וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון מאסק: למכוניות טסלה יש תודעה

עודכן לאחרונה: 12.8.2023 / 19:35

מנכ"ל יצרנית המכוניות החשמליות: "אני מאמין שהצלחנו לפצח חלק מהאספקטים של בינה מלאכותית"

טסלה מודל S מודל 2022/יצרן

כשהיינו ילדים צפינו בקנאה בדיוויד הסלהוף נוהג ב-KITT, הפונטיאק טרנס אם שכיכבה לצידו ב"אביר על גלגלים". קיט ידעה לנהל איתו שיחות, לשגר חימוש, לנווט אותו למטרה ולעזור לו להילחם ברעים התורניים כאילו הייתה אנושית.

כעת טוען אילון מאסק, מנכ"ל טסלה והבעלים של X (לשעבר טוויטר), שגם המכוניות שהחברה שלה מייצרת בדרך להיות אותה קיט. בלי החימוש, אבל עם תודעה. מאסק כתב השבוע ב-X כי "אני מאמין שפיצחנו כמה מהאספקטים של בינה מלאכותית. למכונית יש תודעה. לא ענקית, אבל תודעה כלשהי".

אילון מאסק. GettyImages
מאסק. מבטיח כבר מספר שנים שרכבי טסלה יעבדו כרובוטקסי ויפרנסו את בעליהם, אך טרם מימש את ההבטחה/GettyImages

מאסק לא פירט על סמך מה מבוססת הקביעה שלו. אחרי שהיה לאחד הדוחפים הבולטים למהפכה החשמלית, הוא הכריז בחודש שעבר על הקמת חברת בינה מלאכותית ייעודית, xAI. מאסק הוא גם האיש שהעניק לבקרת השיוט האדפטיבית של דגמי טסלה את הכינוי אוטופיילוט, טייס אוטומטי, כרמז ליכולתן להסיע בעצמן את הרכב, מה שהוביל כבר לעשרות תאונות קטלניות ולעשרות חקירות של מנהל הבטיחות בדרכים בארה"ב לגבי ביצועיה ולגבי הפער בין ההבטחה ליישום.

כבר ב-2016 הבטיחה טסלה שלמודל 3 שהושק שנה אחר כך תהיה יכולת נהיגה אוטונומית מלאה, מה שלא קרה. טסלה משווקת לבעלי הרכבים כאופציה עתידית "מערכת נהיגה עצמית מלאה" (FSD), בשווי 15 אלף דולר בארה"ב ו-37.5 אלף שקל בארץ, עם יכולת לעצור את הרכב לבד ברמזורים ובשלטי עצור ולנסוע עצמאית בעיר. בארה"ב כבר שחררה טסלה יכולות מתקדמות לחלק מבעלי ברכבים, באירופה ובישראל עם רגולציה מחמירה יותר היא טרם עשתה זאת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
25 שנים לאביר על גלגלים. The Movie Stills Database, ניר בן טובים
הסלהוף ומכונית בדיונית עם תודעה/ניר בן טובים, The Movie Stills Database

מאסק הבטיח במספר הזדמנויות כי נהיגה עצמית של רכבי טסלה "מעבר לפינה", ובחודש שעבר אמר שוב כי תושלם עד סוף השנה. מאז 2019 הוא הבטיח במספר הזדמנויות, כולל השנה, כי בעלי טסלה יוכלו להוריד עדכון שיהפוך אותן אוטונומיות לחלוטין כך שיוכלו לשמש כרובוטקסי, ולייצר הכנסה עבור בעליהן. גם ההבטחה הזו טרם התממשה, בין השאר כי טסלה טרם שיכנעה את הרשויות כי המערכת שלה אמינה ובטוחה מספיק.

באירופה למשל יש כבר כמה יצרנים, כמו ב.מ.וו, אודי ומרצדס, שקיבלו אישור לאפשר לנהגים להוריד את הידיים מההגה בעת נסיעה בכבישים בין עירוניים, אך תוך שהנהג חייב להיות ברכב ולקחת שליטה עליו בהתרעה קצרה. עדיין יכולות בדרגה 3 בלבד בסולם הרכב האוטונומי, כאשר רק דרגה 4 ו-5 מאפשרות נהיגה עצמית של הרכב בכל מצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully