וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: הקו האדום יפתח באוגוסט, אחרי שיפור נוסף בבלימות החירום

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 17:07

בנת"ע נערכו לפתיחה כבר ב-4 לאוגוסט, אבל כרגע מסתמן שהיא תתרחש שבועיים אחר-כך, ב-18 לחודש. החלטה צפויה בשבוע הבא

הרכבת הקלה ראשית מגזין. נתע,
הרכבת הקלה חוצה הנסיעות הניסוי את שדרות ירושלים ביפו/נתע

אחרי שהתברר ששרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתכוונים להפוך את הרכבות הקלות בירושלים ובמרכז למקור למימון הוזלת תעריכי הנסיעה בערים שתושביהן הביעו תמיכה בממשלה, מקדם משרד התחבורה את תחילת הפעלת הקו האדום. רגב סיירה שלשום בקו האדום, ביצעה בו נסיעה נוספת, שבה הוצגה לה ההתקדמות לקראת הפתיחה ופתרון בעיית בלימות החירום.

בשבוע הבא יתקיים דיון בוועדת ההיגוי של הפרויקט, בהשתתפות מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן. הישיבה צפויה להיות מכריעה לקראת קבלת האישור האישור המסחרי להפעלת הקו. בנוסף נקבעה ישיבה נפרדת בהשתתפות מנכ"ל נת"ע חיים גליק, ומנכ"ל תבל מטרו שתפעיל את הקו האדום, עמירם אוחיון, לקראת מהעבר מנסיעות ניסוי שנמשך כבר שלושה חודשים להפעלה מסחרית עם נוסעים.

כפי שפורסם בוואלה נת"ע ותבל היו ערוכות לפתיחת הקו כבר ב-4 באוגוסט, אולם משרד התחבורה לא מיהר לאשר את הפתיחה. ההערכה כעת היא שהפתיחה תידחה בשבועיים, ליום שישי ה-18 באוגוסט. הפתיחה תתרחש בכל מקרה ביום שישי, שהוא יום הפעלה קצר יותר ואמור להיות עמוס פחות מיום רגיל, מה שאמור להקל על פתיחה חלקה.

חברת הבקרה הגרמנית הודיעה בימים האחרונים לנת"ע כי חל שיפור ברמת בלימות הבטיחות, וניתן לפתוח את הרכבת הקלה לנסיעה מסחרית, ובתנאי שבימים הקרובים תמשך המגמה החיובית. מנת"ע נמסר כי "נתוני הימים האחרונים מצוינים, רמת הבלימות ירדה דרסטית, הרכבת מוכנה לפתיחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully