וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשעה מלאה לשוטרת מאשדוד שפיברקה דוחות לנהגים

26.6.2023 / 15:08

טענות לחזיונות ומצב נפשי לא טוב, לעריכת ראיות וסתירות תמוהות בעדות ובדו"ח: בית המשפט הרשיע את השוטרת שרשמה דוחות שקריים לנהגים בפרשה שנחשפה ב"וואלה!רכב". המשטרה: התנהלות פסולה, השוטרת פוטרה

השוטרת המשקרת בניידת סמויה באשדוד. עיריית אשדוד,
העבירה שלא נעברה כפי שצולמה במצלמת האבטחה באחד המקרים/עיריית אשדוד

" אני מרשיעה את הנאשמת במיוחס לה בכתב האישום - באישומים הראשון והשני על פי הודאתה ובאישום השלישי לאחר שנקבע כי לא נותר ספק סביר באשמתה" כך, בשני משפטים קצרים וברורים סיכמה השופטת ענת חולתא מבית המשפט השלום בבאר שבע סאגה בת כחמש שנים, שבסופה הורשעה שוטרת תנועה מאשדוד במתן דוחו"ת כוזבים לנהגים, שיבוש מהלכי משפט ושימוש לרעה בכוח המשרה.

ראשיתו של הסיפור בשנת 2018 כאשר נהג שלחובתו נרשמה עבירת דיבור בנייד בנהיגה החליט להילחם על חפותו בבית המשפט. שם במהלך המשפט הוכיח עו"ד ערן דמרי כי כל הליך מתן הדו"ח היה רצוף תקלות מהותיות ושקרים בנוגע לזיהוי העבירה לכאורה ואופן מתן הדו"ח. במהלך המשפט התברר כי זה לא היה מעשה חד פעמי, אלא דפוס שחוזר על עצמו גם במקרים קודמים שבכולם זוכו הנהגים.

משטרת התנועה. ניר בן טובים, מערכת וואלה! NEWS
אכיפת תנועה (למצולמים אין קשר לעבירה)/מערכת וואלה! NEWS, ניר בן טובים

גם לאחר זיכוי הנהג וזיכוי הנהגים האחרים, למרות הפגמים שנמצאו בפעולתה, לא רק שהשוטרת הוסיפה לשרת בתפקיד - אלא הוסיפה לפברק דוחו"ת על אי עצירה במעברי חציה ועוד, אבל כאשר יותר ויותר נהגים לא הסכימו לשלם את הקנס ולהמשיך הלאה פנו לבית המשפט עלתה הדרישה לא רק להעביר אותה מתפקידים בהם היא באה במגע עם אזרחים, אלא להעביר את המקרה לחקירה של מח"ש ונקיטת פעולות משמעתיות כנגדה.

ולמרות שגם המשטרה עצמה הודתה כי: "השוטרת אכן פעלה בחוסר מקצועיות שאינו אופייני לשוטר במערך התנועה ובכלל - ולכן הוחלט לנקוט נגדה צעדים פיקודיים, להעבירה מתפקיד במערך התנועה", רק בסוף שנת 2020 מוגש כתב אישום כנגד השוטרת. גם על אף שמדובר בהפרה של נהלי המשטרה עצמה, עוד במהלך התנהלות המשפט הוסיפה השוטרת לשרת בתפקידה והיא פוטרה רק במהלכו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
השוטרת המשקרת פקודות הקבע. צילום מסך, צילום מסך
פקודות הקבע של המשטרה, למה הוסיפה לשרת גם לאחר החקירה?/צילום מסך, צילום מסך

במהלך המשפט,טענה בתחילה השוטרת ל"הגנה מהצדק" בשל הגשת כתב האישום באיחור רב, של 4.5 שנים לאחר המקרה הראשון. כמו כן טענה כי היא נרדפת על ידי המערכת ועל ידי אחד מעדי התביעה. אולם לקראת סוף המשפט, לפני כחודשיים כבר הודתה הנאשמת בשני הסעיפים הראשונים של מתן הדוחו"ת השקריים, זאת לאחר שבמהלך המשפט שוב הוכח כי מתן הדוחו"ת נעשה ללא בסיס. במהלך המשפט התעקשה השוטרת כי התנהלותה נבעה ממצב נפשי לא טוב, וכי במקרה אחר "טעיתי, אולי חיזיון, לא בכוונה תחילה".

בסופו של דבר כאמור הרשיעה השופטת את הנאשמת באישומים הראשון והשני על פי הודאתה ובשלישי לאחר שנקבע כי לא נותר ספק סביר באשמתה. כמו כן דחתה את טענותיה לגבי נסיבות העמדתה לדין.

בשלב הבא של המשפט יטענו הצדדים לעונש ויוזכר כי עם הגשת כתב האישום מצוין בו כי "קיימת אפשרות שהתביעה תעתור למאסר בפועל", בשל חומרת העבירות, אך הסבירות שזו תצא לפועל נמוכה מאוד.

עו"ד ערן דמרי. אור שמיר,
עו"ד ערן דמרי. מלווה את הפרשה מאז 2018/אור שמיר

עו"ד ערן דמרי מסר כי "הצדק נעשה והאמת יצאה לאור. לפני כ-5 שנים חשפתי את הפרשה, שמתי לי מטרה אחת: להילחם בכל כוחי עד שהדין ימוצה עם השוטרת, על כל העוול שגרמה לנהגים באשדוד, שהפכו לקורבנות וקיבלו ממנה דוחות על לא עוול בכפם. בשלבים הראשונים תיק החקירה נסגר ונלחמתי על פתיחתו בשיניים: הגשתי תלונה לנציב קבילות הציבור על שהורה לבחון את הראיות שבו. לימים, התיק נחקר ונוהל באופן מקצועי על ידי מח"ש, כתב אישום הוגש נגדה והיא פוטרה מהמשטרה.

הצדק נעשה, אולם עדיין לא נאמרה המילה האחרונה: השוטרת לכדה ברשתה קורבנות רבים שניזוקו כלכלית וספגו סנקציות תעבורתיות. בימים אלה בוחן משרדי להגיש תביעה נזיקית כנגד משטרת ישראל ושלוחיה בפרשה, על כל העוול והנזק שנגרם לנהגים שנפגעו מהשוטרת, הורשעו בבית המשפט, שלמו את הדו"חות, ספגו נקודות, ועברם התעבורתי נפגע".

ממשטרת ישראל נמסר: "עם הגשת כתב האישום לפני כשנתיים, ולאור חומרת החשדות, השוטרת פוטרה מן החיל. נדגיש כי אנו רואים בחומרה התנהלות חריגה ופסולה זו העומדת בניגוד מוחלט לנורמות ההתנהגות המצופות מכל שוטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully