וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב החשמליות הגדול: ג'ילי גיאומטרי C המחודשת מול BYD אטו 3

אודי עציון, קינן כהן

6.7.2023 / 12:30

BYD אטו 3 הוא הרכב הנמכר ביותר בארץ השנה. ג'ילי גיאומטרי C היה הנמכר ביותר בשנה שעברה. כעת הם נפגשים לעימות ראשון מאז מתיחת הפנים של הג'ילי, כנציגים הבולטים ביותר של שתי המהפכות בשוק הרכב שלנו: החשמלית והסינית

BYD אטו 3
ג'ילי גיאומטרי C 
מבחן השוואתי. קינן כהן, מערכת וואלה!
טסלה ממשיכה לקבל כותרות, אבל בסוף אלה החשמליות הפופולריות בישראל/מערכת וואלה!, קינן כהן

רק לפני שנתיים BYD וג'ילי היו שמות אלמוניים לרוכשי הרכב בארץ. והנה בסיכום מכירות הרכב במחצית הראשונה של 2023, ה-BYD אטו 3 מדורגת ראשונה בפער גדול עם 9,400 יחידות וג'ילי גיאומטרי C מדורגת חמישית, עם 4,500 יחידות. שתיהן מבטאות שתי מהפכות שמתחוללות כעת בשוק הרכב שלנו: אחת מכל 6 מכוניות חדשות שנמכרו השנה בארץ היו חשמליות, ואחת מכל 5 - מתוצרת סין.

הישראלים קיבלו בברכה את המותגים הסיניים החשמליים הלא מוכרים. האם זו המודעות הגוברת למשבר האקלים, או תחושת ה"לדפוק את המערכת"? לצד אפס פליטת מזהמים מהאגזוז - אבל פליטה לא קטנה מתחנות הכוח שמייצרות בארץ את רוב החשמל מפחם ומגז - החשמליות מציעות עלויות שימוש נמוכות יותר. החשמל זול מבנזין ואין עליו מס, עלויות הטיפולים נמוכות, והמדינה מעניקה להן הטבה משמעותית בזכות אגרת רישוי שנתית בסך 570 שקל בלבד, כשליש ממה שתשלמו על ג'יפוני בנזין בממדים ובמחיר של ה-BYD והג'ילי.

ג'ילי הייתה הרכב החשמלי הנמכר ביותר בארץ ב-2022, כשהייתה הראשונה שהציעה קרוסאובר חשמלי במחיר של טויוטה קורולה היברידית. אבל התחרות בשוק גדולה ופחות משנתיים אחרי הגעתה לארץ היא זוכה למתיחת פנים ראשונה, עם עדכונים קוסמטיים ובתא הנוסעים, ושיפורים קלים במערכת ההנעה ומערכות הבטיחות. האם מתיחת הפנים יכולה להחזיר אותה לראש טבלת המכירות?

BYD אטו 3
ג'ילי גיאומטרי C 
מבחן השוואתי. קינן כהן, מערכת וואלה!
ה-BYD האדומה גבוהה ורחבה יותר, מה שתורם למרווח הפנים, אבל מעלה את צריכת החשמל ומקטין את הטווח/מערכת וואלה!, קינן כהן

עיצוב: הממדים של של הגיאומטרי C והאטו 3 דומים, כאשר ה-BYD ארוך בשני ס"מ, גבוה בשלושה ס"מ רחב בארבעה ס"מ, ונראה ג'יפוני יותר. בזמן שהאטו 3 יותר ג'יפון, הג'ילי הוא יותר קרוסאובר, וקרוב יותר בגובה למשפחתיות. מתיחת הפנים העניקה לג'ילי חזית וזנב חדשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ג'ילי גיאומטרי C 480. קינן כהן, מערכת וואלה!
ג'ילי: המסך גדל ל-14.6 אינץ' והקונסלה המרכזית המרחפת בוטלה לטובת גישה משופרת לשקעי הטעינה ומחזיקי הכוסות/מערכת וואלה!, קינן כהן
BYD אטו 3. קינן כהן, מערכת וואלה!
BYD. אף אחד לא באמת צריך מסך 15.6 אינץ' וגם היכולת לסובב אותו מיותרת בחיים האמיתיים/מערכת וואלה!, קינן כהן

בתאי הנוסעים המשודרג הג'ילי התייצב בצבעי חום ובז', ה-BYD באפור ולבן עם כמה נגיעות של צבע אדום. הצביעה מעידה על החשיבה: הגיאומטרי עדיין נראה חללי ומתקדם, כולל מסך מולטימדיה גדול במסגרת מתיחת הפנים עבר בורר ההילוכים מחוגה בקונסולה המרכזית לידית סמוכה להגה, והקונסולה הצפה בוטלה חלקית, כך שמחזיקי הכוסות ושקעי ה-USB נגישים יותר.

BYD פחות קונבנציונלית, מה שמורגש בעיצוב פתחי האוורור שעלול לבלבל, במוט הילוכים דמוי מצערת של מטוס, ובמיתרים בתאי האחסון בדלתות, שיאפשרו לילדים לנגן על עצבי ההורים. אפשר לשנות את תנוחת מסך המולטימדיה הענקי לאופקי או רוחבי, תפעול קולי מתקדם יותר, ועוד צ'ופרים. יש מי שיאהב את השפע, יש מי שזה ייראה לו מצועצע.

ג'ילי גיאומטרי C פרו 480. קינן כהן, מערכת וואלה!
ג'ילי. מרווח טוב לרגליים אבל המושב צר יותר/מערכת וואלה!, קינן כהן
BYD אטו 3. קינן כהן, מערכת וואלה!
BYD. מרווח יותר והכניסה והיתירה קלות יותר בזכות הגובה. קצת יותר מצועצע/מערכת וואלה!, קינן כהן

כמו שרומזים הממדים, תנוחת הישיבה באטו 3 גבוהה משמעותית מאשר בגיאומטרי C, מה שמקל גם על הכניסה והיציאה וגם על הטיפול בפעוטות מאחור והמושבים הקדמיים שלה נוחים יותר.

המושב האחורי בג'ילי נהנה ממרווח ברכיים מעט יותר טוב והוא גם עמוק יותר, למרות שדווקא ל-BYD יש עוד 2 ס"מ בבסיס הגלגלים. אבל מרווח הראש, הרוחב והרצפה השטוחה מעניקים עדיפות בסעיף הזה ל-BYD, שיוכל להתמודד טוב יותר עם הסעת 3 פעוטות בהתקני ריסון, הודות רוחב מושב של 1.34 מטר לעומת 1.30 מטר. לשתיהן יציאות מזגן מאחור, אך לאטו יש 2 יציאות USB, אחת מכל סוג, לג'ילי יש רק אחת, מיני. וביום המבחן החם המזגן בג'ילי היה יעיל יותר, וצינן מהר יותר את תא הנוסעים.

ג'ילי גיאומטרי C 480 פרו. קינן כהן, מערכת וואלה!
ג'ילי: רק 340 ליטר, אבל יש גלגל רזרבי/מערכת וואלה!, קינן כהן
BYD אטו 3. קינן כהן, מערכת וואלה!
BYD: נפח נדיב יותר של 440 ליטר/מערכת וואלה!, קינן כהן

בתא המטען יש לאטו יתרון בנפח, 440 ליטר לעומת 340 ליטר, אבל לגיאומטרי יש יתרון חשוב בדמות גלגל רזרבי.

אבזור: שתיהן מפנקות היטב ברמות האבזור הגבוהות שנבחנו: חישוקי 18 אינץ' קלים, חלונות שמש, ריפודים דמויי עור, טעינה אלחוטית לסלולריים, מושבי נהג חשמליים, מסכי ענק למולטימדיה ולתפעול (14.6 אינץ' בג'ילי שלאחר מתיחת הפנים, 15.6 אינץ' ב-BYD בגרסת המבחן המאובזרת), ומסך 5 אינץ' צנוע כלוח מחוונים מול עיני הנהג, פנסי לד ומצלמות חנייה היקפיות.

לג'ילי יש תצוגה עילית מוצלחת, ל-BYD דלת אחורית חשמלית. רק ל-BYD יש אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, יכולת שנוספה בשבועות האחרונים גם למכוניות שכבר נוסעות בארץ באמצעות עדכונים מהאוויר (OTA), יכולת שאין לג'ילי. לגיאומטרי C אין עדיין אפל קארפיי ואנדרואיד אוטו, אבל היא לפחות מציעה אפליקציית waze המותקנת במסך המולטימדיה שלה. לשתיהן יש אפליקציות המאפשרות לעקוב מרחוק אחרי מצב הסוללה והטעינה, למשל, אבל רק ב-BYD אפשר להפעיל מרחוק את המזגן לפני שנכנסים לרכב, כמו בטסלה.

בטיחות: לשני הדגמים רמת אבזור בטיחותי גבוהה, כולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטייה מנתיב. במתיחת הפנים נוספה לג'ילי התרעה על תנועה מאחור, אבל ל-BYD יש גם בלימת חירום ברוורס, וציון של 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. הג'ילי טרם נבחן באירופה, אך קיבל 5 כוכבים במבחן הסיני המקביל.

ג'ילי גיאומטרי C פרו 480. קינן כהן, מערכת וואלה!
הג'ילי קצת יותר זריזה ומציגה יתרון גדול בטווח המעשי, כ-430 ק"מ לעומת 345 ק"מ ב-BYD/מערכת וואלה!, קינן כהן
BYD אטו 3. קינן כהן, מערכת וואלה!
ה-BYD נוחה יותר והטעינה המהירה שלה קצת יותר מהירה, וזה טוב כי תשמשו בה יותר/מערכת וואלה!, קינן כהן

ביצועים: עם נתוני הספק זהים (204 כ"ס), הביצועים של שתיהן מצוינים, טובים בהרבה משל קרוסאוברים בנזין או היברידיים באותה רמת מחיר, עם יתרון קל מאוד לג'ילי.

בקרב הטווח הג'ילי השיגה במבחן צריכה של 16 קוט"ש ל-100 ק"מ, לעומת 17.5 קוט"ש ב-BYD. אבל סוללה גדולה יותר, 70 לעומת 60.5 קוט"ש, מעניקה לג'ילי טווח ארוך יותר, כ-430 ק"מ בשיוט בין עירוני רגוע לעומת כ-345 ק"מ ב-BYD.

נתון הטווח הרשמי של הג'ילי שופר בעקבות מתיחת הפנים מ-460 ל-480 ק"מ, אחד הארוכים בקבוצת המחיר שלה. שתיהן ניתנות לטעינה מהירה, עם קצב מהיר יותר ב-BYD - 90 קילוואט בשעה לעומת 70 בג'ילי.

בעוד שהג'ילי היא מכונית בנזין שהוסבה לחשמל, ה-BYD תוכננה מראש ככזאת. ל-BYD יש אחיזה קצת יותר גבוהה מאשר לג'ילי, שסובלת מהיגוי מנותק עוד יותר. שתיהן לא מרשימות בסעיף התנהגות הכביש, ויהיו נחותות מג'יפוני בנזין מקבילים. ה-BYD מציגה נוחות נסיעה עדיפה.

BYD אטו 3
ג'ילי גיאומטרי C 
מבחן השוואתי. קינן כהן, מערכת וואלה!
מתיחת הפנים הפכה את הג'ילי לקצת יותר תחרותית, אבל ה-BYD שימושי ובטוח יותר ועדיף למשפחה/מערכת וואלה!, קינן כהן

בשורה התחתונה לג'ילי יש יתרון בעיקר בטווח ובקיומו של הגלגל הרזרבי, וגם בקיומן של גרסאות מופחתות אבזור ומוזלות, 158 אלף שקל לגרסת הבסיס עם הסוללה הגדולה לעומת 166 אלף שקל לרכב המבחן, ו-145 אלף שקל לגרסת הבסיס עם הסוללה הקטנה.

אבל הניצחון הולך ל-BYD, בזכות מרווח עדיף, שימושיות משופרת, אבזור נדיב יותצר, נוחות נסיעה עדיפה טובה וגם דאות בעניין מבחן הריסוק. האטו 3 נופל מהג'ילי בעיקר בטווח, עניין שהוא מאזן חלקית ביכולת טעינה מהירה יותר.

הוא אמנם יקר יותר, עם מחיר של 175.5 אלף שקל לרכב המבחן ו-163.5 אלף שקל לגרסת הבסיס, ללא דלת חשמלית מאחור, ללא האפשרות לטעון מכשירי חשמל ומכוניות אחרות משקע הטעינה, ועם מסך 12.8 אינץ' בלבד, אבל הוא ג'יפון עדיף ושימושי יותר למשפחה.

על הצד הטכני: ג'ילי גיאומטרי C פרו 480

מחיר (בסיס/רכב מבחן): 158 אלף שקל / 166 אלף שקל
אהבנו: טווח, מחיר, אבזור, גלגל רזרבי
לא אהבנו: רוחב מושב אחורי, נוחות, נפח תא מטען
ציון: 8/10

מנוע והנעה: חשמלי, הנעה קדמית
הספק/מומנט: 204 כ"ס, 31.6 קג"מ
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה
סוללה: 70 קוט"ש

מידות:
אורך (מ'):
4.43
רוחב (מ'): 1.83
גובה (מ'): 1.58
בסיס גלגלים (מ'): 2.70
תא מטען: 340 ליטר

ביצועים:
0-100 קמ"ש (שניות):
7
מהירות מירבית: 150 קמ"ש
טווח משולב (יצרן): 485 ק"מ
טווח משולב (מבחן): 430 ק"מ

בטיחות:
מבחן הריסוק האירופי: לא נבחן
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, התרעה על רכב בשטח מת, התרעה על התנגשות מאחור, אור גבוה אוטומטי

אחריות:
5 שנים או 150 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללה, הארכה ל-10 שנים או 200 אלף ק"מ תמורת 2,500 שקל

על הצד הטכני: BYD אטו 3 דיזיין

מחיר (בסיס/רכב מבחן): 163.5 אלף שקל / 175.5 אלף שקל
אהבנו: מרווח, נוחות, תא מטען ביצועים
לא אהבנו: טווח נסיעה, מחיר
ציון: 8.5/10

מנוע והנעה: חשמלי, הנעה קדמית
הספק/מומנט: 204 כ"ס, 31.6 קג"מ
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה
סוללה: 60.5 קוט"ש

מידות:
אורך (מ'):
4.45
רוחב (מ'): 1.87
גובה (מ'): 1.61
בסיס גלגלים (מ'): 2.72
תא מטען: 440 ליטר

ביצועים:
0-100 קמ"ש (שניות):
7.3
מהירות מירבית: 160 קמ"ש
טווח משולב (יצרן): 420 ק"מ
טווח משולב (מבחן): 345 ק"מ

בטיחות:
מבחן הריסוק האירופי:
5 מ-5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, התרעה על רכב בשטח מת, התרעה ובלימה אוטונומית על התנגשות מאחור, אור גבוה אוטומטי

אחריות:
4 שנים או 120 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים או 150 אלף ק"מ למערכת ההנעה, 8 שנים או 200 אלף ק"מ לסוללה

  • עוד באותו נושא:
  • BYD Auto
  • ג'ילי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully