וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף סקודה קודיאק 24': מהודר ועם 100 ק"מ על חשמל בפלאג אין

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 11:52

הדור השני של הקרוסאובר 7 מושבים הפופולרי מקבל מנוע 1,500 סמ"ק היברידי קל, תפעול פיזי לבקרת האקלים וקירור לסמארטפון בזמן טעינה. מתי הוא יגיע לארץ?

סקודה קודיאק 2024. סקודה,
קודיאק החדש. בעיקר יותר מהודר ומאובזר/סקודה

שבע שנים אחרי השקת הקרוסאובר הגדול הראשון שלה, חושפת סקודה רשמית את הדור השני של הקודיאק, אם כי עדיין משאירה בצל את המפרט המלאה, כולל נתוני צריכת הדלק.

מאז 2016 נמכרו כ-841 אלף דגמי קודיאק, שיוצר במקביל בצ'כיה, אוקראינה, הודו וסין, 40% מהם
בגרסת 7 מקומות הישיבה והשאר בגרסת 5 המקומות.

בישראל נמכרו עד היום 24,500 קודיאקים, 100% מהם עם 7 מקומות. ועוד פרט מעניין: 60% מהקודיאקים בעולם נמכרו בגרסאות ההנעה הכפולה, לעומת פחות מ-20% בארץ.

כפי שכבר דיווחנו, הקודיאק-2 ישמור על שילוב של מנועי בנזין ודיזל, לצד גרסת פלאג אין חדשה. למרות שפיג'ו תשיק בשנה הבאה את ה-5008 הבא בגרסה חשמלית לגמרי, הצ'כים ישיקו קרוסאובר 7 מקומות חשמלי, גרסת הייצור של הויז'ן S7, רק ב-2026.

עיצוב: הקודיאק החדש עגלגל יותר מקודמו, ומהודר יותר עם קורת כרום מאחור (שחורה בדגם הספורטיבי) וחזית דרמטית יותר. עם זאת הוא שומר כמעט על אותם ממדים וגדל בעיקר ב-6 ס"מ באורך ל-4.76 מטר. זאת בעקבות שימוש בפלטפורמה הקיימת, שעודכנה.

תא הנוסעים: המרווח הפנימי נשאר דומה, אך נפח תא המטען כאשר כל המושבים בשימוש גדל מ-233 ל-340 ליטר. סביבת הנהג כולל כעת לוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל של 10.4 עד 13 אינץ', כאשר תצוגה עילית תוצע כאופציה. מוט ההילוכים עבר להגה, מה שמאפשר תוספת תאי אחסון ומרווח משופר מלפנים, אך מסמן את ביטול הגרסה הידנית, שממילא לא יובאה לארץ.

יש שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים, אפילו המטריה המפורסמת שמגיעה כסטנדרט ויש לה מקום משלה בדלת הנהג, עשויה כעת מפלסטיק ממוחזר.

סקודה קודיאק 2024. סקודה,
סביבת הנהג. תפעול בקרת האקלים יוצא ממסך המולטימדיה לחוגות פיזיות/סקודה

החידושים כוללים מערך שליטה חדשה על בקרת האקלים וצגי המגע באמצעות שילוב בין שלוש חוגות וצגי מגע, שאמור להיות נוח ויעיל יותר משיטוט בין מסכי התפעול בצג המולטימדיה ומאפשר התאמה אישית בהתאם להעדפות הנהג והנוסע. לטעינה האלחוטית לסמארטפונים מלפנים התווסף קירור למכשירים שנוטים להתחמם בזמן טעינה, וברחבי תא הנוסעים פזורים 4 שקעי USB-c בהספק של 45 וואט, שתומכים גם בטעינת מחשב ניידים.

יחידות הנעה: גרסת ה-1,500 סמ"ק טורבו בנזין (150 כ"ס) מקבלת תוספת של מערכת היברידית קלה, והיא תוצע לצד גרסאות טורבו-בנזין 2,000 סמ"ק (204 כ"ס), וטורבו-דיזל 150 או 193 כ"ס. הנעה כפולה תהיה אופציה בנפחים הגדולים בנוסף להנעה קדמית וכל הדגמים יקבלו שוב תיבה רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים.

סקודה קודיאק 2024. סקודה,
גרסת הפלאג היא תוספת מעניינת, אך עם 5 מקומות ישיבה בלבד/סקודה

גרסת הפלאג אין החדשה תשווק רק עם 5 מקומות ישיבה, בגלל מיקום סוללת ה-25.7 קוט"ש הגדולה מאחור, מה שמפחית מאוד מפוטנציאל המכירות שלה בישראל. הבסיס הוא מנוע ה-1,500 סמ"ק בנזין, כשביחד עם מנוע חשמלי מפיקה גרסת הפלאג אין 204 כ"ס. טעינה ביתית בקצב של עד 11 קילוואט אורכת שעתיים וחצי, ואפשר להשתמש גם בטעינה מהירה בקצב של עד 50 קילווואט, כ-25 דקות לטעינה מ-10 ל-80 אחוז. סקודה עדיין לא מדווחת על הטווח החשמלי המדויק, רק מציינת שהוא "מעל 100 ק"מ".

בטיחות: מערכות הסיוע שודרגו לזיהוי מלא של הולכי רגל ורוכבי אופניים, יש מערכת לזיהוי תנועה חולפת שמונעת פתיחת דלתות במקרה שהנוסע עלול לרדת מהרכב ולהיפגע ונוספה אפשרות להחנות את הקודיאק במקומות צרים ולהסיע אותו כמה מטרים כאשר הנהג ניצב בחוץ ומפעיל אותו באמצעות אפליקציה. מערכת החנייה האוטומטית יכולה לזכור עד 5 נקודות חניה וכאשר היא מזהה אחת מהן, לנהוג לבדה תחת פיקוח הנהג את 50 המטרים האחרונים.

מתי בארץ: במחצית השנייה של 2024.

  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully