וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

EVEASY לימו: סדאן חשמלית, אבל ב-40 אלף שקל פחות מטסלה מודל 3

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 17:31

מול טויוטה קורולה ויונדאי אלנטרה ההיברידיות מתייצבת לראשונה משפחתית סדאן חשמלית במחיר זהה, בקרב על הנהג המשפחתי, ובעיקר זה שמקבל רכב מהעבודה. נהיגה ראשונה

EVEASY לימו/אודי עציון

מחיר: 160 אלף שקל
מתחרים: טויוטה קורולה, יונדאי אלנטרה, ג'ילי גיאומטרי C וגם MG4
אהבנו: מחיר, אבזור, הנדסת אנוש, נוחות, יש גלגל רזרבי
לא אהבנו: ביצועים, עיצוב
ציון: 8/10

כל סדאן חשמלית שמושקת בעולם, בעיקר בסין, מקבלת מייד את התואר "מתחרה חדשה לטסלה מודל 3". למעשה, בחודשים הקרובים ינחתו כאן שתיים סיניות כאלה, BYD סיל, ואורה ספורט, שעשויה בכלל להיקרא אצלנו אורה ספורט. ככה זה כשמודל 3 שבעצמה תגיע בגרסה מחודשת, היא הסדאן החשמלית הנמכרת והמדוברת בעולם.

רק שכבר כמה חודשים נמכרת אצלנו סדאן חשמלית סינית אחרת, בלי יחסי ציבור של החשמלית האמריקאית (שבכלל מגיעה אלינו גם כן מסין), כמעט באותם ממדים, ועם תג מחיר זול ביותר מ-40 אלף שקל: 160 אלף שקל, רק 2,000 שקל יותר מטויוטה קורולה היברידית.

מדובר ב- EVEASY לימו, שמייבאת פריסבי (לשעבר קרסו) היא תוצאה של שיתוף פעולה בין רנו לג'ינגלינג מוטורס הסינית, שמייצרת אותה. בסין יש עוד סדאנים עממיית כמוה, אחד מהם של BYD שעשוי יום אחד לעשות עלייה גם כן. אבל הלימו היא הראשונה בגל. רנו משווקת אותה באירופה כאחת המכוניות הראשונות של חטיבת הניידות החשמלית שהקימה, Mobilize, שתציע את הלימו כרכב השכרה שיתופי ולנהגי מוניות.

לישראל היא הגיעה במיתוג שונה, כמכונית לשוק הליסינג והפרטי, כשאצלנו החידוש הוא ניסיון להציע אותה מלבד לרכישה, גם במתכונת המנוי שזוכה להצלחה באירופה, גרסה מפושטת וגמישה יותר לליסינג הפרטי שכבר צבר בארץ קהל די גדול: רכב חדש בתשלום חודשי, שאפשר לקחת גם ל-3 עד 12 חודשים, 24 חודשים ולא רק ל-36 החודשים הקלאסיים. לעומת ליסינג פרטי מדובר בחסכון על תשלום מקדמה שאינה מוחזרת, בדרך כלל כ-8,000-13,000 שקל לרכבים ברמת מחיר כזאת, וגמישות גדולה בהרבה באורך השימוש. אבל איך האוטו?

EVEASY לימו. אודי עציון, מערכת וואלה
אחת המכוניות הבודדות שנראות מעניינות יותר דווקא מאחור/מערכת וואלה, אודי עציון

עיצוב: הלימו היא אולי סדאן חשמלית, אבל היא ההיפך מטסלה. היא מיועדת לשוק שמרן, מנסה לקרוץ ללקוחות דגמי סדאן בנזין או היברידיים. אין לה יומרות ספורטיביות או טכנולוגיות מיוחדות, וזה כנראה היה הבריף שקיבל המעצב שלה. התוצאה היא סדאן נאה אבל חסרת ייחוד, עם קצת השקעה עיצובית בפנסים (ו"השראה" מוולוו), קטע מרכזי ארוך שמוקדש לתא הנוסעים, וחלק אחורי טיפה יותר מעניין, שקצת מזכיר קופה ארבע דלתות ועם ספוילר שמשולב במכסה תא המטען. מכונית שהסיבה היחידה שתסובבו אחריה את הראש, היא בשאלה "רגע, משהו מוזר בטסלה הזאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
EVEASY לימו. אודי עציון, מערכת וואלה
סביבת נהג מודרנית, אבל לא מדי, שהקהל ירגיש בבית. מיקום נמוך מדי של פתחי המיזוג/מערכת וואלה, אודי עציון

תא נוסעים: ידיות הדלתות נשלפות החוצה ברגע שפותחים את האוטו מהשלט, מה שקצת מזכיר את טסלה, אבל הרושם נעלם ברגע שמתיישבים בפנים. בניגוד לאמריקאית עם העיצוב הפשוט והנקי וריכוז כל אפשרויות התפעול במסך מגע ענק ודורשת זמן הסתגלות, הלימו נועדה לאפשר גם למי שנהג כל חייו בטויוטה קורולה להבין מייד מי נגד מי.

EVEASY לימו. אודי עציון, מערכת וואלה
מסך השליטה בבקרת האקלים, עם כפתורים פיזיים שאפשר להפעיל בלי להוריד את העיניים מהכביש/מערכת וואלה, אודי עציון

לוח המחוונים דיגיטלי ויש מסך מולטימדיה גדול באותה שורה, אבל עבור בקרת האקלים יש צג נפרד, עם כפתורי ניקל פיזיים, שאפשר לסובב או ללחוץ עליהם תוך כדי נסיעה גם בלי להוריד את העיניים מהכביש. מיושן? יותר נטול פוזה, והרבה יותר בטוח. מי שבכל זאת מתעקש לעשות את כל סידורי המיזוג מהמסך יועבר למסך התפעול בצג המרכזי בכל לחיצה על אחד מהכפתורים הפיזיים.
מושב הנהג חשמלי, וכמו מושב הנוסע, הם מהסוג הקשיח. הפלסטיקה היא מהסוג הפשוט אך העמיד. הצגים ברורים וקלים לתפעול.

EVEASY לימו. אודי עציון, מערכת וואלה
מרווח טוב ורצפה שטוחה מאחור/מערכת וואלה, אודי עציון

המרווח טוב מלפנים וגם מאחור, שם נהנים הנוסעים מרצפה שטוחה ומיציאת מזגן, עם שליטה על הטמפרטורה ושני שקעי USB. בסך הכל הממדים כמעט זהים לאלה של מודל 3, עם אורך של 4.67 מטר (קצרה ב-2 ס"מ), 1.835 מטר רוחב (קצר ב-2 ס"מ), 1.48 מטר גובה (4+), כאשר הפער העיקרי הוא בסיס גלגלים של 4.67 מטר (12.5-).

EVEASY לימו. אודי עציון, מערכת וואלה
תא המטען סביר בנפח, אבל הפתח צר. מה שכן, יש גלגל רזרבי מתחת, עניין נדיר בחשמליות/מערכת וואלה, אודי עציון

תא מטען: הפתח של תא המטען נמוך ורחב, ועם נפח של 411 ליטר יש גדולים ממנו. אבל יש ללימו משהו נדיר מאוד בחשמליות: גלגל רזרבי ועוד בגודל מלא.

אבזור: חישוקי 17 אינץ' קלים, מסך 12.3 אינץ' עבור מערכת המולטימדיה, עם תאימות לאנדרואיד אוטו ולאפל קארפליי, מסך 10.25 המשמש כלוח מחוונים דיגיטלי, 2 שקעי USB מלפנים ו-2 מאחור, טעינה אלחוטית לנייד, מושב נהג בעל כוונון חשמלי, ריפוד עור מלאכותי ותא אחסון מקורר בנפח 5.6 ליטר בין הנהג לנוסע מלפנים. אין חלון שמש פנורמי שיש בחשמליות רבות.

בטיחות: הלימו קיבלה ציון של 4 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי העדכני. יש לה 8 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכב בשטח מת ותיקון סטייה מנתיב, התרעת תנועה חוצה מאחור, מצלמת 360 מעלות, וחיישני חנייה מלפנים ומאחור.

EVEASY לימו. אודי עציון, מערכת וואלה
הביצועים קצת יותר מהירים מדגמי בנזין במחיר הזה, אבל לא זריזים כמו בחשמליות אחרות/מערכת וואלה, אודי עציון

ביצועים: עם 160 כ"ס, אפילו לא ההספק שהפך כמעט לתקן של 204 כ"ס, ובטח שלא ה-283 כ"ס של מודל 3, הלימו הוא מכונית שתהיו רגועים לתת לנהג צעיר לבילוי עם החברים. היא אולי זריזה יחסית למשפחתיות בנזין אוטומטיות, עד כמה שהזן הזה עוד קיים פה ושם, אבל לא יחסית לחשמליות. לא תתקשו לעקוף, אבל אין את המכה בגב ועליונות הביצועים שיש היום אפילו לחשמליות עממיות זולות יותר. יש בחירה בין מצב חיסכון, נורמלי וספורט, אבל על הביצועים הם כמעט לא עושים רושם. קצת על צריכת החשמל.

טעינה: ההבטחה הרשמית היא לטווח משולב של 450 ק"מ, אבל בימי המבחן החמים, עם מזגן (מצוין) שפועל כל הזמן, הרבה נהיגה בין עירונית וקצת נהיגה יותר מבצעית, השיגה הלימו טווח מעשי של 330 ק"מ בלבד. נהיגה יותר דודתית הייתה משיגה 350 ק"מ. יש אפשרות לטעינה מהירה, אבל איטית יחסית, בקצב מירבי של 60 קילוואט בלבד.ב-20 דקות הרכב נטען מ-9% סוללה ל-39%. יש טעינת AC תלת פאזית בקצב המקובל של 11 קילוואט.

EVEASY לימו. אודי עציון, מערכת וואלה
השקעה בצמיגי מישלן משפרת את התנהגות הכביש. גם הנוחות מפתיעה לטובה/מערכת וואלה, אודי עציון

נוחות והתנהגות: רוב החשמליות, בעיקר הסיניות, לא מרשימות בסעיף הזה, בגלל הצורך לרסן את משקל הסוללה, ולעתים מחסור במהנדסי שלדה טובים. כאן רנו תרמה כמה, כי נוחות הנסיעה טובה יחסית והריסון בכביש גלי מוצלח.

מצד שני, התנהגות הכביש משלימה בפולניות את הביצועים: לא באנו להנות. ההנעה קדמית ולא אחורית כמו ברוב הסדאנים החשמליים, ההגה חסר תחושה, וגם אם ריסון הגוף בסיבובים טוב, זה כמו לנהוג בסימולטור. גם ההשקעה בצמיגי מישלן פרמסי במקום צמיג סיני אלמוני מסייעת כאן.

EVEASY לימו. אודי עציון, מערכת וואלה
לא מתחכמת ומעניקה תמורה טובה לכסף/מערכת וואלה, אודי עציון

השורה התחתונה: בניגוד לשם היומרני שלה, ה-EVEASY היא לא לימו. היא לא מפונפנת ועתירת יומרות כמו הרבה חשמליות אחרות. זוהי משפחתית יעילה, נטולת חוכמות והתחכמויות, שנועדה לספק לנהג או לנהגת שלה מעבר קל לעולם החשמל, וחיים נטולי דרמות. המחיר הופך אותה לנגישה יחסית, העיצוב מעניק לה מכובדות בקרב הקהל שעוד מחפש את התצורה הקלאסית, או שמדיניות המעסיק שלו היא לשמור את הקרוסאוברים לדרגים בכירים יותר. היינו שמחים לקצת יותר כוח, אבל גם כמו שהיא הלימו מעניקה תמורה טובה והוגנת לכסף עם אחד מתגי המחיר הזולים ביותר בשווק החשמליות.

על הצד הטכני: EVEASY לימו

מנוע: חשמלי, 160 כ"ס, 23 קג"מ
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה. הנעה קדמית
סוללה: 60 קוט"ש
מהירות טעינה מהירה מירבית: 60 קילוואט

ממדים:
אורך (מטר):
4.68
רוחב (מטר): 1.84
גובה (מטר): 1.48
בסיס גלגלים: 2.75
נפח תא מטען (ליטר): 411

ביצועים:
0-100 קמ"ש (שניות):
9.6
מהירות מרבית (קמ"ש): 140
טווח משולב (יצרן, ק"מ): 450
טווח משולב (מבחן, ק"מ): 330-350

בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי:
4/5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב בשטח מת, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב חולף בפתיחת דלת

אחריות:
5 שנים או 150 אלף ק"מ לררכב, 8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully