וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: קיה חשפה את ה-EV5, בגודל ספורטאז' אבל חשמלי

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 9:13

אחרי שפגשנו את האח הגדול EV9, נחשף ה-EV5 בגרסת ייצור ואבי טיפוס ראשונים של קרוסאובר חשמלי קטן, EV4, נלכדו בעדשות צלמי הריגול

קיה EV5. אתר יצרן
קיה EV5, הלבנה המרכזית בקו החשמליות של קיה/אתר יצרן

הם לא היו הראשונים להיכנס לחשמל, אבל ברגע שעשו את זה, נכון להיום וככל שאפשר לראות קדימה - יונדאי-קיה (וכנגזרת מכך, גם ג'נסיס), היא יצרנית הרכב המסורתית מחוץ לעולם היוקרה שמרצפת את ההיצע שלה בדגמים חשמליים באופן המשכנע ביותר. חלק מהדחיפות הזו נובע מכך שהם רואים מה קורה אצל השכנה ממערב - סין בצד השני של הים הצהוב.

הדגם האחרון להצטרף לתוכניות החשמליות שלה הוא ה-EV5, זוכרים את השכנים מסין? אז את הופעת הבכורה שלו הוא באמת עושה שם, בתערוכת המכוניות של צ'נגדו. הוא מצטרף בכך לאח הגדול בן 7 המושבים ה-EV9, לקרוסאובר הנוכחי ה-EV6 ולאח הקטן שיוצג בקרוב ונקרא EV4.

קיה EV5. אתר יצרן
שאפו קיה: בצילום התחתון הקונספט - למעלה - הדגם הסדרתי/אתר יצרן

כאשר הוצג ה-EV5 קונספט בחודש מרץ, כתבנו כאן כי זו קרוב לוודאי רק הסחת דעת למשיכת תשומת הלב, וכי הרכב הסדרתי כבר מוכן ויהיה דומה מאוד במראה הסופי שלו למכונית התצוגה. לא צריך מבט ארוך מדי בתמונות למעלה בהן מוצג הרכב הסדרתי (בכחול) לצד מכונית הקונספט (באפור) כדי להבין שזה אכן היה המצב.

גם על העיצוב החיצוני של ה-EV5 חתום קארים חביב, המעצב הקנדי ממוצא לבנוני שעבר כבר במרצדס, בב.מ.וו ובאינפיניטי והצטרף לקיה ב-2019. בדרך לגרסת הייצור הוא שומר על מראה כללי דומה מאוד, בעיקר בחזית הלא שגרתית שלו. הוא כן מוותר על דלתות ההתאבדות, מוסיף מראות רגילות ומציג תא נוסעים מעניין מאוד למראה, אבל בהחלט מתון יותר מהקונספט. מי שבהחלט מסקרן אותנו זה המתקן בתא המטען, בקונספט הוא הוצג בתור שולחן מתקפל נשלף, קיה לא מפרטת מה בדיוק הולך שם - אבל זה בהחלט נראה כמו משהו בכיוון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
קיה EV5. אתר יצרן
תא נוסעים מעניין מאוד, המושבים הקדמיים מחוברים, אבל לא מאפשרים הושבה של 3 נוסעים/אתר יצרן

למרות שקיה עצמה נמנעת מפרסום פרטים טכניים אודות המכונית, הם דלפו החוצה דרך פרסום רשמי של משרד התעשיה והמידע הטכנולוגי של סין, שם פורטו המידות המדויקות של המכונית - 4.61 מטר לאורך, 1.87 מטר לרוחב, גובה של 1.7 מטר ובסיס גלגלים של 2.75 מטר. זה אומר שהוא ארוך ב-10 ס"מ מהספורטאז, בעל רוחב זהה, גבוה ב-5 ס"מ ובעל בסיס גלגלים שארוך יותר ב-7 ס"מ. בהחלט סדרי גודל שיכולים למקם אותו כמקבילה חשמלית שלו.

לפי ההערכות יקבל ה-EV5 סוללת 82 קוט"ש (במקום סוללת ה-77.4 קוט"ש בדגמים נוכחיים), שתעניק לו טווח רשמי של כמעט 600 ק"מ. עם זאת נראה כי הדגם החדש, למרות ההתבססות על פלטפורמת ה-E GMP, לא יעשה שימוש במערכת חשמל של 800 וולט, אלא 400 וולט כדי להוזיל עלויות. המשמעות: יכולות טעינה פחות מהירות משל EV6, יונדאי איוניק 5 ועוד. פרטים נוספים נוגעים למנועים עצמם, בשוק הסיני לפחות מדובר בגרסת מנוע יחיד בן 214 כ"ס, אולם לא ברור אם זו תהייה גרסת ההנעה שעמה תשווק גם בשווקים אחרים.

קיה EV5. אתר יצרן
המתקן המעניין בתא המטען, אכן שולחן מתקפל נשלף?/אתר יצרן

האח הקטן: ה-EV4 בדרך

זוכרים את הפתיח עם הרחבת היצע הדגמים? אז בקנה נמצא כבר דגם נוסף, קוראים לו EV4. על פי סדרת השמות של קיה כאשר ה-EV9 הוא הגדול ביותר, בעל 7 המושבים והמספרים הולכים וקטנים, כאן מדובר בקרוסאובר שהוא קצת פחות מבינוני, ייתכן שבין קיה נירו לקיה סלטוס.

הדגם, שתמונות ריגול שלו צולמו בנסיעות מבחן באירופה, אמור להיות אחד החשובים ביותר לשוק הזה, מכיוון שהוא מכוון לסגמנט בו פועלות גם יצרניות הרכב האירופיות כיום ועוד יציגו מכוניות חשמליות בעתיד הקרוב מאוד - זהו כל הטווח המשתרע בין פולקסווגן ID4 ובין פיג'ו 2008 החשמלית הקטנה ממנו, למשל.

ה-EV4 החדש בניסויים

אם לשפוט על פי קווי המתאר הכלליים ובעיקר הרמז העבה מעיצוב הגלגלים, אפשר בהחלט להניח שהמראה הכללי יהיה דומה לזה של משפחת ה-EV בקיה (להוציא ה-EV6 האוורודינמית) - קופסאות רבועות.

בחלק מהתמונות נראה כי הרכב כבר "אפוי" מאוד לקראת ייצור, וניתן להבחין בידיות הדלתות השקועות בדופן הדלת הקדמית ואלו האחוריות בחלק העליון של הדלתות האחוריות. בדומה לסידור בטויטה C-HR והפחות ידידותי לילדים קטנים. כמו כן הגימור המבריק של הקורות הקדמיות, קווי המתאר של יחידות התאורה ובזווית מסוימת גם קצה לוח המחוונים מצביעים שהרכב מתקרב להצגה רשמית שלו, אולי אפילו לקראת סוף שנת 2023.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully