וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו החשמליות שהצטיינו במבחן הריסוק

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 15:19

מכון הבטיחות האמריקני ערך מבחני ריסוק לשלוש מכוניות חשמליות, ג'נסיס GV70, לקסוס RZ ויונדאי איוניק 6, כולן זכו לציון המירבי

מבחיני ריסוק IIHS ספטמבר 23. IIHS,
בציון הגבוה ביותר - החשמליות שהצטיינו במבחן הריסוק/IIHS

אחרי שבשני מבחנים חשפו ב-IIHS את ערוותן של יצרניות הרכב בכך שהן כשלו בהגנה על יושבי השורה האחורית במכונית, וגם את ההגנה הבינונית של כל אותם "קרוסאוברים" בעלי אשליית הבטיחות, הפעם אלו שלוש מכוניות שנוספו לצד המצטיין של הבדיקות מבית הארגון לבטיחות של חברות הביטוח האמריקניות.

לקסוס RZ, יונדאי איוניק 6 והגרסה החשמלית של ג'נסיס GV70 קיבלו את הציון
+Top Safety Pick במבחן שבודק מגוון סוגי התרסקויות, כולל פגיעה שאינה חזיתית לגמרי אלא בחפיפה לרכב אחר או מכשול, אחד המאפיינים שמבדילים אותו מהמבחן האירופי, ה-euro ncap. אולם הציון הסופי מורכב גם מתתי סעיפים כמו איכות יחידות התאורה ומערכות הבטיחות המתקדמות

לקסוס RZ במבחן ריסוק. IIHS,
לקסוס RZ/IIHS

על מנת לזכות בציון הגבוה ביותר, על המכוניות להשיג ציון של "טוב" ומעלה בסעיפי ההגנה על הנהג והנוסע במבחן ההתנגשות בחפיפה ובפגיעות צד. הן צריכות לקבל ציון "מתקבל על הדעת" בסעיף שבודק את איכות מערכת התאורה וזו חייבת להיות התאורה הסטנדרטית גם בגרסאות הבסיס של הדגם וכן לקבל ציונים "מתקדם" או "מעולה" בציונים של מערכות הבטיחות המתקדמות לזיהוי הולכי רגל ביום ובלילה.

לדוגמה, ג'נסיס VG70 החשמלי קיבל ציון "מתקדם" בסעיף זיהוי הולכי הרגל, כאשר האיוניק 5 והלקסוס RZ זכו לציון "מעולה", לעומת זאת איכות מערכת התאורה שלו עלתה על זו שהשתיים האחרות. ה-GV70 יוצא דופן פה מכיוון שבניגוד לשניים האחרים, הוא אינו בנוי על פלטפורמה חשמלית ייעודית, אלא מהווה הסבה של מכונית בנזין לכזו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
איוניק 6 מבחן ריסוק IIHS. IIHS,
יונדאי איוניק 6/IIHS

"זה מרגש לראות שלוש מכוניות חשמליות חדשות משלושה מותגים שונים שזוכות בציוני הבטיחות הגבוהים ביותר" אמר נשיא הארגון דיוויד הארקי, "זה מבטיח שבטיחות ממשיכה להיות בעדיפות גבוהה גם בכלי רכב בעלי הנעה חלופית, שיאפשרו לנו להמשיך בדרך לחזון של אפס הרוגים בתאונות דרכים". כמו כן ציינו כי הם רואים חשיבות בכך שהמכוניות ששומרות על הסביבה, יגנו גם על הנוסעים בהן.

הארגון שינה לאחרונה את חלק מהמבחנים שלו והעלה את הרף הנדרש על מנת לקבל את הציון המירבי, בדומה למה שעושה ארגון הבטיחות האירופי. הזכיות האחרונות מרחיבות את מעגל החשמליות שזכו בציון הגובה ביותר וכולל עד כה את שתי התצורות של ריוויאן (טנדר וגרסת נוסעים), טסלה מודל Y ומודל 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully