וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבשורה על פי סקודה, והיא לא כולה טובה

עודכן לאחרונה: 11.9.2022 / 13:12

מי שהצליח להביט מעבר למופע הפירוטכניקה והאורות באירוע הגרנדיוזי של סקודה, גילה את האתגר האמיתי של היצרנית הצ'כית

סקודה ויז'ן 7S/יצרן

באולם ענק, לעיני מאות עיתונאים בחרה סקודה לערוך את אירוע השקת האסטרטגיה וחזון החברה לשנים הקרובות. אולם במציאות בה לקוחות החברה מחכים חצי שנה ויותר עבור מכוניות, הדיבורים על השקעות של מאות מיליוני יורו בעתיד ה-e מוביליטי פחות מעניינים, מכונית הקונספט העתידנית לא רלוונטית ושינוי הלוגו הוא באמת מיותר אם אין מכוניות לשים אותו עליהן.

חיכינו בסבלנות לסיום המופע וירדנו לעשות מה שעושים עיתונאים, מוותרים על תרגום הקומוניקט ודף המסרים ושואלים את בכירי היצרנית על הדברים שמעניינים באמת, גם אם לא תמיד נוח להם לענות עליהם.

סקודה וויז'ן 7S. אתר יצרן
קלאוס זלמר, המנכ"ל הנכנס של סקודה/אתר יצרן

בהמולת הקהל, ומוזיקה רועשת מדי לאירוע (אין דבר פחות מגניב מלנסות להיות מגניב בכוח) אני עומד מול ביורן קרול מנהל אסטרטגיית השיווק של מוצרי סקודה ושואל אותו האם משבר השבבים, הקורונה וקשיי האספקה בשל המלחמה משנים את התוכניות לגבי התרחבות החברה. ביורן מסביר שכרגע הקושי רק מעכב אספקה, אבל אין שינוי בתוכניות ההתרחבות של החברה. כלומר, בכל הקשור לתוכניות של המשך החדרת המותג להודו, והצגת הדגמים העדכניים והחדשים של סופרב וקודיאק (ב-2023) ואוקטביה (ב-2024) אין שינוי. כמו גם בתוכניות להכניס דגמים חשמליים, כאלו שאמורים להביא אותה לכ-70% הנעה חשמלית באירופה עד שנת 2026.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
סקודה אניאק קופה. יואל שוורץ,
סקודה אניאק ואניאק קופה הם כרגע שני המוצרים החשמליים היחידים של היצרנית/יואל שוורץ

- מה אתה יכול לומר ללקוחות הישראליים שמחכים שישה חודשים ויותר למכונית החדשה שלהם?

''אנחנו מאמינים שבמהלך 2023 נצליח להתגבר על בעיות האספקה. ישראל היא שוק חשוב מאוד עבורנו. אנחנו עושים מאמצים מיוחדים כדי לפתור את הבעיות האלו.
אנחנו יודעים להיות גמישים בתהליך הייצור שלנו. פתרון ייחודי אחד לדוגמה, הוא שהאניאק מיוצר על אותו קו שבו נבנית האוקטביה. יש לנו שיטה שמאפשרת לנו לעבור מייצור דגם אחד לשני באופן מהיר יחסית ברגע שמזהים מחסור או עיכוב ברכיבי אחד הדגמים על מנת שלא לעצור את שרשרת הבנייה של המכוניות''.

- אבל יהיו לקוחות קיימים שלכם שבינתיים יגידו שהם לא יכולים לחכות חצי שנה למכונית, יחפשו חלופות ואז יהיה קשה יותר להחזיר אותם

"אנחנו עדיין נהנים משיעור גבוה מאוד של לקוחות חוזרים עם 60 אחוזים בנאמנות למותג, אני מקווה שנוכל להדביק את קצב הביקוש ולהשאיר אותם אצלנו, החדשות הטובות הן שהמתחרות מתמודדת עם קשיים דומים"

סקודה וויז'ן 7S. אתר יצרן
שפת עיצוב חדשה, קווים נקיים ופונקציונליים/אתר יצרן

מקרול, אני עובר למי שעמד במרכז הערב הזה - קלאוס זלמר, המנכ"ל הנכנס של היצרנית שמציין חודשיים בתפקיד אחרי שנה וחצי בהנהלת חטיבת מכוניות הנוסעים של פולקסווגן וקריירה ארוכת שנים בפורשה, מאז 1997.

- מה הדבר שהכי חשוב לך לשמר בסקודה ומה הדבר החדש שתרצה לראות בחברה הזו?

"ברמת המוצר, אני רוצה לשמור את הגישה של אותנטיות, של הסלוגן שמלווה את סקודה - פשוט וחכם, של ערך גבוה ללקוח. זה מה שאנשים משייכים למותג. מה שארצה לראות משתנה זה להפוך את המכוניות לנחשקות יותר, כאלו עם יותר אמוציות, שיביאו לנו לקוחות מחוץ לקבוצת פולקסווגן"
"ברמת התרבות בחברה, אני אדם של אנשים, אני רוצה לייצר אווירה שבה עובדים של סקודה מכל המחלקות יוכלו לבוא ולהציע רעיונות ולהתקדם. אני מאמין שהאינטליגנציה של החברה נמצאת בכל כוח העבודה. כדי להתפתח צריך גיוון, צריך דעות שונות, מאנשים רציונליים לא מגיעה חדשנות."

- לקוחות בישראל משלמים היום יותר עבור המכוניות שלהם ומחכים המון זמן לאספקה, מה נעשה כדי לקצר את זה והאם יש סיכוי לראות מחירי מכוניות נמוכים יותר בעתיד?

בנוגע לזמני האספקה, זלמר משתדל שלא להגביה ציפיות. "אנחנו רואים שיפור במחצית השנייה של השנה ביחס לראשונה, אספקת השבבים מתייצבת ואנחנו מייצרים בקיבולת המקסימלית של פסי הייצור. שיפור, אם יהיה - אנחנו נראה רק ב-2023''.

סקודה וויז'ן 7S. אתר יצרן
המסך אנכי בזמן הנסיעה/אתר יצרן
סקודה וויז'ן 7S. אתר יצרן
ובמצב אופקי בזמן טעינה/אתר יצרן

ומה לגבי המחירים? האם נראה שינוי של הנתיב שבו המחירים נעים בכיוון אחד - למעלה?

''אנחנו במעבר ממכוניות בנזין למכוניות חשמליות שבהן נפח המכירות נמוך יותר והן יקרות יותר לייצור. מצד שני במכוניות הבנזין יש יותר נפח, אבל אנחנו משלמים יותר קנסות על זיהום אוויר, וזה גורר עלייה במחירים.
לגבי העלייה במחירים, זו הדרך של התעשייה כשההורים שלי קנו את המכונית המשפחתית הראשונה שלנו - החיפושית - היא הייתה זולה מאוד, מכוניות תמיד הולכות ונהיות יקרות יותר. האתגר שלנו בסקודה יהיה להצליח להביא את שלוש המכוניות החשמליות שלנו שנציג ב-2026 למחיר טוב, בתקווה שהוא יהיה מתחת למה שנהוג היום.

במילים אחרות, אז כן, מחירי המכוניות יעלו. אז מה תפגשו שם מסקודה?

סקודה וויז'ן 7S. אתר יצרן
שישה מושבים ומיקום ייעודי לתינוק במקום הכי בטוח במכונית - המרכז/אתר יצרן

אז אחרי פתיחה מוצלחת מבחינתה עם 70 אלף מכוניות מדגם האניאק והאניאק קופה החשמליים, הרבה חשמל לא נראה בסקודה, לפחות לא בטווח הזמן הקרוב. רק ב-2026 היא הולכת לצרף להיצע 3 כלי רכב חדשים; סופר מיני שתהייה כנראה תאומה לקופרה בורן, קרוסאובר קומפקטי ואת מי שעתיד להבשיל לדגם ייצור על בסיס הרעיונות שהציגה היצרנית ברכב הקונספט וויז'ן 7S. כולל שפת העיצוב החדשה של היצרנית כפי שמשתקפת בדגם. עם ההסתייגויות הרגילות המתבקשות ממכונית קונספט המציגה תמונה כללית מאוד ולא מחייבת, בסקודה מספרים שהרכב יציע תצורת הושבה של 7 מושבים, אם כי כאן הוא מוצג עם מושב שביעי שהוא בעצם התקן למושב תינוק. עוד בתא הנוסעים מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 14.6 אינץ' שניתן לשינוי פריסה מתצוגה אנכית בנהיגה למצב אופקי המאפשר צפייה בתכנים בזמן טעינה למשל, כמו גם מושבים קדמיים שניתן להעביר למצב של כמעט שכיבה. בסביבת הנהג יש בשורה שבאמת נשמח לראות בדגם הסדרתי כאשר יגיע - חזרה לשימוש בחוגות פיזיות לשליטה על מערכת בקרת האקלים.

להנעת הדגם מייעדת סקודה את פלטפורמת ה-MEB החשמלית של פולקסווגן, עם מנוע שיוזן מסוללת 89 קוט''ש ועל הנייר יספקו טווח של 600 ק''מ. הוא גם אמור לתמוך בטעינה מהירה של 200 קילוואט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully