וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל מצב הכבישים: ישראל לא תקבל מרצדס שנוהגת לבד

עודכן לאחרונה: 1.10.2023 / 10:28

תמורת 2,500 דולר לשנה יוכלו נהגי מרצדס בארה"ב להוריד ידיים ועיניים מההגה בכביש מהיר. אז למה אנחנו לא נוכל לקבל בארץ מערכות כאלה לפחות עד 2025

מרצדס EQS עם מערכת נהיגה אוטונומית דרגה 3 דרייב פיילוט. מרצדס,
אפשר גם לסמס או לקרוא, אבל לא לישון. הנהג חייב להיות מסוגל לקבל שליטה ברכב תוך שניות/מרצדס

הסנדלר הולך יחף: חברות ישראליות כמו מובילאיי ואינוביז הן מהבולטות בסצינת האוטו-טק העולמית, ג'נרל מוטורס מנהלת מישראל את המחקר והפיתוח שלה בנושא נהיגה אוטונומית, אבל ישראלים לא יוכלו ליהנות בשנים הקרובות מהפיתוחים שלהן. הסיבה: מצב הכבישים בארץ.

מרצדס תציע בארה"ב מ-2024 מערכת נהיגה אוטונומית בדרגה 3, דרייב פיילוט, שתאפשר לנהגים להוריד את העיניים מהכביש ואת הידיים מההגה. החומרה והתוכנה שתאפשר לנהגים לסמס, לצפות בסרטים או לקרוא ספר בזמן הנסיעה תותקן במכוניות בפס הייצור, אבל כדי להשתמש בה יצטרכו בעלי הרכבים לשלם 2,500 דולר לשנה הראשונה. מרצדס תציע בהמשך תוכניות מנוי נוספות, ייתכן שגם יומיות או שבועיות.

מרצדס EQS עם מערכת נהיגה אוטונומית דרגה 3 דרייב פיילוט. מרצדס,
בזמן שהמערכת מופעלת, המכונית תדליק אורות אזהרה כחולים כדי לסמן לשאר הנהגים בכביש/מרצדס

עם זאת, להצעה של מרצדס יש כמה סייגים. המערכת ניתנת כעת לשימוש רק בקליפורניה ובנבאדה, והאופציה תוצע רק לרוכשי מרצדס EQS החשמלית ו-S-קלאס, מכוניות שבישראל עולות כמיליון שקל ומעלה. נסיעה אוטונומית תתאפשר רק בכביש מהיר, אך רק במהירות של עד 64 קמ"ש.

המשמעות: רק בעת נהיגה בשעות עומס בכבישים. בנוסף הנהג חייב להיות מוכן לקבל לידיו בחזרה את השליטה אם המכונית תחליט ששינוי במצב התנועה או הכביש לא מאפשר לה להמשיך "לנהוג", כך שהוא יוכל לנצל את הזמן לשלוח מסרונים, לצפות בסרטים או לקרוא, אבל לא לישון למשל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מרצדס EQS עם מערכת נהיגה אוטונומית דרגה 3 דרייב פיילוט. מרצדס,
מרצדס EQS. ההתחלה של המהפכה האוטונומית שמורה בינתיים לבעלי מכוניות פאר/מרצדס

אולם מרצדס לא מתכוונת להציע את המערכת בישראל. היצרנית, שנדרשת לאחריות משפטית במקרה של תאונה במצב האוטונומי, קבעה כי מצב התשתיות בארץ לא מאפשר שימוש בטוח במערכת.

זאת לא הפעם הראשונה באחרונה שהיצרנים מסרבים לקחת אחריות על מערכות נהיגה מתקדמות בישראל. משרד התחבורה דרש מיבואני הרכב לעמוד בדרישת האיחוד האירופי, כי כל רכב חדש שמושק כעת, וכל רכב ותיק יותר שיימכר ב-2024, יצויד בבקרת מהירות חכמה, שמגבילה את מהירות הנסיעה מראש לפי תמרורים, או לפי זיהוי מיקומו ב-GPS. המערכת מופעלת אוטומטית עם ההתנעה, אך בינתיים לנהגים נשמרת האפשרות לנתק אותה בתחילת הנסיעה, כמו במערכות סטארט/סטופ לכיבוי מנוע ברמזור.

בהתערבות איגוד יבואני הרכב ואיגוד יצרני הרכב האירופי, הסכים משרד התחבורה לדחות את הדרישה ל-2025, שאז תעודכן המערכת ותוכל להתמודד גם עם מצב התמרור בישראל.

המשמעות: גם יצרני רכב אחרים שמתחילם להציע מערכות נהיגה אוטונומיות בדרגה 3, כמו ב.מ.וו ואודי, לא צפויות להציע אותן בישראל לפני 2025. גם ג'נרל מוטורס, שמציעה בארה"ב כבר מספר שנים את מערכת הסופר קרוז בדגמי קאדילק, המאפשרת לנהג להוריד ידיים מההגה בכביש מהיר, לא מציעה אותה בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully