וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט טסלה? פורד חותכת 10,000 דולר ממחיר ה-F-150 החשמלי

עודכן לאחרונה: 18.7.2023 / 12:10

רגע אחרי שטסלה מציגה את גרסת הייצור הראשונה של הסייברטראק, הטנדר החשמלי הראשון שלה, פורד מודיעה על קיזוז מחיר משמעותי. האם יש קשר?

פורד F-150 לייטניג. פורד,
פורד F-150 חשמלי. האם זו התחרות או רק עמידה ביעדים?/פורד

אחרי שנתיים וחצי ואפילו כמעט שלוש שנים של שיבוש בכל שרשרת הייצור של תעשיית הרכב, עם היצע מצומצם וביקוש מטורף, תנודות מחירים חריפות שתמיד הולכות בכיוון אחד - למעלה והרחק מהצרכן, נראה שמשהו מהשפיות וההתנהלות הבריאה של שוק כלי הרכב מתחיל לחלחל בחזרה.

היצע הדגמים, היקפי הייצור, הריביות המטפסות והופכות את הכסף ל"יקר" אינפלציה שגורמת ללקוחות לחשוב פעמיים ושלוש האם מכונית חדשה היא צורך או מותרות - הכל מתחיל להתכנס להתנהגות שוק בריאה, בטח בריאה יותר מזו של התקופה מאז מרץ 2020. והעדות לכך היא שובן של מלחמות המחירים, מודעות המכוניות בעסקאות 0 ק"מ, חזרתם לבמה של מועדוני הלקוחות ועוד.

ההודעה של פורד כי היא מורידה בבת אחת כ-10,000 דולר ממחיר ה-F-150 לייטנינג החשמלי שנמכר לא רע, היא אינדיקציה טובה לכך.

פורד F-150 חשמלי. אתר יצרן
פורד F-150 חשמלי/אתר יצרן

על פניו ועל פי הסברי החברה, הנסיבות שהביאו לכך שמחיר גרסת הבסיס של דגם ה-PRO ירד ל-52 אלף דולר הן ירידת מחירי חומרי הגלם, ייעול שרשרת האספקה והגדלת יכולות הייצור של פורד במפעל שלה בדירבורן מישיגן. בחודש מרץ השנה, בישרנו על השקעת הענק של פורד בגובה 2 מיליארד דולר בהגדלת קצב הייצור של הדגמים החשמליים שלה - המאך E וה-F-150 החשמלי באופן משמעותי. במקרה של האחרון - פי שלושה עד כדי 150 אלף טנדרים בשנה. אגב, המחיר החדש והמוזל של 52 אלף דולר, הוא בעצמו גבוה בכ-12 אלף דולר מהמחיר הראשוני של 40 אלף דולר עליו הצהירה היצרנית בהשקת הדגם במאי 2021.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
טסלה סייברטראק. יצרן, אתר יצרן
בדרך לשוק סוף סוף? טסלה סייברטראק/אתר יצרן, יצרן

אבל בלי לפגוע בפורד או בסיבות המצוינות שהיא מציינת, קשה לנתק את המהלך הזה מהשינויים שמתרחשים בשוק הטנדרים החשמליים בארצות הברית בחודשים האחרונים. שכן ממעמד של חלוצת הטנדרים החשמליים שהקדימה את כולן, היא מוצאת את עצמה פתאום עם שני יריביים חדשים וותיקים כמו שברולט סילברדו וראם החשמלי ועוד שחקנית חדשה לגמרי במשחק - טסלה.

יצרנית המכוניות החשמליות האמריקנית הציגה לפני יומיים תמונות ראשונות של הסייברטראק במפעל הייצור, מה שאומר שהוא כבר קרוב מאי פעם לתחילת השיווק שלו. ואילון מאסק לא פספס את ההזדמנות לעקוץ את פורד בטוויטר כאשר צייץ בתגובה להורדת המחיר: "הפורד לייטנינג הוא רכב טוב, אבל יקר במידה מסוימת, במיוחד בהינתן שיעורי הריבית בימינו על כל סוג של הלוואה".

ובמידה ולא מדובר בהטרלה רגילה של מאסק, יכול להיות שיש כאן רמז למחירו הצפוי של הסייברטראק. הרכב שטסלה מבטיחה ש"אוטוטו מוכן" מזה שנים, היה צפוי להתחיל במחיר של 40 אלף דולר לגרסת הבסיס עם המנוע היחיד. האם ההערה של מאסק רומזת לכך שהמחיר יהיה באמת נמוך יותר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully