וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו קרוסטרק: אפילו השם לא באמת חדש

עודכן לאחרונה: 9.6.2023 / 0:28

רשמית מדובר בדור השלישי לג'יפון היפני, אחד האחרונים שבאמת מציע יכולת שבילים ראויה. מעשית מדובר במתיחת פנים לדור שני. למי הוא מתאים, למי כדאי לוותר ומה יפתיע את בעלי ה-XV הוותיקים

סובארו קרוסטרק. אודי עציון, מערכת וואלה!
למרות שינוי השם, החזית והאחוריים החדשים, אף אחד לא יחשוב שמדובר בדגם חדש/מערכת וואלה!, אודי עציון

מחיר (בסיס/מבחן): 160 אלף שקל / 180 אלף שקל
מתחרים: דאצ'יה דאסטר
אהבנו: נוחות, יכולת שטח, התנהגות, אופי
לא אהבנו: צריכת דלק, תא מטען
ציון: 9/10 עבור קהל היעד, 7/10 לשאר

גילוי נאות: אני סובארואיד. הרכב המשפחתי שלנו הוא XV, אחד 2,000 סמ"ק בן שנתיים, שהחליף אחד ותיק יותר עם מנוע 1,600 סמ"ק. כך שכאשר החלו לצוץ הדיווחים על "דור חדש" לקרוסאובר היפני התמלאתי סקרנות, וגם חשש מהתיישנות בן לילה של האוטו שלנו. ואז, כשפורסמו התמונות הרשמיות החששות נעלמו. אפשר להגיד עליו הרבה דברים, ותיכף אנסה, אבל חדש הוא לא. אותה פלטפורמה, אותו מנוע בוקסר 2 ליטר, אותה מכונית. אפילו השם לא ממש חדש: בארה"ב ה-XV נקרא קרוסטרק כבר שנים, וככה גם מצוין על הדופן האחורית של האוטו שלנו: XV קרוסטרק. אז עכשיו נשמט השם XV. חתיכת שינוי.

סובארו נמצאת אמנם בבעלות חלקית של טויוטה, אבל מתאצת לשמור על עצמאות. ולא קל ליצרן קטן, פחות ממיליון מכוניות בשנה, לממן כיום את המעבר לרכב חשמלי, ולהמשיך במקביל לעדכן את דגמי הבנזין לתקופה שכולם יימכרו אלה לצד אלה. היפנים כבר הודיעו שישיקו עד 2026 שלושה דגמים חשמליים חדשים לגמרי, לא כולל הסולטרה שכבר נמכר בארה"ב ובאירופה, ומהווה דגם תאום לטויוטה bZ4x. וכשנדרשות השקעות עצומות בחישמול, לא נשאר הרבה לחידוש דגמי הבנזין שצריכים להימכר בינתיים ולממן את המעבר.

האם הקרוסטרק החדש יכול לעמוד במשימה?

סובארו קרוסטרק. אודי עציון, מערכת וואלה!
הכנפיים האחוריות הפכו תפוחות עוד יותר/מערכת וואלה!, אודי עציון

עיצוב: הדרך הכי זולה לגרום לרכב להיראות חדש היא לעדכן את החזית והאחוריים שלו, וזה בדיוק מה שבחרו בסובארו לעשות, כולל שינוי קל באזור הדלת האחורית, ובתי הגלגל. התוצאה היא עיצוב שקצת התרענן, אבל אף אחד לא יחשוב שמדובר ברכב חדש באמת.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
סובארו קרוסטרק. אודי עציון, מערכת וואלה!
מסך המולטימדיה 11.6 אינץ' הוא שדרוג נאה, אבל רק ברמות האבזור הגבוהות/מערכת וואלה!, אודי עציון

תא נוסעים: כשנכנסים פנימה בולט מייד השינוי בסביבת הנהג, עם מסך המולטימדיה בגודל 11.6 אינץ' המוגדל. רק שזה קיים רק בשתי רמות האבזור הגבוהות, הבסיסית מקבלת במקומו שני מסכי 7 אינץ' קטנים שמשאירים הרבה פלסטיק מסביב. יש שדרוג מסוים בחומרים, אבל הקרוסטרק מפסיד פה אפילו לספורטאז' ולטוסון. תפעול בקרת האקלים עבר למסך המגע, בהצלחה לעשות שם משהו בזמן שהרכב מקפץ בשטח. כמו ב-XV של השנים האחרונות, גם הקרוסטרק מגיע בתקינה אמריקאית, מה שאומר מראות צד קטנות מדי בשדה הראייה, ושאינן מתקפלות חשמלית.

מה שכן, כל מי שהחזיק בסובארו ישמח לשמוע שהיפנים נפטרו מידית הפתיחה המעצבנת למכל הדלק, שממתינה בעורמה ברצפת אזור הנהג לרגע שתצא מהאוטו תגיע למשאבת הדלק ואז תגלה שהמכל נעול כי לא הרמת אותה. אז עכשיו נעילת מכל הדלק משולבת בנעילה המרכזית. טוב מאוד, כי תפתחו אותו עוד הרבה.

סובארו קרוסטרק. אודי עציון, מערכת וואלה!
המרווח עדיין צנום, בעיקר לרגליים וברוחב המושב האחורי/מערכת וואלה!, אודי עציון

מרווח: ללא שינוי כממעט בממדים, שעומדים על, 4.48 מטר לאורך (1.5+ ס"מ), 1.8 מטר לרוחב, גובה של 1.6 מטר (1.5- ס"מ) גלגלים צנוע של 2.67 מטר (+חצי ס"מ), גם תא הנוסעים לא הפך מרווח יותר. מלפנים עוד בסדר, אבל מאחור מרווח הרגליים צנוע, וכך גם רוחב המושב. באף אחת מהגרסאות אין עדיין יציאת מזגן למושב האחורי, ורק בשתי היקרות יותר יש שקעי USB. אבל הגובה מקל על הכניסה והיציאה.

סובארו קרוסטרק. אודי עציון, מערכת וואלה!
נתוני הפרוספקט הישראלי מטעים: תא המטען הוקטן ולא הוגדל. וזה לא שהוא היה סטיישני קודם/מערכת וואלה!, אודי עציון

תא המטען: הבגאז' היה תמיד נקודת תורפה ב-XV, אצלנו בבית הוא מתוגבר בכל נסיעה לחופשה משפחתית בצ'ימיגג - לפחות פסי גגון יש. אבל הפעם המפרט שמציג היבואן רק מחמיר את המצב, עם הצגת נתון נפח של 564 ליטר, עד הגג, בנימוק שכך הוא מופיע בתקינה האמריקאית. אבל הפלא ופלא, באתר של סובארו USA מצוין שיש לו נפח של 19.9 קיוביק אינץ' עד גובה המושבים, כאשר ל-XV היו 20.8. ובליטרים: נפח תא המטען קטן מ-341 ל-326 ליטר, שממש לא מספיקים לשימוש משפחתי. לפחות יש גלגל רזרבי ולא תאמינו - 2 מחזיקי כוסות בתא המטען. אולי בסובארו מצפים שתצאו לטיולי שטח ללא מטען, ואז תשמשו בו כמושב כדי לשתות קפה ולצפות אל האופק.

סובארו קרוסטרק. אודי עציון, מערכת וואלה!
יציאות USB יש במושב האחורי רק ברמות הגימור הגבוהות. יציאת מזגן אין באף אחת/מערכת וואלה!, אודי עציון

אבזור: גרסת הבסיס טורינג (160 אלף שקל) מגיעה עם הגה פלסטיק, שקע USB יחיד בכל הרכב, ועם המסכים הקטנים (במקום אחד עם 6.5 אינץ' ב-XV הבסיסי), וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הלקשרי (170 אלף שקל) מוסיפה מפתח חכם, ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים, מנופי שליטה מההגה, פנסי ערפל, ידיות דלתות בצבע הרכב ומסגרת גריל באפור מט, מערכת שמע עם 6 רמקולים (במקום 4). רמת הגימור הגבוהה אקזקיוטיב (180 אלף שקל) כוללת חלון שמש וכיוון חשמלי למושב הנהג בלבד.

בטיחות: מערך מצלמות ה-EyeSight מקבל מצלמה שלישית עם זווית רחבה יותר. לכל הגרסאות יש בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית והתרעת אי שמירת מרחק. עבור התרעת רכב ב"שטח מת" והתרעת תנועה חוצה מאחור תצטרכו ללכת על שתי רמות הגימור הבכירות יותר. יש גם 8 כריות אוויר במקום 7.

סובארו קרוסטרק. אודי עציון, מערכת וואלה!
אין יותר 1,600 סמ"ק אפילו לא כאופציה. ל-2,000 ביצועים סבירים, אבל הוא רועש וצמא לדלק/מערכת וואלה!, אודי עציון

ביצועים: הקרוסטרק נוטש את מנוע ה-1,600 סמ"ק הבסיסי שהוצע עד כה בזכות טפטוף של הגרסה האירופית, וכיום מוצע רק מנוע ה-2 ליטר המוכר, עם 152 כ"ס, תיבה אוטומטית רציפה והנעה כפולה קבועה.

הביצועים נאותים, אבל מורגש שמדובר באחד ממנועי בנזין האחרונים ללא טורבו. מנוע שביחד עם התיבה הרציפה רועש בהאצות ותחת מאמץ. התיבה הרציפה נעימה יותר מבעבר אבל עדיין לא מצליחה לחלץ מסובארו צריכת דלק חסכונית. ימי המבחן, שכללו נהיגות בין עירוניות, שטח ועיר, הסתיימו עם 10.1 ק"מ לליטר. לפי הנתונים הרשמיים הקרוסטרק חסכוני בכ-4% מה-XV, אבל השיפור הזה הוא לעג לרש. מי מציג ב-2023 רכב חדש ללא הנעה היברידית אפילו מתונה? טוב שכחתי, לא מדובר ברכב חדש.

התנהגות הכביש נותרה טובה מהממוצע. זו לא רק נוחות הנסיעה הטובה, שבכביש מסייעת מאוד עם פסי האטה, אלא גם אחיזת הכביש הגבוהה ומינימום של נטיית גוף בסיבובים. גם הנסיעה עצמה שקטה יותר מבעבר.

סובארו קרוסטרק. אודי עציון, מערכת וואלה!
עדיין חסר תחרות בשטח במחיר שלו. אלא אם דאצ'יה דאסטר החדש יפתיע ב-4x4 אוטומטי, ועוד היברידי/מערכת וואלה!, אודי עציון

וזאת רק הכנה לשטח. המספרים כמעט זהים: אותו מרווח גחון כבעבר (22 ס"מ), אותה זווית גישה בעייתית בגלל החרטום הארוך (18 ס"מ) ושיפור קל בזווית הנטישה (30 ס"מ, 2+). ביחד עם מערכת ה-X מוד המשנה את פעולתן של בקרת והמשיכה, הקרוסטרק מתגבר טוב יחסית על הצלבות צירים ומקל מאוד גם על נהג ממוצע לשמור על קצב אחיד גם בשבילים משובשים. ביחד עם בקרת הירידה במדרון שמספקת ה-X מוד, הקרוסטרק נשאר קרוסאובר בעל יכולת שבילים טובה מאוד, בטח יחסית למחיר.

סובארו קרוסטרק. אודי עציון, מערכת וואלה!
נכס למשפחה המטיילת, אבל החמצה עבור השאר/מערכת וואלה!, אודי עציון

השורה התחתונה: הקרוסטרק הצליח לשמח ולאכזב אותי בו זמנית. סובארו לא קלקלה אותו, והוא נותר רכב משפחתי נדיר, נטול הצטעצעות, עם יכולות ייחודיות והרבה אופי.

מצד שני אלה הדברים שאומרים על דגמים מתיישנים אך כריזמטיים. ולא בטוח שה-4x4 של סובארו מספיק ייחודי כמו סוזוקי ג'ימני וג'יפ רנגלר כדי שנסלח לו על חסרונותיו. סובארו לא טיפלה באף אחד מהחסרונות הבולטים שלו: לא בצריכת הדלק הגבוהה יותר מכל קרוסאובר אחר במחיר שלו, לא בתא המטען הקטן, ולא במנוע המיושן, בזמן שהמחיר המשיך להתייקר. הקרוסטרק ימשיך להיות בעל ערך רב למשפחה המטיילת, אבל קשה להצדיק בחירה בו לאחרים על פני טוסון, ספורטאז' וטויוטה קורולה קרוס.

ובשנה הבאה יושק דאצ'יה דאסטר חדש לחלוטין, שימשיך להציע גרסת 4x4 עם יכולות דומות. אם דאצ'יה תשכיל לשלב אותה עם הגרסה ההיברידית-אוטומטית הצפויה, לקרוסטרק תהיה בעיה. ככה זה, מי שלא הולך קדימה, נשאר מאחור.

סובארו קרוסטארק: תעודת זהות

מנוע, הנעה: בנזין, כפולה
נפח: 1,995 סמ"ק
הספק (כ"ס): 152
מומנט/סל"ד (קג"מ): 20
תיבת הילוכים: אוטומטית, רציפה

מידות:
אורך (מ'):
4.48
רוחב (מ'): 1.80
גובה (מ'): 1.60
בסיס גלגלים (מ'): 2.67
תא מטען (ליטר): 326*
*נתון יצרן

שטח:
זוויות גישה/נטישה
: 30.1/18
מרווח גחון (ס"מ): 22

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 10.5
מהירות מירבית (קמ"ש): 198
צריכת דלק (יצרן): 13.5 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 10.1 ק"מ לליטר

בטיחות:
לא נבחן במבחן הריסוק האירופי.
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת סטייה מנתיב, אור גבוה אוטומטי בגרסת הבסיס. הגרסאות המאובזרות מוסיפות התרעה על רכב בשטח מת

זיהום אוויר:
קבוצה 14 מ-15

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ לרכב. הארכת אחריות ל-5 שנים או 150 אלף ק"מ בתוספת 2,925 שקל

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully