וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרניות החשמליות הגדולה בעולם: BYD כמעט עקפה את טסלה

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 20:50

החברה של אילון מאסק מכרה ברבעון השלישי השנה 435,059 מכוניות לעומת 431,603 שמכרה יריבתה הסינית. מסתמן: טסלה צפויה לסיים ראשונה השנה במצטבר, אבל BYD תעקוף אותה ברבעון האחרון

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ערכו סיור במפעל טסלה עם מנכ״ל טסלה והיזם אילון מאסק, פרימונט קליפורניה, 18 בספומבר 2023. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
אילון מאסק מציג לראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה את טנדר הסייברטראק/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

על סף מהפך: עשור אחרי שהפכה ליצרנית המכוניות החשמליות הגדולה בעולם, טסלה נמצאת על סף אובדן הכתר.

ברבעון השלישי השנה דיווחה החברה שבראשה עומד אילון מאסק על מכירת 435,059 מכוניות, לעומת 431,603 מכוניות חשמליות שעל מכירתן דיווחה BYD. בניגוד לטסלה, החברה הסינית מייצרת גם רכבי פלאג אין, מהם מכרה מספר דומה.

עבור טסלה היה מדובר בירידה נדירה של כ-6% לעומת הרבעון הקודם, שנומקה בידי אנשיו של אילון מאסק בתוצאה של עבודות שנעשו במהלך הרבעון בפסיי הייצור שלה לטובת שיפור התפוקה שלהם ברבעונים הבאים. BYD, לעומת זאת, רשמה גידול של 23% לעומת הרבעון השני. בעבר היו חודשים בודדים שבהם BYD עקפה את טסלה בהיקף המכירות, אבל הן מעולם לא היו כה קרובות בחישוב לפי רבעון שלם.

BYD אטו 3
ג'ילי גיאומטרי C 
מבחן השוואתי. קינן כהן, מערכת וואלה
שתי חשמליות סיניות ברמת מחיר שטסלה לא מיוצגת בה: ג'ילי גיאומטרי C (מימין) ו-BYD אטו 3/מערכת וואלה, קינן כהן

בשנים האחרונות הולכת BYD ומצמצמת במהירות את הפער מטסלה. ב-2021 היא מכרה 321 אלף חשמליות לעומת 937 אלף של טסלה. ב-2022 מכרה BYD עצמה 911 אלף חשמליות לעומת 1.314 מיליון של טסלה. ואילו ב-2023, לאחר שלושה רבעונים, מובילה טסלה 1.324 מיליון לעומת 1.048 מיליון של BYD.

לפי קצב הגידול של החברה הסינית היא צפויה לעקוף ברבעון האחרון את האמריקאית, אבל טסלה עדיין צפויה למכור יותר מכוניות במצטבר השנה, בפעם האחרונה כנראה. בניגוד לטסלה שמייצרת רק ארבעה דגמי חשמליות פרטיות ומשאית אחת, BYD מייצרת 10 דגמי חשמליות, לא כולל משאיות ומסחריות חשמליות.

בנוסף, לחברה הסינית יש כמה דגמים זולים משמעותית מדגמי טסלה, כמו מכונית המיני סיגאל, הקרוסאובר דולפין והקרוסאובר אטו 3, שיהיה השנה הרכב החשמלי הראשון שיסיים 12 חודשים כרכב הנמכר ביותר בישראל, עם כ-13 אלף מסירות עד כה, כמעט פי 4 ממסירות הטסלה הנמכרת ביותר, מודל Y. מודל Y בסיסית עולה בישראל 224 אלף שקל, 60 אלף שקל יותר מאשר אטו 3 בסיסית, ו-80 אלף שקל יותר מדולפין בסיסית. הסיגאל הזולה עוד יותר עדיין לא נמכרת בארץ.

למרות שבכירים בטסלה החלו לעבוד על דגם זול יותר של טסלה כבר לאחר השקת ה-3 ב-2017, הקפיא מאסק בהמשך את הפרויקט בטענה שיהפוך מיותר עם ההשקה הקרובה של טסלה אוטונומית. לאחר שזו התעכבה, ולאחר לחץ מתמשך, הסכים מאסק לחדש את הפרויקט, שעדיין לא ברור מתי יניב מכונית מייצור סדרתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully