וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה EV9: חללית לשביעיה

28.6.2023 / 20:53

אחרי ה-EV6 מרימה שוב קיה את הרף עם חשמלית שבעה מקומות מקורית שמאתגרת את טסלה (וגם מקבלת ממנה השראה), על סף שוק היוקרה (ולא רק בתג המחיר). מה גילינו עליה בהשקה הבינלאומית המצומצמת

קיה EV9. קיה,
קיה ממשיכה את המסע שלה במעלה השוק, שוב מקדימה יצרניות גדולות אחרות עם רכב 7 מקומות חשמלי/קיה

מחיר משוער: מ-400 אלף שקל
מתחרים: BYD טאנג, פולקסווגן ID.BUZZ
אהבנו: עיצוב, שימושיות, טכנולוגיה, התנהגות וטווח נסיעה
לא אהבנו: מחיר

השבוע רשמה במשרד התחבורה דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, את הקרוסאובר שבע מקומות היוקרתי החדש שלה, CX-90, עם מנוע 3.3 ליטר. המחיר: כמעט 400 אלף שקל. מה שהיה עד לא מזמן תג מחיר של קרוסאובר גרמני יוקרתי, הוא היום תג מחיר לג'יפון יפני מגודל.

וזאת היה גם סביבת המחיר של פולקסווגן ID.BAZZ החשמלי בגרסת שבעת המקומות, מוביל הנוסעים בעיצוב הרטרו המקסים, שיגיע אלינו בתחילת 2025. וגם את קיה EV9 שבו ננהג היום, קרוסאובר חשמלי סופר מתקדם נמצא בסביבת המחיר הזו. רכב אחד שעולה כמו התכולה של מובילית קטנה עם קיה פיקנטואים.

ימים יגידו אם היצרנים והיבואנים לא ברחו קצת לשוק עם התמחורים האלה, בתקופה של האטה, שבה הלוואות זולות לרכישת רכב הן זיכרון מהעבר. לזכות של הקיה אפשר רק לומר שבאמת מדובר באחד מכלי הרכב המתקדמים ביותר מסוגו, ושלא מתבייש להסתכל גם לטסלה וליצרני היוקרה בלבן של הג'נטים.

קיה EV9. קיה,
פוסט SUV: קרוסאובר עם הנעה כפולה, ללא קווים מאיימים וקשוחים/קיה

עיצוב: לאירוע סיום מסע ההשקה של ה-EV9 בסיאול אמור היה להגיע המעצב הראשי של קיה כיום, כארים חביב הלבנוני-קנדי. חביב, שברח עם משפחתו מביירות בזמן מלחמת האזרחים, התנצל שחש ברע, אבל באותו השבוע התראיין ל"אוטוקאר" הבריטי והסביר כי העיצוב של ה-EV9 מבטא את עידן ה"פוסט SUV".

ואכן, אחרי ה-EV6 קיה שוב מגיעים עם עיצוב מרהיב. מצד אחד רכב כביש שטח, מצד שני לא קשוח ולא מאיים על הסביבה והמכוניות שלידו. החלון האחורי המשולש מסייע ליצירת אשליה של תנועה, הקווים עדינים. מעולם לא נראתה קופסה להובלת 6-7 נוסעים כל-כך מעניינת.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
קיה EV9. קיה,
סביבת הנהג היא פיתוח של זו שהכרנו ב-EV6, בתוספת מסך נפרד ויעיל לבקרת האקלים/קיה

תא הנוסעים הוא שדרוג של ה-EV6. לשני מסכי ה-12.3 אינץ' בסביבת הנהג, אחד למולטמדיה ולמערכות ואחד שמשמש כלוח מחוונים, הצטרף אחד שלישי ביניהם, 5 אינץ' בלבד, המיועד רק לתפעול בקרת האקלים. זה נוח וזמין, אבל חבל שאי אפשר לשחק עם המיקום שלו ולהזיזו ימינה לרוחב הקונסולה בזמן שהנוסע רוצה ללחוץ עליו. אפילו וויה הסינית יודעת להציע פיצ'ר כזה. לפחות יש גם כפתורים פיזיים לשליטה בעוצמת המאורר והקור/חום.

קיה EV9. קיה,
בדגם 6 המושבים אפשר לסובב את שני מושבי השורה השנייה ב-180 מעלות/קיה

עם אורך של 5.01 מטר, 1.98 מטר רוחב ו-1.76 מטר גובה, מקום ממש לא חסר כאן. לא מלפנים ולא בשורת המושבים השנייה, שברכבי המבחן כללה שני מושבי קפטן שאפשר לסובב 180 מעלות. אלינו תגיע גרסת שבע מקומות עם 3 מושבים בשורה השנייה, ייבוא גרסת מושבי הקפטן נבחן.

קיה EV9. קיה, מערכת וואלה!
בשורה השלישית יש מקום לנוסעים מבוגרים, אם כי לא נדיב/מערכת וואלה!, קיה

אפילו בשורת המושבים השלישית אפשר להושיב מבוגר אם מזיזים קדימה את מושבי השורה השנייה, שנעים על מסילה. יש יציאות מזגן לכולם ונפח גדול יחסית של 331 ליטר גם כאשר כל המושבים בשימוש. גלגל רזרבי לעומת זאת אין כאן, כמו ברוב החשמליות האחרות. צרת רבים. יש גם תא מטען קטן מתחת ל"מכסה המנוע" מלפנים.

קיה EV9. קיה,
אפשר לקפל את המושבים למצב מיטה ולטעון מכשירי חשמל משקע הטעינה/קיה

אבזור: רכב המבחן צוידו בחישוקי 21 אינץ' קלים, בשלושת המסכים, בחלון שמש פנורמי, בתא נוסעים איכותי יחסית, עם לא מעט חומרים ממוחזרים, אבל לא אחד ברמה של ג'נסיס, למשל, חטיבת היוקרה של הקונצרן. ברמת ה-GT ליין הבכירה אפשר יהיה לקבל מצלמות ומסכים במקום מראות צד, מה שיקזז את מקדם הגרר המצוין של 0.29 עד ל-0.28. בהשקה עדיין אי אפשר היה להתרשם מהסידור הזה.

קיה EV9. קיה,
הצלחנו להשיג 500 ק"מ ריאליים, בנהיגה בין עירונית רגועה בדרך כלל וקצת פקקים/קיה

סוללה: ה-EV9 מבוסס על הפלטפורמה שמשמשת את ה-EV6, יונדאי איוניק 5 ו-6, ג'נסיס GV60 ועוד כמה דגמים שטרם נחשפו. יחד איתה הגיעה סוללת ה-76.1 קוט"ש, שמוצעת רק עם הנעה אחורית, וטווח של כ-350 ק"מ. אבל זו תגיע לארץ, אם בכלל, רק בעתיד. מי שתגיע היא גרסת הסוללה המוגדלת ל-99.8 קוט"ש, עם טווח של 541 ק"מ בהנעה אחורית ו-501 ק"מ בכפולה. בנסיעת המבחן השקה, 500 ק"מ ביומיים שכללו ברובם שיוט בכביש מהיר ב-90-110 קמ"ש עם שלושה אנשים ברכב, הציג ה-EV9 צריכה של קוט"ש אחד ל-5 ק"מ, זהה לנתוני היצרן.

טעינה: כולן זקוקות ל-24 דקות בלבד כדי להתמלא מ-10% ל-80% בזכות היכולת להיטען בקצב של 350 קוט"ש, בעמדות אולטרה מהירות שכבר מתחילות להיפרש בארץ. בתוך רבע שעה הן אמורות להיטען במספיק חשמל ל-239 ק"מ של נסיעה. ואפשר גם להשתמש ברכב כדי לטעון חשמליות אחרות ומוצרי חשמל בקמפקינג או בעת הפסקת חשמל, בקצב של 3.7 קוט"ש, מה שמכונה V2L.

קיה EV9 מצלמה במקום מראה. קיה,
ברמת ה=GT-ליין הגבוהה אפשר לקבל מצלמות במקום מראות צד/קיה

ביצועים: לדגמי ההנעה האחורית יש 204 כ"ס, כאשר בזכות סוללה קלה יותר מאיץ דווקא דגם הבסיס מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 8.2 ועם הסוללה הגדולה בתוך 9.4 שניות. אבל עם ההנעה הכפולה, כאשר מצטרף מנוע קדמי, ממריא ההספק ל-384 כ"ס והתאוצה יורדת ל-6 שניות.

יש כרגיל בחירה בין מצבי רגיל, חסכון וספורט, אבל בכולם הביצועים בגרסת ההנעה הכפולה שבה נהגנו מצוינים, הרבה מעבר למה שתרצו ברכב משפחתי עמוס עם נוסעים צעירים. הנסיעה שקטה, עם בידוד רעשים מוצלח, קרובה ליומרות היוקרה של תג המחיר.

ואם זה לא מספיק, בעולם תוכלו להוריד דרך האוויר מחנות השדרוגים החדשה KIA CONNECT תוספת של 10 קג"מ למומנט, ואז התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש יורדת ל-5.3 שניות בלבד. וזה עוד בגרסאות הרגילות. גרסת GT אמיתית, לא סתם גרסת אבזור GT ליין, נמצאת כבר בעבודה.

זאת פעם ראשונה שקיה נכנסת לתחום הזה של מכירת שדרוגים ותוספות תוכנה. בארץ הן לא יהיו כרגע אופציה, מאותה סיבה שהן חסומות בטסלה שהייתה הראשונה להציע את היכולת הזאת: רשות המסים דורשת לחייב גם שדרוגים דרך האוויר במס על חלקי חילוף, לצד מע"מ. יצרני הרכב מסרבים לניפוח המחיר.

קיה EV9. קיה,
קרוסאובר מתקדם, כמעט ללא מתחרים/קיה

במעט הכבישים הלא ישרים והלא מלאי מצלמות אפשר היה להתרשם גם כי ה-EV9 שומר על התנהגות הכביש ונוחות הנסיעה הטובה של שאר הדגמים המבוססים על הפלטפורמה של יונדאי-קיה. הוא פונה וזז הרבה יותר טוב מרכבי 7 מקומות אחרים של קיה בגודל שלו, כמו הסורנטו והקרניבל, אפילו שהוא שוקל 2.5 טון, אם כי נוחות הנסיעה העירונית לא מושלמת. יש גם 3 מצבי שטח, אבל עם מרווח גחון של 20 ס"מ, צמיגי כביש שמוטי חסכון ולא אחיזה, מדובר ברכב לשבילי קק"ל בלבד.

השורה התחתונה: ה-EV9 צפוי להגיע אלינו ברבעון האחרון של השנה, כדי להקדים לפחות במשלוח הראשון את עליית מס הקנייה על רכב חשמלי מ-20% ל-35%. בארץ לא יהיו לו ממש מתחרים ישירים: ה-BYD טאנג שגם מציע שבעה מושבים הוא היחידי שקצת מתקרב, מרצדס EQB מציע גם כן שביעייה חשמלית במחיר דומה, אבל הרבה יותר צפוף וקצר טווח. ולפולקסווגן באז ייקח קצת זמן, כאמור.
מי שיוכל להתגבר על הרעיון של לשלם 400 אלף שקל על קיה, יקבל קרוסאובר מתקדם ומעניין, שימושי וחכם. רכב חשמלי שתוכנן מראש ככזה, בלי פאקים כמעט, ובלי פשרות - חוץ מהמחיר.

הכותב היה אורח קיה בדרום קוריאה

קיה EV9: על הצד הטכני

מנוע, הנעה: חשמלי, כפולה
סוללה: 98.8 קוט"ש
הספק/מומנט: 384 כ"ס, 60 קג"מ מומנט
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה

מידות:
אורך (מ'):
5.01
רוחב (מ'): 1.98
גובה (מ'): 1.76
בסיס גלגלים (מ'): 3.1
תא מטען (עם 7 מושבים בשימוש): 331 ליטר

ביצועים:
0-100 קמ"ש:
6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש
מהירות מרבית: 185 קמ"ש
טווח משולב (יצרן): 501 ק"מ
טווח מעשי (מבחן): 500 ק"מ

בטיחות: טרם נבחן במבחן הריסוק האירופי
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית בדרגת אוטונומיה 2.5 מ-5, שמירת נתיב, התרעת רכב בשטח מת, התרעה על שכחת ילדים

אחריות: 3 שנים או 100 אלף ק"מ לרכב, 7 שנים או 150 אלף ק"מ לסוללה

  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully