וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו XM בנהיגה ראשונה: אני רוצה גם

29.6.2023 / 14:02

לקרוסאובר הבווארי החדש יש 653 כ"ס ויכולת עקרונית לנסוע 83 ק"מ על חשמל, אבל אין בו גרם צניעות, מתינות או התחשבות בסביבה. פיצוח מעציב שקולע בול לרוח הזמן

ב.מ.וו XM. אודי עציון,
מושך מבטים בכל מקום/אודי עציון

מחיר: 1.35 מיליון שקל
מתחרים: אסטון מרטין DBX, בנטלי בטייגה
אהבנו: לא מתפשר, לא מתנצל, ביצועיM, מרווח ואבזור
לא אהבנו: נוחות נסיעה
ציון: 8/10

ננסי פלוסי, שכיהנה עד לפני כמה חודשים כיו"ר בית נבחרים בוושינגטון מטעם המפלגה הדמוקרטית, נהגה לצטט את שירו את אהוד מנור, 'אין לי ארץ אחרת' שבו נתקלה באחד מביקוריה בישראל, בכל פעם שנדרשה להתייחס למשבר הפוליטי המתמשך בארה"ב.

אז אם שירה ישראלית מקבלת כיום נופך בין לאומי, אני יכול לדמיין בכיר בב.מ.וו שולף בדיון שבו אושר פרויקט ה-XM א מה שאמור להיות הבריף למוצר החדש, מאת אינג' יהודה פוליקר ואינג' יעקב גלעד (נסו לקרוא עם מבטא בווארי):

'אני רוצה הכי גדול, הכי מהר, הכי יפה/אני רוצה הכל הכי טוב, הכי הרבה/אני רואה את זה מולי, צבעוני, טבעי, על המסך שלי/אני רוצה להיות שם, אני רוצה להיות שם/אני רוצה גם, אני רוצה גם'.

בב.מ.וו מתגאים שמדובר בדגם בעצמאי הראשון של חטיבת הספורט שלה, M, מאז ה-1M ב-1978. ויכול להיות ש-M אכן ביצעה אותו, אבל את הבריף לא כתבו אנשים שעוסקים בהנאה מנהיגה ובנהיגה ספורטיבית. ה-XM נהגה בידי אנשי שיווק שמבינים היטב את רוח הזמן, כפי שהגדירו אותה פוליקר וגלעד, הוא מיוצר במפעל החברה בצפון קרוליינה, ולא במינכן. שטח המחייה שלו הוא לא בנורבורגרינג, יותר בלוס אנג'לס, בלאס וגאס ובשנגחאי.

ב.מ.וו XM. אודי עציון, מערכת וואלה
גריל כליות מרובעות. ככה תראו אותו במראה, לפני שתפנו לו את הדרך/מערכת וואלה, אודי עציון

עיצוב: עם אורך של 5.11 מטר ה-XM מגמד אפילו X5, וקרוב יותר בגודל ל-X7. קווים חדים, ישרים וקשוחים, כליות מרובעות בגריל, ופס זהב מסביב לחלונות. ה-XM לא מנסה להרשים, הוא בא כדי ללכת מכות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ב.מ.וו XM. אודי עציון, מערכת וואלה
שילוב מוצלח בין כפתורים פיזיים לשלייטה מהמסכים/מערכת וואלה, אודי עציון

סביבת הנהג דווקא נלקחה מהדגמים הקיימים של היצרן, עם מסך מולטימדיה 14.9 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ'. הכל נגיש וברור, דובר עברית, עם שילוב טוב בין כפתורים פיזיים למסך המגע בתפעול בקרת האקלים. יש גם כפתורי תפעול אדומים בולטים בהגה עצמו, לבחור את כיול המערכות מהזכרון.

המושבים הקדמיים נוחים מאוד, כוללים מסאז' ומתהדקים סביבך במעבר למצב ספורט. מאחור המרווח הוא ממש לימוזיני, והרכב אפילו מגיע עם שתי כריות שמונחות על המושב, והנוסעים מוזמנים להציב היכן שנוח להם סביב ישבנם. לנוסעים מאחור יש שליטה על טמפרטורת ועוצמת המזגן ושני שקעי USB לתא המטען שמאחור יש נפח של 527 ליטר.

ב.מ.וו XM. אודי עציון, מערכת וואלה
הכריות כלולות במחיר. בב.מ.וו מודים במגבלות הנוחות של הספסלים האחוריים/מערכת וואלה, אודי עציון

האבזור כולל חישוקי 23 אינץ' ענקים, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, מערכת חניה אוטומטית עם זיכרון ל-50 המטרים האחרונים של הנסיעה, ריפוד עור, סגירת ואקום לדלתות, טעינה אלחוטית וסטריאו של הרמן קרדון. תמורת 50 אלף שקל תוכלו לשדרג לסטריאו של באנג אונד אולפסון כמו ברכב המבחן, שכל שיחה בנייד נשמעת כאילו שאתם מקיימים אותה בקרנגי הול בניו יורק.

בטיחות? יש הכל. בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, הצרעה על רכב בשטח מת, ובלימה אוטונומית גם ברוורס.

ב.מ.וו XM. אודי עציון, מערכת וואלה
גם עם 653 כ"ס זה עדיין רכב באורך של 5.11 מטר ששוקל 2.7 טון. מהיר, אבל לא ספורטיבי/מערכת וואלה, אודי עציון

ביצועים: בגלל שה-XM הוא רכב פנאי שמושק ב-2023, ולצייד אותו בסתם מנוע V8 היה מוגזם אפילו בשבילו, הוא קיבל מערכת הנעה היברידית נטענת מסביב למנוע הבנזין השרירי, עם סוללת 29.5 קוט"ש, ומנוע חשמלי, שמספקים יחד 653 כ"ס. ואם זה לא מספיק לכם יש גם גרסת עם 784 כ"ס.

הביצועים כצפוי מצוינים, גם אם העברות ההילוכים פחות מהירות מאשר בדגמי M אחרים, כנראה כדי שיטלטלו פחות את היושבים ברכב. לכן גם צליל המנוע מותקן, כדי ש-XM מאיץ לא יישמע כמו ג'מבו קשיש ממריא.

צריכת הדלק במכוניות פלאג אין היא תמיד טריקית, תלויה באורך הנסיעה ובכמות הטעינות בדרך. אני השגתי 25 ק"מ לליטר, סבירים יחסית לגודל ולביצועים, אבל כדי להשיג טווח חשמלי אמיתי של 80 ק"מ צריך הרבה משמעת עצמית ואיפוק, לא בדיוק הדברים שהולמים את האוטו הזה. את הסוללה אגב אפשר לטעון בטעינת AC ביתית בתוך ארבע שעות.

ב.מ.וו XM. אודי עציון, מערכת וואלה
גם נוחות הנסיעה לא מתבלטת, למרות שימוש בבולמים אקטיביים/מערכת וואלה, אודי עציון

בגלל היומרות הספורטיביות, וכדי שלא לעשות בושות ברכב ששוקל 2.7 טון, כולל המפרט בולמים אדפטיביים, מוטות מייצבים אקטיביים נשלטים אלקטרונית, דיפרנציאל מוגבל החלקה ובלמים מחוזקים.
אבל גם מהנדסי חטיבה M לא יכולים לנצח את הפיזיקה. ה-XM לא עושה בושות בסיבובים, גם בזכות היגוי אחורי אקטיבי, אבל גם לא עושה חיים. זה רכב מהיר מאוד, אבל לא באמת ספורטיבי. אפילו שבמסגרת המאמצים לשיפור ההתנהגות אין כאן גג זכוכית מתבקש אך כבד, שהיה פוגע קצת במרכז הכובד. בסוף מדובר ברכב גדול וכבד, מה שלא מטיב גם עם נוחות הנסיעה.

ב.מ.וו XM. אודי עציון, מערכת וואלה
מוכר בעיקר נוכחות ואיכות. לא המוצר הקלאסי של חטיבה M/מערכת וואלה, אודי עציון

השורה התחתונה: אפילו בעידן של רכבי פנאי ספורטיביים כמו למבורגיני אורוס, אסטון מרטין DBX ובנטלי בטייגה, הב.מ.וו XM מתבלט בכוחניות שלו. במפתיע התחרות העיקרית שלו מגיע ממרצדס G-קלאס החדש, שבדור הנוכחי הפך גם כן יותר להצהרה סוציו-מוטורית, מאשר לרכב שטח קשוח ורב יכולת שהיה הדור הקודם.

ה-XM הוא לא רכב שיככב בעתיד במוזיאון ב.מ.וו במינכן, אבל הוא ידפיס ליצרן כסף לבנות מכוניות שכן יכנסו לפנתיאון. הוא מוגזם בכל היבט, הוא גם קרוסאובר וגם מאיץ כמו מכונית ספורט. הוא גם חצי חשמלי וגם נראה כאשם במשבר האקלים. אין בו גרם צניעות או אנדרסטייטמנט, וזה יהיה גם הקסם שלו עבור לא מעט לקוחות שיוכלו להרשות אותו לעצמם.

על הצד הטכני: ב.מ.וו XM

מנוע: פלאג אין. מנוע בנזין 4,395 סמ"ק, 8 צילינדרים + מנוע חשמלי
הספק/מומנט: 653 כ"ס/81.6 קג"מ
תיבת הילוכים: אוט', 8 הילוכים
סוללה: 29.5 קוט"ש
הנעה: כפולה

מידות:
אורך (מ'):
5.11 מטר
רוחב (מ'): 2.01 מטר
גובה (מ'): 1.76 מטר
בסיס גלגלים: 3.11 מטר
תא מטען: 527 ליטר

ביצועים:
0-100 קמ"ש:
4.3 שניות
מהירות מרבית: 250 קמ"ש
טווח חשמלי: 83 ק"מ
צריכת דלק משולבת (יצרן): 62.5 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 25 קמ"ל

בטיחות:
מבחן הריסוק האירופי:
לא נבחן
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי רכב בטח מת ומניעת סטייה, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully