וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רטרו ב-30 מיליון דולר: רולס רויס חשפה את המכונית היקרה בעולם

עודכן לאחרונה: 22.8.2023 / 14:18

רק ארבע מכוניות מדגם הדרופטייל ייבנו בעבודת יד, וכעת נחשפת הראשונה: הוורד השחור, שעולה כמו מטוס מנהלים ושופעת אזכורים לימים שמכוניות כאלה נבנו למלכים ואוליגרכים

רולס רויס דרופטייל הוורד השחור/רולס רויס

לא, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם אחת. האמת שרולס רויס אפילו לא מפרסמת מחירון רשמי לדרופטייל שנחשפה באירוע המכוניות הקלאסיות במונטריי שבקליפורניה, אבל לפי הדלפות לעיתונות הבריטית מדובר בקרוב ל-30 מיליון דולר לפני מסים.

הדרופטייל הזאת שזכתה גם לשם, הוורד השחור, כמו שמקבלות יאכטות או טירות, היא אחת מארבע מכוניות שייוצרו בעבודת ביד בידי חטיבת בוני המרכבים של רולס רויס. מכונית שלידה רולס רויס קולינאן רגילה נראית כמו איזו יונדאי מליסינג. רק ארבע מכוניות כאלה ייבנו, כאשר כל אחת תזכה לשינויים ותוספות בלעדיות לפי בחירת הלקוח או הלקוחה.

רולס רויס דרופטייל. רולס רויס,
יותר מ-1,600 חתיכות עץ משולבות בתא הנוסעים/רולס רויס

בעידן שבו רולס רויס מייצרת 6,000 מכוניות בשנה, כולל חשמליות, כמו ב-2022, הדרופטייל היא מכונית שמכתבת עם אלו שייצרה החברה לפני 100 שנה, למלכים, נסיכים וסתם סופר עשירים מיוחסים פחות, בעיקר בשוק האמריקאי. מכונית שנבנית לגמרי לפי הזמנה, לפי גחכמה שלא לפי מחירון קיים.

זאת הרודסטר הראשונה שרולס רולס מייצרת מאז נרכשה בידי ב.מ.וו, אבל עם אורך של 5.3 מטר היא לא בדיוק מתחרה במאזדה MX5. מכסה המנוע הארוך מתכתב עם הרולס רויסים שאפשר לפגוש במוזיאונים או במפגשי קלאסיות נדירות, והיא לא מבוססת על פלטפורמה קיימת של היצרנית ואפילו מנוע ה-6.75 ליטר 12 צילינדרים שלה שונה וחזק מיחידת הכוח הסדרתית, עם 593 כ"ס ו-84 קג"מ.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
רולס רויס דרופטייל. רולס רויס,
עבודת יד ועיצוב לפי הזמנה אישית/רולס רויס

אבל במכונית כזאת לא יחידת הכוח היא העיקר. בתא הנוסעים אפשר למצוא 1,603 חתיכות עץ שקמה שחור, והיא מסופקת עם שעון יד זהה Audemars Piguet שהותאם בעיצובו לשעון המהירות בלוח המחוונים. שעון מהדגם הזה יכול לעלות לבדו בין 45 ל-240 אלף דולר. ובטח לא תופתעו שהוורד השחור מגיעה עם שמפנייה משלה, מיקב בן 160 שנה.

רולס רויס כמובן לא חושפת מי הלקוח הראשון. בשנה שעברה היא ייצרה סדרה של שלוש מכוניות מדגם בוט-טייל, שאחת מהן נמכרה לג'יי זי וביונסה. מה שבטוח, לא בדרופטייל ולא בבוטטייל, גם אם אתם מתגוררים בווגאס, בהוליווד, בז'נבה, דובאי או מוסקבה, אם תרכשו אחת אף פעם לא תגלו שלשכן יש בדיוק אותה מכונית.

רולס רויס דרופטייל. רולס רויס,
הספיריט אוף אקסטזי עדיין נשלפת בחזית, אבל מתקפלת פנימה כדי שלא לפגוע בהולכי רגל/רולס רויס
  • עוד באותו נושא:
  • רולס רויס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully