וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה החשמלית של קיה: ג'יפון קטן ומשפחתית סדאן (עדכון)

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 18:35

קיה תחשוף בעוד שבוע את הדגמים החשמליים הבאים שלה, חלקם תאומים לדגמי יונדאי, אחרים מקדימים את חברת האם. זה מה שאנחנו כבר יודעים

יום החשמליות של קיה 12 באוקטובר 2023. קיה,
יום החשמל של קיה. להאיץ את קצב החדירה לשוק שגדל במהירות/קיה

השקת כמה שיותר דגמים חשמליים ובמחירים תחרותיים היא האתגר הגדול של יצרני הרכב הוותיקים שרוצים לשרוד מול מתקפת החשמליות הסינית.

קיה כבר נמצאת בשוק הזה עם ה-EV6, הגרסה שלה לאיוניק 5 ולג'נסיס GV60, וגם הגרסאות החשמליות לנירו פלוס ולנירו החדש. אבל מכולם יחד נמסרו בארץ מתחילת השנה קצת יותר מ-800 יחידות, רק כ-2.5% מסך המכירות שלה, מעט יחסית לנתח של כ-10% חשמליות ביונדאי ישראל ושל 17.3% בכלל השוק בארץ בתשעת החודשים הראשונים של 2023. בתחילת השנה הבאה יצטרף גם הקרוסאובר EV9 עם שבעה מושבים, שכבר נהגנו בו.

את הפער הזה תתחיל קיה לסגור בעוד שבוע, ב"יום החשמל" שלה, שיתקיים בפעם הראשונה אך היא מבטיחה שיהפך למסורת ובו תחשוף תמיד דגמים וטכנולוגיות חדשות מעולמות החשמל.

בינתיים חשפה קיה תמונה צלליות של חמישה דגמים, מהם שלושה חדשים.

EV5: במרכז התמונה ניצב הקרוסאובר הבינוני החדש, שמקביל בגודלו לספורטאז', ונחשף כבר בגרסה הסינית שלו, וכעת בגרסה לשאר העולם. למרות שהוא יהיה רק קטן במעט מה-EV6, שעולה כעת החל מ-237 אלף שקל, הוא אמור להיות זול משמעותית ממנה. הייצור צפוי כבר בשנה הבאה.

קיה EV3 ג'יפון קרוסאובר חשמלי עתידי. קיה, עיבוד תמונה
EV3. תהיה הקיה החשמלית הכי זולה כרגע, תחרות לפיג'ו e2008 ובארץ גם לג'ילי גיאומטרי C/עיבוד תמונה, קיה

EV3: לצידו ניצב בתמונה קרוסאובר חדש, קטן עוד יותר, שכבר צולם כאב טיפוס מוסווה בניסויים באירופה. כאן מדובר כבר על תחליף לקיה סול ואולי אף דגם מקביל לסטוניק, שאמור להציע טווח של יותר מ-600 ק"מ ולהתחרות באירופה בשלל הדגמים המבוססים על הפלטפורמה החשמלית הקטנה של קבוצת סטלנטיס, מפיג'ו e2008 ועד ג'יפ אוונג'ר ופיאט 600e החדשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מכונית סדאן חשמלית חדשה של קיה שתקרא כנראה EV4. קיה, עיבוד תמונה
האם זו הסדאן החשמלית המשפחתית החדשה של קיה?/עיבוד תמונה, קיה

EV4: דגם נוסף שנראה בתמונה הוא לפי פרסומים עדכניים בחו"ל סדאן חשמלית חדשה, קטנה מיונדאי איוניק 6, מ-BYD סיל ומטסלה מודל 3. מדובר בנישה שעדיין לא ממש קיימת באירופה, מלבד המובילייז לימו הסינית שמשווקת רנו, ונמכרת בארץ תחת השם EVEASY לימו.

נראה שקיה החליטה לדלג על פקק המתחרות במודל 3 לטובת מתחרה בנישה עמוסה פחות, למרות שתאתגר אותה יותר מבחינת תג המחיר הנדרש כדי להתמודד בפלח שוק עממי יותר. לישראלים שמחפשים סדאן חשמלית שלא עולה 200 אלף שקל זו יכולה להיות בשורה מעניינת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully