וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר תאי הסוללות וקובלט צולל: האם תיבלם התייקרות החשמליות?

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 20:44

מחירי אחד מחומרי הגלם העיקרים והיקרים לסוללות רכב חשמלי צנחו נחתכו בעשרות אחוזים בקיץ. האם היצרנים יעבירו את ההוזלה לנהגים?

השוואתי BYD דולפין מול MG4. קינן כהן
לפי שיעור עליית המס החשמליות העממיות אמורות להתייקר בינואר בכ-10,000 שקל. האם היצרנים יורידו מחירים?/קינן כהן

בשנה וחצי האחרונות שמענו שוב ושוב על זינוק מחירי חומרי הגלם היקרים ממילא המשמשים לייצור סוללות כסיבה העיקרית לעליית מחירי החשמליות.

וכך ראינו בשנה האחרונה את מחירי גרסאות הבסיס של חשמליות מבוקשות כמו יונדאי איוניק 5 וסקודה אניאק, למשל, מזנקים ביותר מ-10%, מ-190 לאזור ה-215 אלף שקל, אם כי לכך תרנה גם עליית מיסוי.

עכשיו, רגע לפני שמחירי החשמליות עומדים לזנק בינואר בגלל העלאת מס הקנייה מ-20% ל-35%, והפחתת ההנחה המירבית מ-60 ל-50 אלף שקל, המגמה מתהפכת.

פורד תפתח מפעל סוללות משלה. אתר יצרן
סוללת ליתיום. הרכיב היקר ביותר ברכב חשמלי כיום/אתר יצרן

באוגוסט צנח מחיר הקובלט הידרוקסיד הגולמי, המשמש לייצור כימיקלים לסוללות רכב חשמלי, ל-32 אלף דולר לטון, לעומת 60 אלף דולר שבהם נסחר בתחילת 2022. הירידה מוסברת בעלייה גדולה באספקה החומר מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, ספקית מרכזית שלו.

במקביל הוזל מחירם של תאי הסוללות בכ-9% בחודש שעבר, משלים ירידה של 33% מאז מרץ 2022. מחיר קילוואט של סוללת ליתיום יון ירד אל מעט מתחת ל-100 דולר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

כבר ביולי אפשר היה לראות סימנים להתמנות עליות המחירים, כאשר הושקה בארץ הג'ילי גיאומטרי C המחודשת, חלק מהגרסאות הוזלו והגרסה היקרה התייקרה רק ב-5,000 שקל, או כ-3%.

האם הוזלת מחירי הגלם תסייע לבלום את עליית המחירים בינואר שתושפע גם מהעלייה בשערי הדולר והיורו, או שהיצרנים יכניסו את ההוזלה לכיסם? בעוד שלושה חודשים נדע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully