיתי של השימושיות וקלות ההטענה. מה שכן היה תמוה מאוד זו הבחירה של היצרנית להביא אותו לשוק בלי רכיב אלמנטרי כמו מדף לתא המטען.

התוצאה היא בעיה קשה מאוד שם מאחורה, 1. כל החפצים שתשאירו ברכב חשופים כמו בווטרינה של חלון ראווה לפורץ חמדן או סתם לשמש ישירה. 2. גם מתוך הרכב החלל המשותף הזה גובה מחיר במערכת מיזוג שצריכה להשתלט על יותר נפח ועוד כזה שמקבל שמש ישירה, 3. בידוד הרעשים למושב האחורי נפגע משמעותית.

איוויז U6. קינן כהן
מרווח מצוין במושב האחורי/קינן כהן

אבזור: ה-U6 מגיע ברמת גימור אחת, היא גבוהה מאוד וכוללת ידיות דלתות נשלפות, תאורת לד מלאה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים נסתרים במרכז הקונסולה ויציאות למושב האחורי, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, מערכת עם קישוריות אנדרואיד ואפל תומכת עברית, גג שמש פנורמי (ללא כיסוי), דלת תא מטען חשמלית ועוד.

אבזור בטיחות: מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת" והתרעה על פתיחת דלת כשהנתיב לא פנוי, זיהוי תמרורים, התרעת תנועה חוצה מאחור ועוד. נציין כי תפקוד בקרות הסטייה מנתיב שפותחו על ידי קונטיננטל ומובילאיי, דורשות בהחלט ליטוש נוסף ונמצאו כהיסטריות לפרקים ולא מדויקות באחרים. ה-U6 לא נבחן עדיין על ידי היורואנקאפ וה-U5 עליו הוא מבוסס קיבל בעבר ציון בינוני של 3 מתוך 5 כוכבים בלבד.

איוויז U6. אתר יצרן
תא המטען גדול מאוד, אבל בלט בחסרונות מדף חפצים/אתר יצרן

ביצועים: ההנעה של ה-U6 נעשית על ידי מנוע יחיד המחובר לגלגלים הקדמיים ומספק 214 כ"ס. זהו מנוע חדש, מפיתוח וייצור של אייוייז, בניגוד לזה של ה-U5 שמתוצרת בוש. הם מאוד גאים בהפחתת הרעשים שלו ובכך שהוא עושה שימוש במערכת ניהול חום מתקדמת המנצלת את החום שיוצר המנוע לחימום תא הנוסעים בעת הצורך. בפועל מקבלים פה רכב עם ביצועים טובים, 6.9 שניות ל-100 שמעניקות תחושה של זריזות. באופן טבעי הוא נמרץ ביותר במצב הספורט ומרוסן משמעותית במצב הנהיגה החסכוני, כך או כך עקיפות במהירויות ביניים וכבישים הרריים שבו נהגנו בוצעו בצורה טובה מאוד, נחכה לחוות אותו בתנאים מקומיים.

איוויז U6. אתר יצרן
יש לו זוויות מחמיאות יותר כאלו שמחמיאות פחות/אתר יצרן

טווח, טעינה: הדברים אמורים גם בנוגע לצריכת החשמל והטווח המדויקים. בנסיעות השקה לא ממש אפשר לגזור משמעויות לטווח כאן בתנאים מקומיים, אבל פטור ללא כלום אי אפשר. הצריכה החשמלית נעה בין 15.1 קוט"ש ל-100 ק"מ בנהיגה רגועה ושימוש מוגבר בבלימה הרגנרטיבית ועד 19.1 קוט"ש אחרי כמה פרקי נהיגה מהירה ותאוצות. המשמעות (המסויגת) היא טווח של בין 417 ק"מ מצוינים וגבוהים מזה המוצהר ועד 330 ק"מ בנהיגה נמרצת.

ל-U6 אפשרות לטעינה מהירה DC של עד 90 קוט"ש שתביא את סוללת 63 הקוט"ש מ-20 ל-80 אחוזים ב-35 דקות וטעינה מלאה משקע ביתי ב-7 שעות.

איוויז U6. קינן כהן
יתמודד בשוק המקומי מול מתחרים בעלי וותק, מוניטין ושם מוכר בהרבה/קינן כהן

נוחות והתנהגות: הפלטפורמה הייעודית של איוויז שנקראת MAS יחד עם שימוש בסוללות קלות יחסית של CATL מביאות לעצירת המשקל של ה-U6 על 1,790 ק"ג, זה לא הרבה למכונית חשמלית לא קטנה. זה גם בא לידי ביטוי באופן בו הוא נוסע ופונה. אין לו את התחושה של רכב כבד שנאבק בהעברות משקל בכניסה לפנייה או שינוי כיוון. ההגה מהיר להגיב ומדויק מאוד, האחיזה מצוינת והוא נוסך הרבה בטחון גם כאשר זה כביש מפותל ולא מוכר.

מי שהפתיעו גם כן הם הבולמים שלו, על חישוקי 20 אינץ' בחתך 45 הציפיות הן נמוכות. ועדיין, גילינו נוחות נסיעה טובה מאוד על מרבית השיבושים. בידוד הרעשים טוב מלפנים עד 130 קמ"ש אז נכנסת שריקת רוח קלה, היושבים מאחור ישמעו היטב את רעשי הכביש בשל אותו מדף חסר בתא המטען.

איוויס U6. אתר יצרן
תצוגה מפוצלת, בין לוח מחוונים דיגיטלי קטן למסך מולטימדיה ענק/אתר יצרן

השורה התחתונה

קשה לא להתרשם מהדרך שעשתה איווייז, מיצרנית שהוקמה ב-2017 והשיקה דגם ראשון ב-2019, עבור ל-U6, דגם שני שלה שהוצג במאי 2021 תוך כדי קורונה, סגרים, משברי שבבים ועוד, ומביטה קדימה על הדגם הבא שלה שיהיה אח קטן ל-U5 ואחד אחריו, ה-U7 שיהיה בעל 7 מושבים.

לגופו של U6 הוא בהחלט תוספת חשובה להיצע של איוויז, לא כי הוא למעשה מכפיל את היצע הדגמים, אלא בעיקר כי הוא מכניס אותו לנישה בה הוא כבר מצליח למצב את עצמו מול מתחרים אירופים, יפנים וקוריאנים ולזוז קליק או שניים מהמותגים הסיניים בהיבט של הנדסת אנוש, איכות חומרים, טכנולוגיה, נוחות והתנהגות.

איוויז U6. אתר יצרן
בעתיד יצטרפו אליו אח קטן וקרוסאובר 7 מושבים/אתר יצרן

הבעיה שלו היא שיחד עם התזוזה הזו הוא גם מדביק לשמשה שלו תג מחיר של 220 אלף שקל, כלומר ממש בול מול כלים סופר מוערכים כמו איוניק 5, כאלו מבתים מוכרים ובעלי מוניטין כמו טויוטה עם ה-bZ4X, סקודה אניאק קופה וכמובן השוס הנוכחי בשוק הקרוסאוברים החשמליים טסלה מודל Y הבסיסית ב-224 אלף שקל.

בניגוד לכניסה המרשימה של ה-U5 לפני שנתיים במחירים שהיו דומים או נמוכים ממתחרים מקבילים מונעי בנזין כמו ספורטאז' וטוסון, כאן ה-U6 כבר לא משחק על קלף המחיר, ולמרות העליה המשמעותית והזינוק ברמת המוצר - כאשר הוא ינחת פה ביוני הוא יצטרך להישען בעיקר על לקוחות איוויז הקיימים שרוצים להתקדם לכלי מהודר ועשוי טוב יותר מה-U5 ומאלו שמספיק פתוחים לעיצוב הפנימי והחיצוני שלו, מלאכת השכנוע של קהלים רחבים יותר כבר מאוד מאתגרת.

הכותב היה אורח איווייז בפורטוגל

עוד בוואלה!

איווייז U6: החשמלית הכי יפה שהגיעה לארץ

לכתבה המלאה

על הצד הטכני: איוויז U6

מנוע, הנעה: חשמלי, קדמית
הספק/מומנט: 32.1/214
תיבת הילוכים: הילוך יחיד, יחס ישיר

מידות:
אורך (מ'):
4.8
רוחב (מ'): 1.9
גובה (מ'): 1.6
בסיס גלגלים (מ'): 280
תא מטען (ליטרים): 472

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
6.9
מהירות מירבית (קמ"ש): 160
טווח: 405 ק"מ (מוצהר יצרן), 330-417 ק"מ (התרשמות נהיגה)

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי:
טרם בוצע
בטיחות אקטיבית: בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, התרעת רכב ב"שטח מת", התרעה מפתיחת דלת לנתיב לא פנוי, זיהוי תנועה חוצה מאחור

זיהום אוויר: 1/15
אחריות: 5 שנים/ 150 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים/150 אלף ק"מ לסוללה והמנוע

מתחרים:
יונדאי איוניק 5, סקודה אניאק קופה, טיוטה bZ4X, פולקסווגן ID.4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully