וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפתעה של וולוו: רכב כביש-שטח חשמלי

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 19:49

בתוך תיק העיתונות של וולוו EX30 החדש הסתתרה הפתעה: הבטחה של וולוו להשיק ב-2024 גרסת קרוס קאנטרי מדליקה לרכב. זה מה שאפשר לספר עליה

וולוו EX30 קרוס קאונטרי. אתר יצרן
מיגונים ומרווח גחון, מה עוד מצפה ב-EX30 קרוס קאונטרי?/אתר יצרן

למי שלא נחשף לתענוג המפוקפק של הודעות יצרן לעיתונות, הנה הצצה קטנה, מדובר במסמכים בני מאות מילים, רבות מהן תיאורים כלליים של ההשראה ששאבו המהנדסים מהצורות שמפסלת הרוח בחולות הדיונות כדי לעצב את פאנל הצד של הדלת. או איך תפיחה בצד מכסה המנוע מעניקה למכונית "יציבה של חיית טרף העומדת להסתער" ואלו רק שתי דוגמאות, דווקא לא מתיק העיתונות של הוולוו EX30, אבל הן מעבירות את המסר.

אבל אז לאורך המלל, פתאום נתקלים באיזו פסקה נחבאת ודווקא היא משכה את תשומת ליבנו. והיא מספרת על גרסת קרוס קאונטרי לוולוו EX30. וזה מעניין, וזו הסיבה למה.

וולוו EX30 קרוס קאונטרי. אתר יצרן
יגיע גם עם חישוק קטן יותר וצמיג קשוח יותר/אתר יצרן

תת הז'אנר של גרסאות הקרוס קאונטרי בוולוו לא הומצא על ידה. תלוי כמה אחורה בהיסטוריה המוטורית אתם רוצים לצלול, אבל לפניה הייתה סובארו אאוטבק, שלפניה היו סובארו אחרות שקדמה להם ה-AMC איגל ועוד.

הרעיון הוא פשוט, לקחת מרכב סטיישן שימושי, להגביה אותו ולהצמיד לו הנעה כפולה והנה לכם רכב טיולים פנטסטי עם יכולות שבילים קלות בסופי שבוע ומכונית שלא דורשת פשרות יותר מדי גדולות ביום יום כמו ברכבי שטח. למי שגרו באיזורים מושלגים, היא בכלל הייתה ברכה בשל ההנעה הכפולה והיכולת להוריד את הכוח לקרקע ביעילות.

בוולוו הסיפור הזה התחיל בשנת 1997 עם הדור הראשון של ה-V70 קרוס קאונטרי שכונתה גם XC. הנעה כפולה, קצת יותר מרווח גחון עם 16.6 ס"מ (שלא נשמע הרבה, אבל היה יותר מהדגם הרגיל). ומשם זה המשיך לדור השני ב-2007. ואז ל-V90 (גרסת הסטיישן של ה-S90) וגם הופיע ב-V40 הקומפקטית וב-V60 המשפחתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
וולוו EX30 קרוס קאונטרי. אתר יצרן
עם הגגון כנראה הוא לא יגיע מהמפעל/אתר יצרן

אז מה קורה ב-EX30? ובכן, החל מהשנה הבאה הדגם יגיע בגרסת הקרוס קאונטרי. הבסיס הוא כמובל ה-EX30, אבל כאן יהיו לו כמה שינויים כמו מרווח גחון מוגדל, אפשרות לקבל אותו עם חישוקי 18 אינץ' עם צמיגים מוטים שטח או צמיגי 19 אינץ' רגילים. בגחון שלו מלפנים, בחלק התחתון של הדפנות ומאחור יש פאנלים קשיחים למיגון מעבר לאלו גם כמה קישוטים קטנים כמו דגלי שוודיה וסממני שטח אחרים.

ההזמנות לגרסה זו יתחילו להתקבל בראשית 2024 כאשר הייצור עצמו יהיה בהמשך השנה. אמנם מוקדם מאוד לומר אם זה יגיע גם לפה, אבל יבואנית וולוו לישראל ידעה להציע פה בעבר את הגרסאות האלו וככל שמדובר בקרוס קאונטרי הנוכחית על בסיס ה-V60 היא גם נמכרת לא רע ביחס לסטיישן לא זולה.

וולוו גם טרם חשפה מחיר לגרסת החשמל-שטח. ה-EX30 הבסיסי יעלה באירופה 36,500 יורו. גרסאות הקרוס קאנטרי בדגמים אחרים של וולוו יקרות בכ-25% מדגמי הבסיס. אם יישמר הפער גם בישראל, יהיה ה-EX30 קרוס קאנטרי זול משמעותית מטויוטה bZ4x עם הנעה כפולה, שעולה כיום 250 אלף שקל.

וולוו EX30 קרוס קאונטרי. אתר יצרן
יוצר מעין תת קטגוריה חדשה/אתר יצרן

אולי אנחנו רצים קדימה בפנטזיות לפני העגלה, אבל אם וולוו אכן ישמרו על קרבה לרעיון שהם הציגו פה. יש סיכוי לא רע שהם יוצרים פה מעין תת-קטגוריה יש מאין. סוג של סובארו קרוסטרק (אם כי קטן יותר), אבל חשמלי ועם ניחוח פרימיומי יותר.

יכול להיות שלוולוו תהייה פה רגל ראשונה בדלת בחוויית נהיגת שטח חשמלית, שטעימה ממנה קיבלנו בטויוטה bZ4X כפול ההנעה חווית שטח קלה ופשוטה שלא במפלצות כמו האמר EV, ריוויאן או פורד F150 לייטנינג ודומיהם שמחירם גבוה, ופגיעתם רעה יותר מאשר מכונית בנזין מקבילות בשל השימוש הרב בחומרים לבניית הסוללות שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully