וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו קרוסטרק החדש בישראל: סוף עידן הסובארו 1,600 סמ"ק

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 8:54

עדיין על בסיס האימפרזה, עדיין בתצורת ההאצ'בק הקומפקטית, אבל מעתה רק עם מנוע 2 ליטר ועם חבילת בטיחות מורחבת. המחיר: החל מ-160 אלף שקל

סובארו קרוסטרק. אתר יצרן
הקרוסאובר היחיד שלא מפחד מבוץ/אתר יצרן

תם עידן, סובארו, היצרנית היפנית שפחות או יותר הכירה לעמישראל את נפח המנוע המיתולוגי 1,600 סמ"ק גורעת את גרסת המנוע הזו מההיצע שלה ונותרת רק עם מנוע ה-2,000 סמ"ק ב-XV. וגם אל תקראו לו כך יותר, כי מעתה הכינוי המסחרי שמוצמד לו הוא קרוסטרק בלבד - ביישור קו עם השוק האמריקני, שם שעד עכשיו נשמר לחלק מגרסאות האבזור של הדגם היוצא. מה שלא מיישר קו איתם הוא שיווק מנוע ה-2.5 ליטרים החזק בן 182 כ"ס, שיישאר בארה"ב ולא יגיע אלינו.

נתחיל עם מה שנותר על כנו, וזו הפלטפורמה של המכונית שעדיין מתבססת על ה-XV שהוצג ב-2017 אבל עודכן במספר פעימות במהלך השנים, ושבעצמו מתבסס על האימפרזה. מי שעוד ימשיך לשרת את הקרוסטרק הוא מנוע ה-2 ליטר האטמוספרי בתצורת בוקסר. הוא מפיק 152 כ"ס ו-20 קג"מ ודרך תיבת הילוכים רציפה יניע את כל ארבעת הגלגלים עם בקרת המשיכה המוצלחת של היצרנית ה- X-MODE. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.5 שניות והמהירות המירבית היא 198 קמ"ש.

סובארו קרוסטרק. אתר יצרן
מסך גדול, רק ברמות הגימור הגבוהות/אתר יצרן

גם במימדים החיצוניים אין שינוי של ממש, 4.48 מטר לאורך, 1.8 מטר לרוחב, גובה של 1.6 מטר ובסיס גלגלים צנוע במונחי משפחתיות מודרניות של 2.67 מטר. מרווח הגחון נותר מכובד מאוד ועומד על 22 ס"מ, זוויות הגישה והנטישה הן 18 ו-30.1 מעלות בהתאמה.

טיילי השטח ישמחו לשמוע שסובארו עומדת בפרץ ושמרה על מידות צמיגים ראויות עם חתך 60 על חישוק 17 אינץ'. במפרט הטכני מצוין כי נפח המנוע עומד על 564 ליטר מרשימים, אבל למי שרץ להטעין את כל ציוד הקמפינג נגיד לעצור לרגע, הצמיחה מכ-300 ליטרים עד כה לנתון הזה לא נובעת מפטנט חדש לאחסון מטען, אלא משיטת חישוב שונה של הנפח: לפי התקן האמריקני, המודד עד גובה התקרה ולא גב המושבים האחוריים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
סובארו קרוסטרק. אתר יצרן
זוויות גישה ונטישה של 18 ו-30.1 מעלות בהתאמה/אתר יצרן

השינויים המשמעותיים יותר בדגם נרשמים בתחום מערכות הבטיחות, שם מערך המצלמות EyeSight מקבל מצלמה שלישית עם זווית רחבה יותר מבעבר. היא תציע בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב (התרעה בלבד עד כה), בלימה אוטומטית, התרעת אי שמירת מרחק - כל זה בגרסת הבסיס, עבור התרעת רכב ב"שטח מת" והתרעת תנועה חוצה מאחור תצטרכו ללכת על שתי רמות הגימור הבכירות יותר.

בכלל, פערי האבזור בין הגרסאות השונות הופכות את גרסת הבסיס (טורינג) ללא אטרקטיבית במיוחד כאשר מפרקים את מה שהיא מחסירה - כיוון מרחק להגה, שליטה על ההילוכים, ציפוי עור להגה וידית ההילוכים, שליטה על התיבה מההגה, שקע USB יחידי (זוג מלפנים וזוג מאחור ברמות הגימור הגבוהות), ידיות בצבע הרכב, כניסה ללא מפתח וגם תצוגת מולטימדיה ושליטה שמפוצלת לשני מסכי 7 אינץ' (11.6 אינ' אנכי ברמות הגימור הגבוהות), עם תאימות למכשירי אנדרואיד ואפל.

ברמת הגימור האמצעית "לקשרי" נוספים גם משענת יד למושבים האחוריים, פנסי ערפל, ידיות דלתות בצבע הרכב ומסגרת גריל באפור מט, מערכת שמע עם 6 רמקולים (במקום 4). רמת הגימור הגבוהה "אקזקיוטיב" כוללת חלון שמש וכיוון חשמלי למושב הנהג.

סובארו קרוסטרק. אתר יצרן
22 ס"מ במרווח הגחון/אתר יצרן

עם גריעת גרסת ה-1.6 ליטר שמחירה עמד על 145 אלף שקל מתייקרת באופן טבעי מדרגת הכניסה לקרוסטרק. ועומדת על 160 אלף שקל לרמת הגימור טורינג, 170 אלף שקל לרמת הגימור לקשרי ועד 180 אלף שקל לרמת הגימור אקזקיוטיב. זה מצד אחד אומר שגרסת הכניסה לא התייקרה ביחס ל-XV היוצא (שעלה עד דצמבר 2022 156 אלף שקל) מצד שני, ברמת הגימור הגבוהה יותר הוא כבר מציג את המחיר של גרסת הכניסה של הפורסטר.

הקרוסטרק, כמו ה-XV לפניו לא ניצב מול תחרות ישירה בשוק המקומי. למקבילים שלו מבחינת מימדים אין את יכולות השטח שלו ולדאצ'יה דאסטר שמציע הנעה כפולה ויכולות שטח אין תיבת הילוכים אוטומטית ופער משמעותי בגזרת הבטיחות, האחריות (5 שנים בסובארו, בעבר כסטנדרט, כיום בתוספת תשלום של 2,925 שקל) והאבזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully