וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה על הכוונת: השוואתי MG4 מול BYD דולפין

קינן כהן, אודי עציון

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 1:02

במחירים שנמוכים בכ-20 אלף שקל מהקרוסאוברים הסיניים החשמליים, מציעות היצרניות גם משפחתיות האצ'בק רגילות. MG4 ו-BYD דולפין הן שתיים מהטובות בהן, רק אחת חוזרת מכאן מנצחת

וידאו השוואתי BYD דולפין מול MG4/קינן כהן, אודי עציון
השוואתי BYD דולפין מול MG4. קינן כהן
השוואתי BYD דולפין מול MG4/קינן כהן

אחרי ששטפו את כבישי ישראל בקרוסאוברים חשמליים כמו BYD אטו 3, MG ZS, ג'ילי גיאומטרי C וגם בקטגוריות הגבוהות יותר עם סקייוול, איווייז ודגמים אחרים, ועם אירופה הקלאסית על הכוונת, מתפנות היצרניות הסיניות להעמיד גם חלופות למשפחתיות ההאצ'בק הפופולריות, פולקסווגן גולף, סיאט לאון ומאזדה 3.

היום שהחשמליות כבר עולות ולפעמים זולות מדגמי בנזין מקבילים כבר הגיע, לפחות עד שהממשלה תעלה את המסים עליהן בינואר. החשמליות כבר לא מיועדות לחובבי טכנולוגיה וסביבה. הן כבר מכוונות לכל רוכש, מבטיחות בונוס כלכלי וסביבתי, בלי להתפשר על שימושיות, מרחב, נוחות והתנהגות, כשיתרון הביצועים הוא כבר מזמן בכיסן.

נחיתת ה-BYD דולפין שוב טלטלה את השוק, עם מחיר בסיסי של 142 אלף שקל. מול הצבנו את ה-MG4, שאמנם מציעה גרסת בסיס ב-145 אלף שקל, אבל עם סוללה ואבזור דומים כבר עולה 156 אלף שקל.

עוד במדריך הרכב המיוחד של וואלה לחגים:
מתלבטים אם לרכוש רכב פלאג אין לפני ההתייקרות? קיה נירו מול MG EHS
סדאן חשמלית חדשה במחיר של טויוטה קורולה: EVEASY לימו במבחן ראשון
לנהוג באגדה: אחרי 40 שנות היכרות, רמי גלבוע פגש את הדור החדש של מרצדס G-קלאס

השוואתי BYD דולפין מול MG4. קינן כהן
האחת בהופעה ספורטיבית השנייה סולידית/קינן כהן

עיצוב: היצרניות הסיניות זזות בקצב אחר לגמרי מזה שאנחנו מכירים בתעשייה, אנחנו נחזור על הנקודה הזו כמה פעמים במבחן הזה, אבל הפעם זה נוגע לעיצוב החיצוני. בין הנטייה של הסינים לעיצובים מצועצעים מדי למראה גנרי לחלוטין, שתי המכוניות האלו מייצרות לעצמן מראה מובחן ומגובש. ה-MG חזק בערוצי הספורט, ה-BYD יותר בעולמות הטכנולוגיה. למרות מימדים דומים מאוד הפרופורציות גורמות ל-MG4 להיראות גדולה יותר בעוד בדולפין נדרש מבט שני או שלישי כדי להיות בטוח שלא מדובר בסופר מיני, אלא במכונית שחופפת במידות שלה לגולף .

השוואתי BYD דולפין מול MG4. קינן כהן
ב-BYD נרגעו קצת בעיצוב הפנים ביחס לקקפוניה של האטו 3. הוא קל יותר לתפעול משל ה-MG/קינן כהן

תא נוסעים: זוכרים את הסיפור על המהירות בה היצרניות הסיניות מחליפות דיסק? אז גם בתאי הנוסעים זה ניכר. תשכחו מהצטעצעות היתר של תא הנוסעים באטו 3, הדולפין לוקחת אוויר ומרגיעה קצת את האווירה. יש פה ושם גימיקים, המראה של עיטוף ההגה בעור כחול-שחור, עם הפלסטיק המבריק למטה, הטקסטורה השונה באמצע ושוב מבריק במרכז - כמה מאמץ ועומס בהגה. ב-MG4 הכל נקי יותר, פחות צעקני, קצת יותר בוגר.

אלא שהתפעול של תא הנוסעים בדולפין עדיף. הוא פחות מתחכם, קל יותר להגיע לפונקציות כמו בקרת האקלים, בחירת מצבי הנהיגה, עוצמת הטעינה הרגרנטיבית ועוד. אגב, שתיהן עדיין לוקות בנטייה הסינית לסרבל מאוד תפריטים ולשלוח את הנהג לסדרת לחיצות כדי לבטל דברים כמו תיקון הסטייה מנתיב, האלים מאוד ולא נעים בתפקוד שלו בשתיהן.

השוואתי BYD דולפין מול MG4. קינן כהן
הראות החוצה טובה יותר כאן, אבל תפעול המערכות פחות מוצלח/קינן כהן

בשתיהן ניתן להגיע לתנוחת נהיגה טובה, היא תהייה נמוכה יותר מזו של קרוסאוברים באופן טבעי ולכל אחת מהן יש חיסרון משלה - בדולפין הקורות הקדמיות גוזלות שטח ראיה רב, ב-MG4 זה העיצוב של החלון האחורי ומפתני דלתות רחבים בצורה מוגזמת שדורשת שליחת רגל הרחק החוצה מהרכב כדי לצאת. לשתיהן כמות נאה של תאי אחסון, ה-BYD לוקחת כמה נקודות על עוד קצת מקום מתחת לקונסולה המרכזית ומיקום נוח ומאובטח יותר של משטח הטעינה לנייד.

השוואתי BYD דולפין מול MG4. קינן כהן
המרווח דומה, אבל המושבים פה טובים מעט יותר/קינן כהן

מושב אחורי: שתיהן עושות שימוש בפלטפורמה חשמלית ייעודית, בכך הן מצליחות לייצר ניצול טוב יותר של חלל תא הנוסעים. נתחיל מהסוף: אף אחת מהן לא תושיב 4 מבוגרים או אפילו שני ילדים ומבוגר. המספרים הרשמיים זהים - 2.70 מטר בבסיס הגלגלים, המידות של המושבים עצמם קרובות מכדי לייצר הבדל, כך שאלו בעיקר הדברים במעטפת ששמים אליהם לב. ב-MG מושב ומשענת שטוחים יחסית בעוד הדולפין מציעה מבנה ארגונומי יותר שמושיב "בתוך" המושב. היא גם מוסיפה שני שקעי USB (בודד ב-MG) וידיות אחיזה לנוסעים שאין ב-MG. לשתיהן אין יציאות מיזוג מאחור, כנראה שמבחינת הסינים נגמר הסיפור של התחממות גלובלית.

השוואתי BYD דולפין מול MG4. קינן כהן
אין ידיות אחיזה לנוסעים (וגם פה אין יציאות מיזוג)/קינן כהן

תא מטען: פערי הנפח הרשמיים בין שתי המכוניות - 350 ליטר ב-MG ו-345 ליטר ב-BYD לא מספרים את כל הסיפור. כאשר פותחים את התאים מבינים מה כן, התא של ה-MG בנוי "לעומק" עם מפתח גדול, נוח ורצפה שטוחה, ב-BYD סף הטענה גבוה, מפתח פחות ידידותי ובעיקר רצפה שיורדת נמוך מאוד וזה פחות נוח להטענת דברים כבדים. לשתיהן אין גלגל רזרבי.

אבזור: מכוניות המבחן הגיעו ברמות הגימור הגבוהות שלהן - "דיזיין" בדולפין ו"לקשרי" ב-MG4. יש פה חימום מושבים, תאורת לד, מצלמות היקפיות, לוח מחוונים דיגיטלי, תאימות אפל ואנדרואיד, טעינה אלחוטית, אפליקציה ייעודית ועוד. אבל בתחרות הזו הדולפין שוחה קצת יותר רחוק עם גג פנורמי בעל כיסוי נגלל, ריפודי עור מלאים, כיוון חשמלי לשני המושבים הקדמיים, מסך מולטימדיה גדול יותר (12.8 מול 10.25 אינץ'), עדכונים דרך האוויר, כרטיס מפתח וגם אפשרות להפעלת מכשירי חשמל באמצעות הרכב (אופציה בתשלום ב-MG4, כמו דלת תא המטען החשמלית).

השוואתי BYD דולפין מול MG4. קינן כהן
נוחות הנסיעה ב-MG פחות טובה בשל כיול נוקשה למתלים, אבל הצמיגים ובידוד הרעשים עדיפים/קינן כהן

אבזור בטיחות: לשתי המכוניות מעטפת טובה מאוד של מערכות בטיחות. ה-MG4 נבחנה כבר במבחן הריסוק האירופי וזכתה ב-5 כוכבים, ה-BYD טרם רוסקה, האטו 3 עליו היא מבוססת קיבל 5 כוכבים, אבל נמתין לתוצאות. בשתיהן בלימה אוטומטית, לדולפין גם בזיהוי תנועה חוצה מלפנים ומאחור, תיקון סטייה מנתיב (שעובד בצורה לא מבריקה בשתיהן), זהוי רכב ב"שטח מת" (כולל מניעת מעבר נתיב ב-BYD). הגרוש ללירה ב-BYD היא מערכת למניעת שכחת ילדים במכונית שעושה שימוש בחיישן תנועה ושולחת התרעות לאפליקציה, הדלקת מזגן והבהוב באורות.

השוואתי BYD דולפין מול MG4. קינן כהן
הדולפין רכה מדי ומתנודדת על המתלים בכביש גלי/קינן כהן

ביצועים: שתי המכוניות עושות שימוש במנוע חשמלי בודד בהספק ה"תקני" של 204 כ"ס, זה של הדולפין מייצר יותר קג"מ (31.6 בהשוואה ל-25.4). זה ניכר בהתנהלות היום יומית כאשר הדולפין בעלת תגובת מנוע זריזה יותר והשיגה ייתרון גם בבדיקות התאוצה מהמקום, כפי שגם מרמזים הנתונים הרשמיים של 7 שניות לעומת 7.9 שניות ב-MG. חלק מזה קשור גם למשקל של ה-MG שגבוה יותר בכ-100 ק"ג.

צריכת חשמל, טווח וטעינה: המחיר של העזוז הדינמי הזה הוא בצריכת החשמל של ה-BYD. לאורך המבחן הייתה זו ה-MG שהשיגה נתון צריכת חשמל טוב יותר באופן עקבי בין אם בנסיעה המנהלתית או אחרי המקטעים הדינאמיים וכן בסיכום הכולל בו עמדה הצריכה של ה-MG על 20.2 קוט"ש ל-100 ק"מ, לעומת 24.3 קג"מ בדולפין. המשמעות היא טווח מבחן של 316 ק"מ ב-MG והשילוב בין סוללה קטנה יותר של 60.4 קוט"ש לעומת 64 קוט"ש וצריכת חשמל גבוהה יותר בדולפין הביאה לטווח של 248 ק"מ.
בניכוי הקטעים הדינאמיים הטווחים הריאלים במבחן עמדו על 388 ק"מ ב-MG ו-335 ק"מ בדולפין. אם אתם בונים על טעינות מזדמנות בעמדות ציבוריות, קחו בחשבון שב-MG תוכלו לעשות את זה במהירות של עד 135 קילוואט בעוד הדולפין מוגבלת ל-88. ביום המבחן לא נתקלנו בעמדה שהוציאה בפועל יותר מ-60, כך שלא הייתה אפשרות לאמת את טענות היצרניות על זמני טעינה.

השוואתי BYD דולפין מול MG4. קינן כהן
התנהגות כביש משובבת, חסר כוח כדי לאתגר את השלדה/קינן כהן

נוחות והתנהגות: שתי המכוניות בעייתיות בתחום הנוחות, כל אחת בתחומה. בדולפין כיול מתלים שגורם לה לנוע יותר מדי על שיבושים, כאשר מדובר בכמה רצופים זה מביא לנדנוד תמידי שלה. ה-MG נוקשה יותר ומטפלת בצורה עדיפה בשיבושים הגדולים אבל נוקשה יותר באלו הקטנים. גם בידוד הרעשים לא מצטיין, בדולפין אלו רעשי דרך וצמיגים, ב-MG יותר רעשי רוח.

כבר התרגלנו לא לחפש או לקוות להנאה מנהיגה במכוניות חשמליות. כאשר הייעוד הוא יעילות, החבר'ה של הנדסת השלדה והמתלים הם האחרונים להראות את המצגת בישיבת התכנון. הביצועים בקו ישר תמיד מרשימים ביחס למכוניות בנזין. אבל ה-MG4 בעלת ההנעה האחורית הייתה הפתעה נעימה בהחלט. ההגה מדויק יותר משל ה-BYD, ההפרדה בין ההיגוי לגלגלים המניעים שנמצאים מאחור ב-MG מייצר מכונית עם התנהגות כביש מהנה להפתיע. מה שחסר לה זה אותו פאנץ' וכוח מהמנוע כדי להשלים את החבילה. יתרון נוסף של ההנעה האחורית הוא ביכולת התמרון וקוטר הסיבוב הקטן יותר של ה-MG.

בכביש מפותל ה-BYD מרגישה כמו יונק ימי מחוץ למים. החל מהתחושה האלסטית והלא ברורה בהגה שמושפע מאוד מהתאוצות, עבור בשליטה לא טובה בזוויות הגלגול של הגוף, וכלה בצמיגי "לינג-לונג" (ואנחנו לא צוחקים) של מכונית המבחן שמיהרו להרים ידיים לפני השלדה. היא לא בעייתית או תתנהג בצורה לא צפויה ומסוכנת, אבל ב-MG התחושה הרבה יותר מוצקה, והיצרן השקיע בצמיגי מישלן פרמסי איכותיים יותר.

השוואתי BYD דולפין מול MG4. קינן כהן
צמיגי "לינג לונג" מרימים ידיים הרבה לפני יכולות השלדה של המכונית/קינן כהן

השורה התחתונה

10 או 5 שנים קודם לאוגוסט 2023, אם היינו מספרים לכם על גל מכוניות קומפקטיות סיניות חשמליות שבאות לעשות צרות בבית לאירופיות, הייתם חושבים שאנחנו הוזים, מי יודע, אולי אכלנו עטלף נגוע בוירוס עם שם של בירה. היום אף אחד לא מתייחס אליהן בקלות ראש ואנחנו יודעים שאלו רק הראשונות מבין המון מכוניות שהיצרניות הגדולות כמו BYD, MG, ג'ילי על שלל מותגיה וגרייט וול עוד יציגו.

בעימות הזה, פגשנו שתי מכוניות טובות מאוד שבהיבט המקומי גם נהנות ממוניטין והיכרות טובה של השוק איתן בזכות הוותק של MG וההצלחה המסחררת של BYD. הן גם שתי מכוניות טובות מאוד ברמת המוצר, יש פער ביצוע בינן לבין האירופיות, הן מחפות עליו במחיר ואבזור.

השוואתי BYD דולפין מול MG4. קינן כהן
יש פער בינן לבין האירופיות, הן מחפות עליו באבזור ומחיר/קינן כהן

בין שתי המכוניות האלו, זו הדולפין שהולכת הביתה עם הניצחון. וזה לא כי ה-MG4 לא מוצלחת, אהבנו מאוד את התנהגות הכביש שלה, זו אחת מנקודות החוזקה הגדולות שלה. אם אתם מהמעטים שהתחום הזה מהווה עבורם שיקול משמעותי ברכישה, אתם לא חייבים להמשיך לקרוא.

אבל לרוב רוכשי המשפחתיות יש עוד כמה שיקולים. לדולפין יתרון באבזור הנוחות והבטיחות שלה, במושב האחורי ובאחריות הארוכה יותר. הטווח שלה קצר יותר, והתנהגות הכביש שלה מאכזבת, אבל את הניצחון מעניק לה הטריק הכי ישן בספר - המחיר. בעוד הדולפין עולה 147 אלף שקל ברמת הגימור המאובזרת שלה, ה-MG4 בגרסת המבחן עולה 156 אלף שקל, וגם ברמת הגימור הנמוכה יותר קומפורט במחיר של 154 אלף שקלים יקרה מהדולפין משמעותית. כך שה-BYD היא לא רק משפחתית מוצלחת יותר, אלא גם נותנת תמורה טובה יותר לכסף.

השוואתי BYD דולפין מול MG4. קינן כהן
ה-MG תטען בקצב מהיר יותר בעמדה מהירה, אם תמצאו אחת מתפקדת כראוי/קינן כהן

על הצד הטכני: BYD דולפין מול MG4

השוואתי BYD דולפין מול MG4. קינן כהן
השוואתי BYD דולפין מול MG4/קינן כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully