וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ילי גיאומטרי C המחודשת בנהיגה ראשונה: מנסה לעמוד בקצב

6.7.2023 / 19:52

מי שהייתה החשמלית הנמכרת בארץ ב-2022 ואיבדה השנה את הכתר ל-BYD אטו 3 עוברת מתיחת פנים ראשונה. מה השתנה, והאם טופלו הנקודות החשובות

ג'ילי גיאומטרי C פרו 480. קינן כהן, מערכת וואלה
החזית חדשה, כדי שתשימו לב שמדובר בדגם מעודכן/מערכת וואלה, קינן כהן

מחיר (בסיס/רכב מבחן): 158 אלף שקל / 166 אלף שקל
מתחרות: BYD אטו 3, MG4, אורה פאנקי קאט
אהבנו: טווח, מחיר, אבזור, גלגל רזרבי
לא אהבנו: רוחב מושב אחורי, נוחות, נפח תא מטען
ציון: 8/10

בעידן הבנזין מכוניות היו יכולות להיות כאן מלכות מכירות במשך שנים ארוכות ברציפות. סובארו DL הובילה את טבלאות המכירות בשוק הרכב הישראלי במשך כעשור וחצי, מאזדה לאנטיס ומאזדה 3 שרדו בפסגה יותר מחמש שנים ברציפות כל אחת.

אבל עידן החשמל הכניס קצב אחר לגמרי. ב-2020 הייתה MG ZS EV החשמלית הכי נמכרת אצלנו, ב-2021 היא נעקפה בידי טסלה מודל 3 שנחתה כאן, ו-2022 הייתה השנה של העולה החדשה הבאה, ג'ילי גיאומטרי C. 2023 היא כבר הזמן של BYD אטו 3, שמסרה מתחילת השנה כ-9,700 יחידות, כמעט פי 2 מאשר הג'ילי.

מאחר והתחרות לא מוגבלת לישראל, וגם בסין אטו 3 או יואן פלוס כפי שהיא מכונה בשוק המקומי שלה, היא מובילת השוק, החליטו בג'ילי שהגיע זמנה של מתיחת הפנים של אמצע חיי הדגם. אצלנו נחתה הגיאומטרי C רק ב-2021, אבל בסין היא נמכרת כבר מאז 2019, וגם לה יש שם שונה בשוק המקומי - אמגרנד GL.

ג'ילי גיאומטרי C 480. קינן כהן, מערכת וואלה
ביטול הקונסולה הצפה הפך את סביבת הנהג לפחות מרשימה, אבל יותר שימושית ונגישה - למחזיקי הכוסות ושקעי הטעינה/מערכת וואלה, קינן כהן

עיצוב: עיקר השינויים הם כמקובל במתיחות פנים, בחזית ובזנב. בחזית מדובר בתוספת של פס שחור עבה ששובר את המראה האטום של הגריל המקורי ומעניק לגיאומטרי C 'פרצוף' מסותת ומודרני יותר.

תא הנוסעים: עבר שינוי משמעותי יותר. ראשית, ברוח הזמן גדל מסך המולטימדיה מ-12.3 ל-14.6 אינץ'. המסך מציג כעת כיתובים בעברית, אבל עדיין לא מצויד באפל קארפליי או באנדרואיד אוטו, עניין שקיים גם בסיניות אחרות, אולי בגלל המתיחות הפוליטית בין סין לארה"ב. מה שכן, יש אפליקציית waze כסטנדרט ברכב עצמו. חבל שמסך המידע הקטן לנהג (בגודל 5 אינץ') לא גדל באותה הזדמנות, כפי שקרה בגרסה הסינית.

שנית בג'ילי נפתרו מרוב הקונסולה המרכזית המרחפת שבין הנהג לנוסע, לטובת יצירת תחושה מרווחת יותר ותוספת של תאי אחסון. הדבר התאפשר גם מביטול בורר ההילוכים העגול שמוקם בקונסולה לטובת ידית מימן להגה, ומתחת לידית האיתות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ג'ילי גיאומטרי C פרו 480. קינן כהן, מערכת וואלה
אין שינוי במושב האחורי: מרווח הרגליים טוב מאוד, אבל המושב עצמו צר לשלושה/מערכת וואלה, קינן כהן

הגיאומטרי C ממשיכה להיות מרווחת מאוד מלפנים, ומאחור להציע מרווח רגליים טוב מאוד, אבל רוחב מושב נדיב פחות. ליושבים מאחור יש גם יציאת מזגן משלהם.

לתא המטען נפח של 340 ליטר, מעט יחסית לקרוסאוברים משפחתיים, אבל מתחתיו יש לג'ילי את אחד הנכסים הייחודיים שלה: גלגל רזרבי, שנדיר למצוא במכוניות חשמליות ואפילו היברידיות.

האבזור נותר נדיב. רמת הגימור הבסיסית "פיור" כוללת טעינה אלחוטית לנייד, ריפודי עור, גג פנורמי וכניסה והנעה ללא מפתח. ה"פרו" המאובזרת יותר שבה נהגנו מוסיפה גם כיוון חשמלי למושבי הנהג והנוסע, עם חימום ואוורור, תצוגה עילית מוצלחת, 8 רמקולים במקום 6 למערכת השמע של BOSE, מערכת טיהור אוויר, וחלונות אחוריים כהים. לרוב הגרסאות יש חישוקי 18 אינץ' קלים, רק בדגם הכניסה (רמת פיור, סוללה קטנה) יש חישוקי 17 אינץ' קלים.

יחד עם הגרסה המחודשת, משיקה היבואנית גם אפליקציה עם עדכונים לגבי הרכב, מידע על עמדות טעינה בסביבה, ניטור נהיגה ותצוגת נתונים ואפשרות לקבלת עדכון על מועדי טיפולים והזמנת תור במרכז השירות. עם זאת האפליקציה לא מאפשרת למשל להדליק את המזגן מרחוק כדי שתוכלו להיכנס למכונית קרירה.

האבזור הבטיחותי כולל כעת לצד מערכת בלימת החירום האוטונומית, בקרת השיוט האדפטיבית, תיקון הסטייה מנתיב, התרעות רכב בשטח מת, אור גבוה אוטומטי וזיהוי תמרורים גם התרעה על תנועה חוצה מאחור. מנגד הגיאומטרי C עדיין לא יכולה להציג ציון במבחן הריסוק האירופי, שבו טרם נבחנה. במבחן הסיני המקביל קיבלה גרסת הסדאן שלה, האמרנגד GL, ציון של 5 כוכבים.

ג'ילי גיאומטרי C פרו 480. קינן כהן, מערכת וואלה
נפח של 340 ליטר בלבד, ללא שינוי, אבל מתחתיו ממתין אוצר: גלגל רזרבי שנדיר בחשמליות/מערכת וואלה, קינן כהן

טעינה: בניגוד לאטו 3, הגיאומטרי C ממשיכה להגיע בשני גדלי סוללה, מה שמאפשר לה להתפרס בטווח מחירים גדול יותר. גדלי הסוללות נותרו ללא שינוי, 53 קוט"ש בקטנה ו-70 קוט"ש בגדולה, אך תוכנת ניהול אנרגיה חדשה האריכה את טווח הנסיעה המשולבים: 359 ק"מ (9+) בקטנה, שקיבלה לכן את השם פרו 360, ו-485 ק"מ בגדולה (25+), שלכן נקראת כעת פרו 480. גם קצה הטעינה המירבי בטעינה מהירה (DC) נותר איטי יחסית, עם 70 קוט"ש. הספק המנוע נותר על 204 כ"ס.

ג'ילי גיאומטרי C פרו 480. קינן כהן, מערכת וואלה
עם 204 כ"ס הביצועים זריזים מאוד, בעיקר במצב ספורט/מערכת וואלה, קינן כהן

ביצועים: הנתונים הרשמיים נוקבים כעת ב-7 שניות כנתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש במקום 7.7, אבל אצל היבואן מסבירים כי מדובר בתוצאה של שינוי בשיטת המדינה, ללא הבדל מעשי בביצועים. כך או כך הגיאומטרי C ממשיכה להציע ביצועים מצוינים, בעיקר כאשר בוחרים במצב הספורט (יש גם אקו ואקו+).

נוחות הנסיעה השתפרה מעט, אבל עדיין לא מספיק טובה בעיר. האחיזה גבוהה עם שליטה טובה בגוף בסיבובים, וההגה עדיין חסר תחושה.

את המבחן, שכלל גם קטע נהיגה מאמצת בהרי ירושלים, סיימה הג'ילי עם צריכה של 16 קוט"ש ל-100 ק"מ, מה שאומר טווח מעשי של 430 ק"מ. בנהיגה רגועה יותר לא תתקשו להשיג 450 ק"מ. יכול להיות שפעולת טעינה חוזרת (רגנרציה) עוצמתית יותר הייתה יכולה להוסיף כמה קילומטרים. גם העובדה שהשליטה על רמת הטעינה מתבצעת עדיין ממסך המולטימדיה ולא ממנופים מאחורי ההגה לא מסייעת.

ג'ילי גיאומטרי C פרו 480. קינן כהן, מערכת וואלה
הגיאומטרי C שופרה, אבל השוק כעת תחרותי בהרבה משהיה כאשר נחתה כאן רק לפני פחות משנתיים/מערכת וואלה, קינן כהן

השורה התחתונה: הגיאומטרי C יותר תחרותית כעת, בין השאר בזכות העובדה שרמת הגימור הבסיסית מוצעת כעת גם עם הסוללה הגדולה במחיר מופחת של 158 אלף שקל, לעומת 166 אלף שקל לפרו. הסוללה הקטנה מוצעת ב-145 אלף שקל ברמה הבסיס וב-152 אלף שקל בגבוהה. אפשר גם לרכוש אחריות מוארכת לעשר שנים או 200 אלף ק"מ, בתוספת של 2,500 שקל.

מתיחת הפנים האריכה את טווח הנסיעה, שהיה ארוך גם במקור, הוסיפה אבזור לחבילה הנדיבה שהייתה לה כבר, אבל לא טיפלה בחסרונות כמו תא המטען הקטן, גבוה שקרוב יותר לרכב משפחתי מאשר לג'יפונים, ונוחות הנסיעה הלא מושלמת. שוק החשמליות המשפחתיות הפך תחרותי יותר מאז שנחתה כאן הגיאומטרי C, בעקבות הגעת האטו 3, האורה פאנקי קאט ולאחרונה גם ה-MG4. זה יקשה עליה לסחוף אותו שוב כמו לאחר ההשקה, אבל הג'ילי תישאר מתמודדת חזקה.

על הצד הטכני: ג'ילי גיאומטרי C פרו 480

מנוע והנעה: חשמלי, הנעה קדמית
הספק/מומנט: 204 כ"ס, 31.6 קג"מ
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה
סוללה: 70 קוט"ש

מידות:
אורך (מ'):
4.43
רוחב (מ'): 1.83
גובה (מ'): 1.58
בסיס גלגלים (מ'): 2.70
תא מטען: 340 ליטר

ביצועים:
0-100 קמ"ש (שניות): 7
מהירות מירבית: 150 קמ"ש
טווח משולב (יצרן): 485 ק"מ
טווח משולב (מבחן): 430 ק"מ

בטיחות:
מבחן הריסוק האירופי:
לא נבחן
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, התרעה על רכב בשטח מת, התרעה על התנגשות מאחור, אור גבוה אוטומטי

אחריות:
5 שנים או 150 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללה, הארכה ל-10 שנים או 200 אלף ק"מ תמורת 2,500 שקל

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ילי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully