וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוואט אחת: שברולט חושפת סילברדו חשמלי

עודכן לאחרונה: 6.1.2022 / 21:06

תערוכת הטכנולוגיה CES הייתה הבמה לחשיפת הטנדר החשמלי של שברולט. הסילברדו EV עם 510 או 664 כ"ס וטווח של עד 640 ק"מ. רוצים לדעת אם הוא מגיע לפה?

שברולט סילברדו EV. אתר יצרן
סילברדו EV, לא מוסב אלא דגם ייעודי/אתר יצרן

אחרי שריוויאן הציגה את ה-T1, פורד את ה-F150 Lightning נכנסת גם ג'נרל מוטורס לעולם הטנדרים החשמליים. כן, יש גם הטסלה סייברטראק, אבל הוא כרגע מציאותי כמו המזחלת של סנטה קלאוס אז כרגע נשים אותו בצד.

הכירו את הסילברדו EV, שבניגוד למה שאתם עשויים לחשוב משמו, או כמו במקרה של פורד, אינו הסבה של הסילברדו המוכר לנו להנעה חשמלית, אלא דגם שונה לחלוטין. מדובר בפלטפורמת Ultium של ג'נרל מוטורס המיועדת לכלי רכב חשמליים גדולים ועליה ממש יושב גם ההאמר החשמלי.

אז למה "סילברדו"? פשוט מאוד, השם סילברדו כמו F150 הוא מניית זהב בשוק האמריקני, כזו שמושכת הרבה תשומת לב ובתקווה גם לקוחות.

שברולט סילברדו EV. אתר יצרן
פלטפורמה חדשה וייעודית למכונית חשמליות גדולות/אתר יצרן

ההנעה החשמלית נעשית באמצעות שני מנועים, אחד לכל צמד גלגלים. הדגם יגיע בשתי גרסאות; WT שזה הקיצור ל-Work Truck לרוב הכינוי לגרסאות הבסיס של הטנדרים של שברולט ו-RST שהם ראשי התיבות של Rally Sport Truck (גרסאות RST קיימות גם לטאהו ולסברבן בארצות הברית). לכל אחת מהגרסאות ייעוד וכמובן רמת כוח וביצועים משלה.

במקרה של ה-WT ההספק הוא 510 כ"ס והמומנט הוא 85 קג"מ, ואצל ה-RST הנתון הוא 664 כ"ס ו-107.8 קג"מ. לשם ההשוואה בסילברדו הנוכחי, עם מנוע ה-6.6 טורבו דיזל V8 ההספק הוא 445 כ"ס אבל המומנט שלו גבוה משמעותית ועומד על 124.5 קג"מ. אם כי אצלו, בניגוד לחשמליים הוא מגיע ב-1,600 סל"ד ולא ברמת המיידיות שמאפשר מנוע חשמלי. כך או כך הוא חזק יותר משמעותית מהחשמלי של פורד.

מבחינת תאוצות החשמלי בכל אופן מרשים מאוד, כאשר שברולט אומרת שה-RST יזנק ל-60 מייל (96 קמ"ש) בפחות מ-4.5 שניות.

עוד בוואלה!

טויוטה עוקפת את GM בשוק האמריקני. מהפכה או גליץ'?

לכתבה המלאה
שברולט סילברדו EV. אתר יצרן
גרסת ה-WT היא הבסיסית ועם 510 כ"ס/אתר יצרן

שברולט לא מוסרת את נתוני נפח הסוללה של הסילברדו EV, אבל כן אומרת שהטווח המקסימלי יעמוד על 640 ק"מ. שזה הרבה יותר ממה שמציע ה-F150 Lightning גם בגרסת הטווח הארוך שלו. הרכב גם יאפשר טעינה אולטרה מהירה מעמדות 350 קילוואט ועל פי היצרנית טעינה של 10 דקות תספיק לתוספת של 160 ק"מ לטווח. כמו בפורד, גם כאן אפשר יהיה לטעון כלי רכב אחרים או להפעיל מכשירי חשמל באמצעות חיבור שלו למתח חיצוני.

אנחנו יודעים שאמרנו שהוא לא קשור לסילברדו הנוכחי, אבל פער נוסף בין השניים נמצא ביכולות ההעמסה של הסילברדו EV, שבארגז שלו בעל האורך ה"תקני" של 180 ס"מ יוכל לשאת בין 544 ל-590 ק"ג, דומה לזה של טנדרים כמו טויוטה היילקס או איסוזו די מקס, ובכל אופן רחוק מה-1.6 טון של הסילברדו הרגיל. מצד שני יכולת הגרירה שלו גבוהה הרבה יותר ועומדת על 4.5 טון לעומת 3.5 טון בסילברדו.

שברולט סילברדו EV. אתר יצרן
תא מטען נסגר, מהבונוסים שמאפשרת הנעה חשמלית לטנדרים/אתר יצרן

הסילברדו EV שיגיע בתצורת קבינה כפולה יהיה גם מאובזר מאוד, לפחות לפי מה שמפורט ברשימה של ה-RST. היגוי לארבעת הגלגלים, בולמי אוויר, אפשרות לקיפול והשטחה חלקית או מלאה של שורת המושבים האחורית ליצירת משטח טעינה ארוך לארגז, מסך מולטימדיה ענק של 17 אינץ' ולוח מחוונים בגודל 11 אינץ' ותצוגה עילית צבעונית שווה למסך בגודל 14 אינץ', הרכב גם יצויד במערכת ה-Super Cruise המאפשרת נסיעה אוטונומית בכבישים המאושרים לשימוש בה.

שברולט סילברדו EV. אתר יצרן
17 אינץ' במסך המולטימדיה/אתר יצרן

מתי וכמה?

רשימות ההזמנה המוקדמות לסילברדו EV נפתחו כבר עכשיו, אולם הדגם עצמו יגיע לשווקים רק באביב 2023, ובהתאם ללו"ז הדגמים המוקצים ליבואנית עשוי להגיע גם לישראל יום אחד. המחירים גם יהיו מעניינים מאוד, כי למרות שמחירו הרשמי המוצהר של ה-RST המאובזר לעייפה שגם יהיה הדגם הראשון לצאת לשוק יעמוד על 105 אלף דולר, בהמשך כך אומרת החברה יצטרפו גרסאות הבסיס וה-WT צפוי לעלות 40 אלף דולר.

שברולט אקווינוקס EV. אתר יצרן
גם זה היה, אקווינוקס EV/אתר יצרן

לא שאנחנו מתלהבים לפרסם כל מיני "קונספטים" שרובם מיותרים ולא רלוונטיים, אבל הפעם יש פה משהו מעניין. כי לצד הסילברדו EV הציגה החברה גם את האקווינוקס EV. גרסה חשמלית למה שנראה כמו הדור הבא של הקרוסאובר של שברולט. גם הוא כמו הסילברדו אמור להגיע לייצור ב-2023, אולם רק ברבעון השלישי של אותה שנה. הוא מעניין כי מדובר בכניסה הראשונה של שברולט לתחום בו מרבית היצרניות הגדולות ממקדות אליו את המאמצים החשמליים שלהם כרגע - קרוסאוברים חשמליים בינוניים-גדולים. כך עשתה יונדאי עם האיוניק 5, קיה עם ה-EV6, סקודה עם האניאק ועוד אחרות.

בנוסף, גם המחיר שלו, שלדברי שברולט יתחיל ב-30 אלף דולר, אמור להפוך אותו לכזה שיהיה בטווח המחירים המקביל לקרוסאוברים בסדר הגודל שלו. גם הוא ללא תאריך יעד להגעה לישראל לעת עתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully